Supermotard på Sturupraceway

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Det är också Nordic Bikemeet den 20:e i Danmark.

Nordens starkaste motorcykel ska utses i dynobänk.

För många event på en gång :huvet
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
Till alla som redan anmält sig... ni måste betala också om ni vill behålla er plats!!!!

Ingen plats är garanterad tills den är betald!
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
Barrett skrev:
Vet först den 26:e då sista anmälningsdag till SM i Götene är.

okej.. annars är du välkommen till sturup.. som jag precis skrev i en annan tråd så gäller det ju att få ihop folk så att vi kan fortsätta köra på sturup i framtiden...

Synd om det skulle skita sig bara för att man sakna lite folk.. :rolleyes: Vi behöver ju banor i skåne...

Så om ni har polare som inte kör SM i götene eller som kanske inte kört bana innan så får ni gärna försöka fixa hit dom!
 

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Som jag tidigare skrivit tycker jag detta är ett kanoninitiativ men för oss som har en bit att åka så känns det som lite tid att köra på och detta till en kostnad som är ganska hög. Finns det inga möjligheter att förlänga så att banan är bokad typ 9-16 (som knutstorp i oktober)? I så fall får ju alla sig en heldag på banan istället för en heldag i bilen/bussen med nån timme på banan.

mvh
Marcus
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
mada skrev:
Som jag tidigare skrivit tycker jag detta är ett kanoninitiativ men för oss som har en bit att åka så känns det som lite tid att köra på och detta till en kostnad som är ganska hög. Finns det inga möjligheter att förlänga så att banan är bokad typ 9-16 (som knutstorp i oktober)? I så fall får ju alla sig en heldag på banan istället för en heldag i bilen/bussen med nån timme på banan.

mvh
Marcus

det kostar för mycket... då skulle vi behöva MÅNGA motarder för att täcka kostnaderna, och det är första gången vi kör där.. så banägaren ville bara testköra i 3 timmar.

Men i framtiden om allt fungerar bra så kan vi boka en heldag!
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
c'mon folk.. in och anmäl er nu! hjälp oss köra igång här nere i skåne...
 

sidecar

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 540
Skall bli jäkligt kul den 11, hoppas att många kommer, och ni som inte redan anmält er gör det, om så bara för att få testa på att köra på bana.
 

sidecar

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 540
Till alla er som tvekar att anmäla er till sturpan den 11, kanske detta kan vara lite tändande ord....
 

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Ort
Lite här o där...
Hoj
ja
Sidecar

Jo helt klart, många kloka ord där.

Jonte Engdahl är nu bokad till evenemanget. Jonte kommer med tips och trix om spårval, bromspunkter osv. Vi kommer också köra nåt varv följa John för att alla skall hitta ett skönt spår runt banan.

Denna trackday riktar sig lika mycket till helt nya motardförare som den gör för de mer erfarna. Det är definitivt ingen press på hur duktig chafför man skall vara! Själv har jag bara haft hoj sen den 1 juni i år och kommer knappast briljera på banan.

Jag lovar att ni inte blir besvikna! Det kommer bli grümt kul & lärorikt! :yoparty

PM! PM! PM! Sa jag att ni skulle PM´a er anmälan NU? :hihi Vi ses på banan!
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Finns det åskådarplatser?, vill gärna kolla om jag inte kan vara med. Pga saknar en framfälg till mitt motardkit, kör nu som enduro...

Måste man ha uppsamlingskärl på motarden?
 

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
HP2
Mr R skrev:
Finns det åskådarplatser?, vill gärna kolla om jag inte kan vara med. Pga saknar en framfälg till mitt motardkit, kör nu som enduro...

Måste man ha uppsamlingskärl på motarden?

Fråga mig om jag har en extra fälg att låna ut. :)
Och ja, uppsamlingskärl "måste" användas. Ingen som uppskattar olja/bensinfläckar på banan.
Otäcka krascher av oljefläckar är inte ovanligt.
 
Last edited:

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
420 skrev:
Fråga mig om jag har en extra fälg att låna ut. :)
Och ja, uppsamlingskärl "måste" användas. Ingen som uppskattar olja/bensinfläckar på banan.
Otäcka krascher av oljefläckar är inte ovanligt.

Har du en fälg :hihi

Jag hoppas att det skall lösa sig, ska ringa Jonte Engdahl direkt imorgon och fråga hur det går med mina fälgar och skivor etc
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Tyvärr, blir ingen åka för min del :huvet

Hoppas att det blir flera gånger på SRW...
 

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
HP2
Varför? Inte pga av fälgen hoppas jag för då får du låna en av mig.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top