Supermotard samåkning

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Fan va gött att den är igång nu!! :) Hög tomgång kan också vara ett symptom på att den går för snålt.. lek lite med blandningsskruven

Upprepar blip:s fråga, gasreser den? :yoparty
 
Last edited:

cerveza

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2010
Ort
Söderköping
Hoj
2015 KTM Superduke 1290 R
Fan va gött att den är igång nu!! :) Hög tomgång kan också vara ett symptom på att den går för snålt.. lek lite med blandningsskruven

Upprepar blip:s fråga, gasreser den? :yoparty

Provade bara en snabbis på gatorna häri kring men det tror jag att den kan orka med. Den är bra mycket rappare iaf. O låter mycket bättre.. Det är mycket snärtigare och högre frekvens på varje "braaapp".. då är den ju "mycket vassare" än förut :D:arsele
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Provade bara en snabbis på gatorna häri kring men det tror jag att den kan orka med. Den är bra mycket rappare iaf. O låter mycket bättre.. Det är mycket snärtigare och högre frekvens på varje "braaapp".. då är den ju "mycket vassare" än förut :D:arsele

Härligt! Då räknar jag med att bli avhängd på slangen nästa körning :D
 

cerveza

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2010
Ort
Söderköping
Hoj
2015 KTM Superduke 1290 R
Härligt! Då räknar jag med att bli avhängd på slangen nästa körning :D

Om inte annat så ses vi iaf. :) Moddan fixar kaffe o fz o jag bakar kolasnittar.. Du tar med dig te och övriga står för underhållningen! :banana

Gott det e me Carlsbreg på lediga veckan.. :tummenupp

Vem har bänk i Lkpg? Kan man bara lämna bort den o begära "fixa" tomgång m.m.? Kan sånt kosta?
 

ogga

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 625 SMC
Beviks kan fixa sådant, dock är det ganska dyrt.
Själva körningen i bänken är inte så farlig, men om dom ska pilla med förgasare (flytta nål, byta munstycke, ställa luft osv.) så kan det kosta en slant. Tror dom tar 1000 spänn i timman.
 

cerveza

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2010
Ort
Söderköping
Hoj
2015 KTM Superduke 1290 R
Beviks kan fixa sådant, dock är det ganska dyrt.
Själva körningen i bänken är inte så farlig, men om dom ska pilla med förgasare (flytta nål, byta munstycke, ställa luft osv.) så kan det kosta en slant. Tror dom tar 1000 spänn i timman.

Får fundera lite o överväga om det är värt slantarna..
 

fz600

MålarKung
Gick med
9 Jul 2009
Ort
norrköping
Hoj
HockeyFrilla
Dags för lite samåkning igen! Vilka är på att glida lite 70-väg under långledigheten?

Jag har varit svinsugen sen vi pratade sist. Och självklart åker jag på världens dyng sjukdom. Jag har varit dålig sen i lördags och ingen ljusning än, men när jag frisknar till så blir det direkt en repa
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Jag har varit svinsugen sen vi pratade sist. Och självklart åker jag på världens dyng sjukdom. Jag har varit dålig sen i lördags och ingen ljusning än, men när jag frisknar till så blir det direkt en repa

jaja ursäkter hit och dit! Vi kör imorgon!
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Raincheck för mej. Sitter på annan ort fram till kvällen. Bombar gärna en kvällstur till norsholm eller så istället
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Så stavas det inte. Faan jag får lära dej både stava och slanga:arsele:arsele

Du har rätt. Rain check ska det vara:

rain check A promise that an unaccepted offer will be renewed in the future.

This term comes from baseball, where in the 1880s it became the practice to offer paying spectators a rain check entitling them to future admission for a game that was postponed or ended early owing to bad weather. By the early 1900s the term was transferred to tickets for other kinds of entertainment, and later to a coupon entitling a customer to buy, at a later date and at the same price, a sale item temporarily out of stock.

I can't come to dinner Tuesday but hope you'll give me a rain check.
 

fz600

MålarKung
Gick med
9 Jul 2009
Ort
norrköping
Hoj
HockeyFrilla
Du har rätt. Rain check ska det vara:

rain check A promise that an unaccepted offer will be renewed in the future.

This term comes from baseball, where in the 1880s it became the practice to offer paying spectators a rain check entitling them to future admission for a game that was postponed or ended early owing to bad weather. By the early 1900s the term was transferred to tickets for other kinds of entertainment, and later to a coupon entitling a customer to buy, at a later date and at the same price, a sale item temporarily out of stock.

I can't come to dinner Tuesday but hope you'll give me a rain check.
. Ja jag störde mig på ihopslagningen av orden. Något annat kommer jag aldrig erkänna
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top