Supermotard/Enduro?

motosmileZ

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
På ingång ;)
Lutar åt en Husaberg TE 125 då jag funderar på att börja med enduro och vet inte vrf men jag gillar husabergarn :)

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Hoj
CBR F4I Stunt
Om du köper en motard så kommer din röv vara helt jävla död efter 4 mil i sträckkörning kan ja säga :p Stenhårda sadlar på endurohojar. + att du kommer få byta olja när du kommer fram, så om du promt måste sträckköra, så ge fan i en ktm exc eller dylikt. Kommer bara bli jävelskap för dig, den är byggd för lek i skogen! :tummenupp Kan funka ganska bra på parkering dock ;)

EnZo83

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Hoj
KTM 125 EXC 2007 / KTM 300 EXC 2009 Husaberg Edition
Verkligen inte, hade tagit en husqvarna framför en KTM alla dagar i veckan.
Fast sen är jag ju ganska partisk i frågan :)

Skickat via Fap-a-talk

Samma sak! KTM bygger Husaberg... vet inte om det gäller denna modellen, men på 300cc så är det bara gafflarna som skiljer... ska tydligen sitta lite bättre gafflar på Husan... Men kräver dock mer service... och skillnad mellan gafflarna är något som varken du, jag eller någon annan på detta forumet känner skillnad på.... men visst fan är dom sjukt snygga... men finns INGENTING vad gäller dekaler eller bling bling till Husa... (Har själv en KTM 300cc som är ombyggd till Husa)

EnZo83

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Hoj
Lutar åt en Husaberg TE 125 då jag funderar på att börja med enduro och vet inte vrf men jag gillar husabergarn :)

Klokt beslut att börja köra enduro... =) började förra året på min EXC 125:a... Men insåg ganska snabbt att den var rätt klen för skogen... visst var den sjukt smidig m.m. men blev en jävligt intensiv körning med all ketchupeffekt och växlande... Köpte 125:an då jag har nära till endurobanan... Men köpte mig för några månader sedan en KTM EXC 300 Sixdays 09:a istället... och allt blev genast roligare... både i skogen och på crossbanan... nackdelen är ju den att jag bara har a1 kort (är 29år) , så fick ju köpa ett dragkroksställ också bara för den lilla biten.... =) Dock ganska bra för det sliter nåt sjukt mycket på däcken den lilla biten man kör på asfalt... och grepp vill man verkligen ha i skogen! =)
Finns ett galet bra forum för enduro: forum.soe.se

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Samma sak! KTM bygger Husaberg... vet inte om det gäller denna modellen, men på 300cc så är det bara gafflarna som skiljer... ska tydligen sitta lite bättre gafflar på Husan... Men kräver dock mer service... och skillnad mellan gafflarna är något som varken du, jag eller någon annan på detta forumet känner skillnad på.... men visst fan är dom sjukt snygga... men finns INGENTING vad gäller dekaler eller bling bling till Husa... (Har själv en KTM 300cc som är ombyggd till Husa)

Ehm, var fick du Husaberg ifrån?
Jag snackade om Husqvarna....

motosmileZ

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
På ingång ;)
Klokt beslut att börja köra enduro... =) började förra året på min EXC 125:a... Men insåg ganska snabbt att den var rätt klen för skogen... visst var den sjukt smidig m.m. men blev en jävligt intensiv körning med all ketchupeffekt och växlande... Köpte 125:an då jag har nära till endurobanan... Men köpte mig för några månader sedan en KTM EXC 300 Sixdays 09:a istället... och allt blev genast roligare... både i skogen och på crossbanan... nackdelen är ju den att jag bara har a1 kort (är 29år) , så fick ju köpa ett dragkroksställ också bara för den lilla biten.... =) Dock ganska bra för det sliter nåt sjukt mycket på däcken den lilla biten man kör på asfalt... och grepp vill man verkligen ha i skogen! =)
Finns ett galet bra forum för enduro: forum.soe.se
ok tack så mycket men jag är bara 16 så får bara köra 125a ;) men började du med enduro förra året inte tävlat i cross eller liknande innan för jag har bara kört moppe hur svårt e det och börja tror du? :)

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Jag säljer min Husqvarna wr 125 med både supermotardfälgar och crossfälgar. Det sitter helt nya crossdäck på crossfälgarna. Du kan få den billigt för 20 000:-

EnZo83

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Hoj
ok tack så mycket men jag är bara 16 så får bara köra 125a ;) men började du med enduro förra året inte tävlat i cross eller liknande innan för jag har bara kört moppe hur svårt e det och börja tror du? :)

Har aldrig kört cross mer än hos kompisar m.m... men intresset har alltid funnits där... Då jag bara hade a1 fick det bli en EXC 125:a så jag kunde köra till och från bana... väl i endurospåret var det sjukt jobbigt dom första gångerna.. man ville bara ställa hojen mot en träd och lämna regbeviset påskrivet och klart och gå hem... men fan ta den som ger sig... =) enduro står ju ändå för uthållighet... så efter ca 5 ggr kände man direkt att man läsrt sig så sjukt mycket och drog ner på varvtiderna nåt sjukt mycket.... och det går bara bättre och bättre.. dom flesta säger att dom som är bra enduroförare på 125:eek:r kommer äga i skogen när dom väl köper större sen... 125:an är smidig i skogen, men blir lätt en mer intensivare körning med allt växlande... kan känna att man saknar kraften när det blir som bökigast... men det är inget att snacka om.. köp dig en hoj och testa... detg är sjukt kul.. men ge inte upp efter 3 ggr utan ge det en chans... blir som sagt bara lättare och lättare och snabbare och snabbare när tekniken och uthålligheten kommer ifatt en! LYCKA TILL!!

motosmileZ

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
På ingång ;)
Det verkar så jäkla kul :D och har tränat hockey sen var 7 så konditionen är det inget fel på ;) Kommer nog börja nu i sommar :D

EnZo83

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Hoj
Ja kondition kan man inte få för mycket av när detg gäller endurokörning... Så välkommen in i den nya roliga världen... som sagt gå in på. forum.soe.se och regga dig och läs, läs, läs.. =)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...