Supermotard eller streetfighter?

princessMAD

GirlRider..
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Gävle
Hoj
Honda CBR 1000RR -04, cross 250 Yamaha -05:a,
Tack macke för en jävligt trevlig o inspererande läsning gav även lilla mej ett o annat. :)
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
För mig blir det nu till slut både och.
Har kört motard ett bra tag och skulle nog nöja mig med det om den var reggad, men det är den inte...
Så det blir en streetfighterliknande hoj i helgen.
Står inte ut längre med alla kompisar som kommer i klasar och alltid av någon anledning måste stanna utanför mitt hus så jag blir än mer desperat.
Så då ska man väl ha sitt någorlunda på det torra, hoppas jag.
Vad som är roligare?
Tjaa, som lekmaskin är ju motarden oslagbar.
Som maskin för lite annat är nog en fighter att föredra.
Själv har jag svårt att förstå de som köper motard utan att köra bana, det är ett rent missbruk!
 

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
Folkezx9r skrev:
Allvar ??... Inga som helst problem... Ner på 3:an , släpp till 110-115 km/h , slå på , släpp distinkt , slå på igen med ett lätt ryck igen o den seglar upp så fint !! :tummenupp . Lyckas garanterat 19 av 20 ggr.... Perfekt på motorväg !!! :död

Weeee! nu måste jag ut och träna, inte ens nån koppling!
för att hålla sig till ämnet... jag har aldrig kört fighter, dock r6a vilket säkert inte är samma sak.. men motard, fy fan vilken grej :) tror inte man kan ha roligare.

Folke: Vad har du gjort på din 660 för att nå 60? Jag har bara factorykammen, luftfilter och sebringsystem på min
 
Last edited:

petterzzon

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Karlstad
Hoj
GSX1100R
Tack för alla svar men det verkar som man helt enkelt får pröva sig fram....
eller ha två lite väl kostsamt kanske men det verkar det vara värt.
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Folkezx9r skrev:
En 640 ska inte ha en suck om den inte är gruvligt vässad. Jag har 60 hk på slangen o 64 bänkade nm , så jag lovar att den rör på sig. Inga problem att rycka upp den på 3:an i 120 km/h... :)

Vad har 640:n original i motorn ??...52 hk eller nåt ?? Jag har säkert 15-20 hk mer på slangen än vad en sån har... :)

Vet inte vad en 640 har men den behöver dubbelt upp!

Blir det verkligen bra drag i en 660 bara för att den har 15 pållar till !? Tveksamt... skule vilja prova!

mvh Fredrik
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
benfre skrev:
Vet inte vad en 640 har men den behöver dubbelt upp!

Blir det verkligen bra drag i en 660 bara för att den har 15 pållar till !? Tveksamt... skule vilja prova!

mvh Fredrik
Beror på vad man menar med drag... Den kommer ju fortfarande vara skitslö över 130 jämfört med alla sporthojjar.

Det är lite drag baha baha säger highway-maffian, sen kissar man på dem i stan med sin trötta moped. Olika typer av drag alltså.
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
benfre skrev:
Vet inte vad en 640 har men den behöver dubbelt upp!

Blir det verkligen bra drag i en 660 bara för att den har 15 pållar till !? Tveksamt... skule vilja prova!

mvh Fredrik

Den du provade kanske var helt original ??...Inga strypningar borta alltså.. Isåfall behöver den 3-dubbelt upp... :D

Det finns flera st 660 till salu i Gbg på Blocket , så det är bara att ringa runt o verka intresserad :) . Du hade gärna fått prova min , men kan tänka mig att det är lite långt att åka 33 mil för att testa moppen...
 
Last edited:

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
psykomotard skrev:
Weeee! nu måste jag ut och träna, inte ens nån koppling!
för att hålla sig till ämnet... jag har aldrig kört fighter, dock r6a vilket säkert inte är samma sak.. men motard, fy fan vilken grej :) tror inte man kan ha roligare.

Folke: Vad har du gjort på din 660 för att nå 60? Jag har bara factorykammen, luftfilter och sebringsystem på min

Det är bara för att jag har så dålig simultankapacitet....Kan inte koppla , rycka o gasa samtidigt.. fixar bara gas o ryck :gnissla

Vet faktiskt inte om kammen är bytt på min , men tror det... Har testat kompisens 660 , som har Sebring-slipon o luftburk , o det är stor skillnad på registret. Helt plötsligt tar hans register bara slut....medans mitt bara fortsätter o fortsätter.... Har inte kollat hur långt den varvar.

Annars har jag luftburk o Akra helsystem...
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
psykomotard skrev:
Weeee! nu måste jag ut och träna, inte ens nån koppling!
för att hålla sig till ämnet... jag har aldrig kört fighter, dock r6a vilket säkert inte är samma sak.. men motard, fy fan vilken grej :) tror inte man kan ha roligare.

Folke: Vad har du gjort på din 660 för att nå 60? Jag har bara factorykammen, luftfilter och sebringsystem på min

Ja det är bara att träna :)
Min får jag också upp i farter upp till 120.
Men jag brukar använda 4:an över 100.
Man får ta i för kung och fostervatten på 4:an men sen är det bara att glida hela dagen lång :)
Ja just det, jag lider av samma problem som Folke så jag skippar också kopplingen när jag ska upp i det blå. (det känns dessutom som om att den knappast skulle hålla för den behandlingen någon längre tid...)

Även jag instämmer i hyllningarna till motarden.
Jag tror uppriktigt att jag kan verkligen inte ha roligare än jag har det på motarden, braap, upp på slangen!
Med motarden vågar jag gasa på ett sätt som jag aldrig gjort förrut, jag har fullt förtroende för hojen även om bak eller framhjulet börjar glida åt något håll, det är bara att köra vidare!
Jag har t o m fått en illusion om att jag "kan" köra hoj, tänk så positivt lurad men blir av motarden :)

Jag har tidigare kört kåphojar i form av Ninja, Fireblade och GSX-R1000 men ingen av dom går upp mot känslan nu!
Firebladen blev efter ett par vurpor för mycket fighter och då blev den hojen riktigt skoj, men inte lika skoj som, just det, motarden ;)

Det enda som jag har saknat är känslan på stora banor så helt plötsligt satt jag i samma bil som Macke på väg hem från Ö-vik och brevid hans GSX-R750 stod min R6:a :yoparty

Så nu blir det touring och banåka med R6:an och lek och banåka med motarden.
Tänk så jobbigt livet kan vara ibland :banana
 

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
wee idag fick jag upp den i 108 iaf :) fast då var det på reserven i tanken.. mitt problem kanske är att hojjen för det mesta är fulltankad!
kul skit det här.
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
psykomotard skrev:
wee idag fick jag upp den i 108 iaf :) fast då var det på reserven i tanken.. mitt problem kanske är att hojjen för det mesta är fulltankad!
kul skit det här.

Leta upp en lagom uppförsbacke o träna in tekniken där. Det är alltid lättare att rycka upp den i uppförslut.... Då ligger inte heller 4:an särskilt långt bort.. :D . Eller ligg i 150 km/h över själva backknölen o slit till på 5:an...funkar det med ! :hihi
Tror inte mängden bränsle i tanken spelar särskilt stor roll....har inte märkt ngn skillnad i alla fall. Snart sitter det där o då blir dina grannar o boende på favvovägen vansinniga på dig...Njut medans du kan !! :D
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Har kört med kåpor 3 säsonger, kan bara säga att SF är det roligaste jag provat på 2 hjul.
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Superduke eller 950motard, dom perfekta mellantingen för den som inte kan välja.

/HW
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top