Supermotard bana i TOMELILLA

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
Namnlista - Fyll på!

1. Hakis, Andreas Håkansson, Kristianstad
2. Christoffer Nilsson, Kristianstad
3. Mangan Persson ,Karlshamn, S1
4. Anton Knutsson , Karlshamn ,Open
5. Sam Knutsson , Karlshamn ,Open
6. Mattias Hansson, Sjöbo
7. Henric Thomasson, Karlshamn
8. Jerry Nordbeck,Tomelilla
9.henrik andersson,lund
10. Mattias karlsson karlshamn
11. Peter Granath.Trelleborg ,Open
12. Kristoffer Lundahl, Lund
13. Sacarias Andersson, Kävlinge
14. Thomas svensson, Löddeköpinge
15. Tomas Håkansson, Rydsgård
16. Micke Håkansson, Börringe

Jerry#1

To fast for me.whadever.
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Aprilia SXV550 och en RG 500 Gamma från 1985 som INTE är till salu och ännu en <yamaha RD500
Börjar se bra ut nu..:tummenupp :tummenupp
Bar fyll på så att vi kan få till detta..

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
Börjar se bra ut nu..:tummenupp :tummenupp
Bar fyll på så att vi kan få till detta..

Hur många fler behövs tror du?
Jag vet några stycken som vill köra bana men kanske inte brinner för det så pass att dom kommer att satsa på bankörning men tillräckligt för att dom kommer dit o kör några gånger räcker detta för att skriva upp sig på listan?
Iså fall kan jag lägga till 3-4 stycken till som är positiva för att köra på tommelilla.

Gick med
11 Apr 2004
Hoj
några
Namnlista - Fyll på!

9.henrik andersson,lund
17.Rickard Gustavsson
18.Jonas Karlsson

Jerry#1

To fast for me.whadever.
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Aprilia SXV550 och en RG 500 Gamma från 1985 som INTE är till salu och ännu en <yamaha RD500
Fler är bättre.
Men sen ska man kunna leva upp till det också.
Men jag ska ta detta och se vad dom säger..
Tack till er som skrivit upp er..:tummenupp
Nu är det bara att hoppas på något bra..
:tummenupp :tummenupp

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Fler är bättre.
Men sen ska man kunna leva upp till det också.
Men jag ska ta detta och se vad dom säger..
Tack till er som skrivit upp er..:tummenupp
Nu är det bara att hoppas på något bra..
:tummenupp :tummenupp

Du kan ju räkna med att det kommer komma folk mer långväga ifrån oxå. Kanske inte så himla regelbundet men nån tripp lär det ju bli för oss från Örebro. En bunt av stockholmarna lär komma ner oxå. Om ni ser till att arrangera tävling kommer suget att komma och träna öka oxå, konkurrenterna ska ju inte få några fördelar av att ha tränat mer ,)

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
9. henrik andersson,lund
17. Rickard Gustavsson
18. Jonas Karlsson
19. Ken Kärrlid, Åstorp

Jag kan helt klart tänka mej att prova på att börja köra bana, men jag skulle behövt någon som kan ta mej under vingarna och visa mej hur det går till, reglemente osv osv. Jag har flera vänner som är intresserade också, en del är aktiva här på SH, en del är det inte. Jag skulle kunna fylla på med deras namn om det hjälper.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Massa namn....

Jag kan helt klart tänka mej att prova på att börja köra bana, men jag skulle behövt någon som kan ta mej under vingarna och visa mej hur det går till, reglemente osv osv. Jag har flera vänner som är intresserade också, en del är aktiva här på SH, en del är det inte. Jag skulle kunna fylla på med deras namn om det hjälper.
Dra ett mail till joakim.danielsson[at]svemo.se så hjälper "han" dig JÄTTEhjärna med alla frågor om regler osv. Jag lovar ;)

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
nej nej. nu snackar jag inte administrativa frågor främdt, utan jag vill ha någon som tar mej i armen, likt den mongolid jag nästan är, och pekar på grejerna åt mej. Någon som kan dra med mej till körningar, hjälpa en med frakt o hojen osv osv. Fan, nu när jag tänker efter, så är det nog en kompis jag skulle behöva ;)

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Fan, nu när jag tänker efter, så är det nog en kompis jag skulle behöva ;)

Då ska du inte maila till Jocke. :D

Näe nu var jag dum, kunde bara inte låta bli. :D

Det finns få som gör så mycket ideellt för supermoton som Jocke. Önskar det fanns fler sådana som han. Och även Åsa. Miss Moto.

Angående kompisar, gå ihop ett gäng och bestäm några datum. Tagga varandra och sätt upp små realistiska delmål. Vips så har ni ett frö till en supermotoklubb.

Åstorp, ligger inte det nere vid knutstorp?

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
9. henrik andersson,lund
17. Rickard Gustavsson
18. Jonas Karlsson
19. Ken Kärrlid, Åstorp
20. Yasha (Veronica Eade), Karlskrona

Nog f-n kan jag tänka mig att åka den biten för att roa lite folk när jag kraschar i gruspartiet om och om och om igen... :mad:

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
RaceMe: Jo, knutstorp ligger bara några mil här ifrån, men jag har nog få vänner som har lust att satsa helhjärtat, vi kör ju gathojar allihop dessutom, "om den skulle rasa på banan så har man fritiden förstörd också", tror jag resonemanget var sist, men då körde vi iofs plastraketer allihop, Ducati dessutom och dom håller ju aldrig för nånting...inte ens om dom står stilla. Det känns dumt som fan att kasta sej huvud över häl rakt in i en sport när man är ensam och inte förstår någonting. Det är ju A & O att ha med sej minst EN vän iallafall som man kan peppa och mäta penis på banan med.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
RaceMe: Jo, knutstorp ligger bara några mil här ifrån, men jag har nog få vänner som har lust att satsa helhjärtat, vi kör ju gathojar allihop dessutom, "om den skulle rasa på banan så har man fritiden förstörd också", tror jag resonemanget var sist, men då körde vi iofs plastraketer allihop, Ducati dessutom och dom håller ju aldrig för nånting...inte ens om dom står stilla. Det känns dumt som fan att kasta sej huvud över häl rakt in i en sport när man är ensam och inte förstår någonting. Det är ju A & O att ha med sej minst EN vän iallafall som man kan peppa och mäta penis på banan med.

Förstår hur du menar. Men det är ingen större risk att det skulle rasa på bana. Skillnad på bana och gata är att man vet att man inte möter någon. Så man törs ju ladda på lite mera.

Om man inte kört bana förut så brukar det inte fresta på så hårt. Det brukar gå rätt sakta. Vilket är helt naturligt. Det är snarare körstil som dödar hojjen. En hoj som varvat ur och inte har kvar dragläget mår inte bra. Om man klotar, vilket man inte ska när man testar på nya saker. Då gäller följande: En plastraket brukar bli dyr att klota med, men en motardhoj går inte sönder. Den blir repig, och lite små detaljer kan gå sönder. En motardhoj är ju gjord för att gå bana. Det märker man när man provat. Själv slutade jag åka i trafiken när jag provat bana. Åka i trafiken är ju farligt. Alla kör ju inte ens åt samma håll. Stolpar refuger och andra hårda saker finns det ju med.

Det verkar iaf som att om du provar är du fast. :tummenupp

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
RaceMe: Jo, jag fastnar garanterat, jag är ju redan helt såld på sporten i sin helhet. Jag tror dock att det som saknas är fler banor som är mer lätt-tilllängliga samt att allt jidder med licenser och skit gör att man drar öronen åt sej för att det verkar så omständigt allting. Jag hade trivts bäst med att bara köra, tex träningspass utan avsikt att tävla i sporten. Bara åka för att det är så jävla kul helt enkelt...men det fungerar ju inte riktigt så har jag förstått. Jag skulle iallafall vilja se en tävling innan jag ens tänker tanken att prova på' det själv.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
RaceMe: Jo, jag fastnar garanterat, jag är ju redan helt såld på sporten i sin helhet. Jag tror dock att det som saknas är fler banor som är mer lätt-tilllängliga samt att allt jidder med licenser och skit gör att man drar öronen åt sej för att det verkar så omständigt allting. Jag hade trivts bäst med att bara köra, tex träningspass utan avsikt att tävla i sporten. Bara åka för att det är så jävla kul helt enkelt...men det fungerar ju inte riktigt så har jag förstått. Jag skulle iallafall vilja se en tävling innan jag ens tänker tanken att prova på' det själv.

Oj, nej. Så klart man bara kan träna o köra lite för att det är skoj. License behöver du inte i det fallet. Vissa klubbar kräver att du är medlem i svemo-ansluten klubb (vilket i princip innebär alla motorsportklubbar), men oftast är det bara dyka upp o betala träningsavgift precis som det är innom MX eller vad som helst.
Det enda som kanske skiljer lite o som vi har gemensamt med RR är att cykeln o bör uppfylla reglementet. Det är enbart för din o andras säkerhet. Gäller framför allt uppsamlingskärl & att du inte kör med glykol i kylaren.

Tar du bara dig till en bana så kommer där finnas folk som tar dig under "deras vingar". Så började jag för inte så värst många år sedan. Körde 50 mil själv med hyrsläp för att få köra några varv på en bana med folk jag fått kontakt med via internet. Sen har det bara gått utför... :D

Ett bra ställe att börja på där ni kommer träffa många likasinnade & ha en toppen helg är att dra med på en Ålandshelg! :tummenupp

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
9. henrik andersson,lund
17. Rickard Gustavsson
18. Jonas Karlsson
19. Ken Kärrlid, Åstorp
20. Yasha (Veronica Eade), Karlskrona
21. Kristian Anderberg, Malmö

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Lite OT ...

Men vem håller i Åland och kan berätta mer?

En kille som heter TomK här brukar ordna med allt vad gäller bokning. Sök o det finns ett par långa trådar. Lite sållande bland allt spam i tråden kanske, men där står allt du vill o inte vill veta :). Hoppas där blir ett läger nu i vår

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
Barret: Var kan man läsa om när och var, olika tävlingar körs i Sverige? Hade ju varit förträffligt om det hade varit tävling på Ring Knutstorp så att man slipper åka femtio mil bara för att titta på'! =)

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Barret: Var kan man läsa om när och var, olika tävlingar körs i Sverige? Hade ju varit förträffligt om det hade varit tävling på Ring Knutstorp så att man slipper åka femtio mil bara för att titta på'! =)

Man spår det i kaffesump. ;)
Nej, kalender kommer. När vet jag inte, dröjer nog ett tag till. Men Knutstorp har jag inte hört ngt om inför 2008. Hade ju gärna sett att att där blev ett rejs dock.
Annars ser det väl ut att kunna bli ett rejs i Falkenberg o dit har du ju inte 50 mil iaf.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO