Supermotard på Sturupraceway

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Vill bara börja med att påpeka att det är jätte bra jobbat! Men jag har några invändningar.

Först och främst. 450:- för 1 h effektiv körning (max)? Det är väl saftigt.
Jag hade gärna sett iaf 4 h pass. Men det mest avgörande: 3 grupper! Helt & håller överflödigt om du frågar mig. Max 2 grupper, om det ens behövs ngn uppdelning överhuvudtaget.
25 pers på en sådan stor bana borde inte vara några problem, alla lär inte vara & ute & köra samtidigt heller. Sånt brukar lösa sig lite av sig själv. (vad ligger max gränsen på hur många som får vara på banan samtidigt?)

Om det behövs uppdelning med snabbare/långsamare förare tycker jag en utsedd träningsledare kan avgöra från gång till gång i samråd med förarna. Ska det ska vara en uppdelning borde det väl dessutom öppna för möjligheten att låta fler komma och träna?
 
Last edited:

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
Barrett skrev:
Vill bara börja med att påpeka att det är jätte bra jobbat! Men jag har några invändningar.

Först och främst. 450:- för 1 h effektiv körning (max)? Det är väl saftigt.
Jag hade gärna sett iaf 4 h pass. Men det mest avgörande: 3 grupper! Helt & håller överflödigt om du frågar mig. Max 2 grupper, om det ens behövs ngn uppdelning överhuvudtaget.
25 pers på en sådan stor bana borde inte vara några problem, alla lär inte vara & ute & köra samtidigt heller. Sånt brukar lösa sig lite av sig själv. (vad ligger max gränsen på hur många som får vara på banan samtidigt?)

Om det behövs uppdelning med snabbare/långsamare förare tycker jag en utsedd träningsledare kan avgöra från gång till gång i samråd med förarna. Ska det ska vara en uppdelning borde det väl dessutom öppna för möjligheten att låta fler komma och träna?

tack, kul att det uppskattas!

Banan sväljer ju lätt 20 pers på en gång.. men man vill ju vila lite oxå?
Detta är ju första gången som vi arrangerar detta.. därför är det bra att ni kommer med invändningar.. det är inte lätt att pricka allting rätt från början!

Men som du säger så är priset kanske lite saftigt... och jag skulle jättegärna vilja ha ett lägre pris.. men jag har räknat ut priset efter det intresse som visats av motardfolket... Det är mycket pengar som vi kommer att ligga ute med.. därför vill vi oxå ha någon garanti på att vi får runt det.. MEN! om det är så att det är många som anmäler sig så sänker jag såklart priset!
därför är det viktigt att alla försöker fixa folk!

Grupperingar kommer ju säkert också styras efter hur många som kommer..

Kan ju va så att det kanske bara blir 2 som du nämnde..
det är ju såklart lättare att testa detta på plats.. vilket vi kommer att göra!
 
Last edited:

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
flipm0de skrev:
tack, kul att det uppskattas!

Banan sväljer ju lätt 20 pers på en gång.. men man vill ju vila lite oxå?
Detta är ju första gången som vi arrangerar detta.. därför är det bra att ni kommer med invändningar.. det är inte lätt att pricka allting rätt från början!

Jo men precis. 2 grupper a 20 pers. Kör 20 min, vila 20 osv. Så får du plats för 40 förare under en dag utan problem.

flipm0de skrev:
Men som du säger så är priset kanske lite saftigt... och jag skulle jättegärna vilja ha ett lägre pris.. men jag har räknat ut priset efter det intresse som visats av motardfolket... Det är mycket pengar som vi kommer att ligga ute med.. därför vill vi oxå ha någon garanti på att vi får runt det.. MEN! om det är så att det är många som anmäler sig så sänker jag såklart priset!
därför är det viktigt att alla försöker fixa folk!

Det är inte nödvändigtvis priset i sig jag opponerar mig mot, utan körtid per betald krona. Med min model (som så klart bara är ett exempel på alternativ) så får 40 förare 90 min körning istället för 60 min för 30. Kan man skippa uppdelning överhuvudtaget får alla möjlighet att köra så mkt dom vill/orkar av dom 180 min ni har att förfoga över. :tummenupp

Sen inser jag ju givetvis att ni måste ha ngn form av marginal när ni sätter priset.

Skicka ett mail/pm till Magnus Lindh (lindhracing) så kan han sprida nyheten till sina kontakter. Ta kontakt med IB så kanske dom kan lägga in en notis om att ännu en bana är öppen för oss motardister. Många inom hojvärlden har inte upptäckt internets fördelar & nås inte av den info som bl.a. skrivs här. Men allt har en förmåga att sprida sig ändå om man bara använder rätt kanaler :tummenupp
 

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Eslöv
Hoj
hoj?
Tänkte på de här ang. funktionärer.
På Sydskånes emse är vi tvungna att ha funktionärer (flaggviftare) på banan...

Ska vi köra hela banstäckningen även den nya? Gamla fungerar säkert bättre för motard.
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
Barrett skrev:
Jo men precis. 2 grupper a 20 pers. Kör 20 min, vila 20 osv. Så får du plats för 40 förare under en dag utan problem.



Det är inte nödvändigtvis priset i sig jag opponerar mig mot, utan körtid per betald krona. Med min model (som så klart bara är ett exempel på alternativ) så får 40 förare 90 min körning istället för 60 min för 30. Kan man skippa uppdelning överhuvudtaget får alla möjlighet att köra så mkt dom vill/orkar av dom 180 min ni har att förfoga över. :tummenupp

Sen inser jag ju givetvis att ni måste ha ngn form av marginal när ni sätter priset.

Skicka ett mail/pm till Magnus Lindh (lindhracing) så kan han sprida nyheten till sina kontakter. Ta kontakt med IB så kanske dom kan lägga in en notis om att ännu en bana är öppen för oss motardister. Många inom hojvärlden har inte upptäckt internets fördelar & nås inte av den info som bl.a. skrivs här. Men allt har en förmåga att sprida sig ändå om man bara använder rätt kanaler :tummenupp

Ja, det låter som en bättre idé... Det är klart att man ska försöka få till det så att man får köra så mkt som möjligt under den tiden som vi har hyrt banan.. och det kommer visa sig då (vilket som passar bäst) sen är det ju så att vi kan välja att köra hela banan eller bara halva... kör man hela banan med den nya utsträckningen så är det ju lättare att ha mer folk ute samtidigt.


Jag ska göra det... tack för tippset! :tummenupp
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
Fixx skrev:
Tänkte på de här ang. funktionärer.
På Sydskånes emse är vi tvungna att ha funktionärer (flaggviftare) på banan...

Ska vi köra hela banstäckningen även den nya? Gamla fungerar säkert bättre för motard.

Yes... Vi måste ha funktionärer, sjuksköterska, flaggviftare osv..

Sjuksköterska hyr vi in, flaggmän tar vi och plockar från dom som kör och vilar..
vi får turas om att vifta lite helt enkelt.. sen om det finns folk som är voluntärer så är det ju ännu bättre... Kanske någon kompis till er som kör som bara är där för att kolla? och som kan tänka sig hjälpa till lite med viftandet :)
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
JAG TAR EMOT BOKNINGAR NU!!! SKICKA ETT MAIL TILL MIG PÅ
kontakt@flip-mc.se OCH SKRIV FÖLJANDE I MAILET:


******************************************
Hej, Härmed anmäler jag mig till Sturup Raceway den 11 sept.

Namn
Telefonnummer
Adress
Hoj

******************************************
Så skickar jag info om vart ni ska betala in pengarna!

mer info på första tråden!
 
Last edited:

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
flipm0de skrev:
JAG TAR EMOT BOKNINGAR NU!!! SKICKA ETT MAIL TILL MIG PÅ
kontakt@flip-mc.se OCH SKRIV FÖLJANDE I MAILET:


******************************************
Hej, Härmed anmäler jag mig till Sturup Raceway den 11 sept.

Namn
Telefonnummer
Adress
Hoj

******************************************
Så skickar jag info om vart ni ska betala in pengarna!


Vad kostar det och hur länge får man köra?
 

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Hur många grupper blir det och hur lång körtid blir det per grupp?
 

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
HP2
Med 30 pers så blir det ju 2 grupper om man nu måste dela in i grupper.
Alla 30 kommer ju ändå inte att köra samtidigt hela tiden så det funkar nog med fri körning oxo.
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
mada skrev:
Hur många grupper blir det och hur lång körtid blir det per grupp?

2 grupper kommer det nog bli... men banan sväljer 25 pers utan problem...

Vi får se hur många som dyker upp först..
 
Last edited:

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
flipm0de skrev:
Så... nu har jag lagt upp en hemsida med mer info..
http://www.flip-mc.se/sturup/sturup.htm

In och anmäl er nu!!!! Fixa dit era kompisar också!

Tyvärr krockar ju detta tillfälle med sista deltävlingen i SM, så det är ju ett gäng förare som normaltsett skulle kommit som nu inte har möjlighet till det.

Hoppas innerligt ni får ihop tillräckligt med folk trots detta.
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Barrett skrev:
Tyvärr krockar ju detta tillfälle med sista deltävlingen i SM, så det är ju ett gäng förare som normaltsett skulle kommit som nu inte har möjlighet till det.

Hoppas innerligt ni får ihop tillräckligt med folk trots detta.

Blir SM för min del istället.
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
Barrett skrev:
Tyvärr krockar ju detta tillfälle med sista deltävlingen i SM, så det är ju ett gäng förare som normaltsett skulle kommit som nu inte har möjlighet till det.

Hoppas innerligt ni får ihop tillräckligt med folk trots detta.

Jo jag vet... men det är långt ifrån alla som kör SM :)

Så det borde inte vara så svårt att få dit folk...
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
flipm0de skrev:
Jo jag vet... men det är långt ifrån alla som kör SM :)

Så det borde inte vara så svårt att få dit folk...

Absolut! Jag bara tänkte så ni är medvetna om det. Blir det på gränsen till för lite folk denna gång speglar det ju inte hur det kan se ut under andra förutsättningar.
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
RookieSM skrev:
Finns det lediga platser? SM-finalen är väl bara för de 22 främsta. Om de inte ändrat..? :tomten

Om det bara är 22 st och det främsta så borde det väl inte va några problem att fixa folk till Sturup...

Men det har inte varit jättemånga som anmält sig änsålänge... :rolleyes:

Var är alla motarder som skrek efter banor i skåne?
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top