hällbykalle
Nya grejer nya möjligheter...
Det verkar som det får bli en tur mot Torsåker för att inspektera,
Kalle
Kalle
Hej!
Var uppe på 50 årsracet och fick upp intresset för Supermono klassen. Har sökt runt lite grand och det verkar ont om lite senare aktiviteter och information på supermonos hemsida.Även på denna länk på forumet verkar aktiviteten ha falnat något på sistonde...
Har tagit upp bankörandet igen något i sommar efter ca 16 års frånvaro på en lånad CBR600RR. Kanonkul, men jag trivs bättre på lite lättare cyklar. Så jag tror att SUpermono skulle passa mina abitioner väl...
Finns det några vettiga supermonos till salu i höst vinter? Vad tänka på? Antar att en del motorer är bättre än andra.
Blev faktiskt imponerad av KTM Duke 690!!! Borde väl inte kunna hänga med en trimmad stånka i ett 250 räcerchassie? Men det gjorde man med råge i alla fall!!!
Är en Duke 690 ett bättre val än en specialbyggd Supermono?
Och i så fall skall man välja en 690R eller en std Duke690 och i så fall vad behöver man kitta den vanliga 690 med? Är det tex stor skillnad på fjädringen mellan 690R och std690.
Hej!
Var uppe på 50 årsracet och fick upp intresset för Supermono klassen. Har sökt runt lite grand och det verkar ont om lite senare aktiviteter och information på supermonos hemsida.Även på denna länk på forumet verkar aktiviteten ha falnat något på sistonde...
Har tagit upp bankörandet igen något i sommar efter ca 16 års frånvaro på en lånad CBR600RR. Kanonkul, men jag trivs bättre på lite lättare cyklar. Så jag tror att SUpermono skulle passa mina abitioner väl...
Finns det några vettiga supermonos till salu i höst vinter? Vad tänka på? Antar att en del motorer är bättre än andra.
Blev faktiskt imponerad av KTM Duke 690!!! Borde väl inte kunna hänga med en trimmad stånka i ett 250 räcerchassie? Men det gjorde man med råge i alla fall!!!
Är en Duke 690 ett bättre val än en specialbyggd Supermono?
Och i så fall skall man välja en 690R eller en std Duke690 och i så fall vad behöver man kitta den vanliga 690 med? Är det tex stor skillnad på fjädringen mellan 690R och std690.
Då kommer vi bara till det tråkiga med supermono. BULLERÅs så blev det en KTM Duke 690 Cup 2012 som inhandlades, så nu blir det till trimma.
,.........
både MC och lekamen inför nästa säsong. Hoppas på en premiärstart i Supermono nästa år efter licenskurs och lite träning.....
Då kommer vi bara till det tråkiga med supermono. BULLER
Tyvärr är det ofta så att trimmade enstånker ofta har en tendens att överstrida 95 db kravet med 10 db eller så. Det medför att framtiden är tveksam.
Sådär lätt kan man ju inte ge upp. Att få ner ljudet är ju ingen omöjlighet, sen skapar det ju även lite intellektuell utmaning att göra det med minsta möjliga effektförlust.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |