Supermoto på Åland 20-21 sept

schang

Enduro, motard, grus!
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
KTM 400 EXC -07, 525 EXC -06
Det är ok för mig....

Det är ok för mig, SvenneC och Charles Andersson med!

Jag kan även tänka mig att slanta upp lite pengar så att Tom får ersättning för sitt jobb!!

Jag vill KÖRA!!!!!! :)

Last edited:

-WANTED-

Gick med
10 Apr 2007
Hoj
R1, crf 450
Är det någon som ska dit som är från skåne eller närheten? Är riktigt sugen men vill inte lägga ut så mycket på resan själv. Ska kolla med en kille som kör motard härifrån.

Edit: Ringde och kollade med honom nyss, han var inte helt säker på att han kunde få ledigt men han skulle kolla imorgon.

Antar att det fortfarande är ok att anmäla sig?

Last edited:

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Vad händer om 1 inte vill betala 300? Ska vi ändra till 320 då? osv...

Håller med Tom om att det känns mörkt. Jag börjar någonstans känna att det nästan inte är värt pengarna när det blir 800:-, iaf denna gången då det bara blir 2 dagar oxå. Finns ju andra ställen att träna på. Sen vill man ju ha någon form av framför hållning. Tidigt i kommande vecka vill man ju veta om det blir av eller inte.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Vad händer om 1 inte vill betala 300? Ska vi ändra till 320 då? osv...

Håller med Tom om att det känns mörkt. Jag börjar någonstans känna att det nästan inte är värt pengarna när det blir 800:-, iaf denna gången då det bara blir 2 dagar oxå. Finns ju andra ställen att träna på. Sen vill man ju ha någon form av framför hållning. Tidigt i kommande vecka vill man ju veta om det blir av eller inte.

Jo, det är liksom det som är den springande punkten. OM alla vill lägga 300 extra ifall det kraschas för mycket (vilket iofs vi får låta bli dårå och då räcker ju 500:ingen) och OM det kommer in i alla fall ett par till så jag har någon liten slant som ersättning, då blir det av. Och ett besult om bu eller bä måste till senast i morrn måndag. Dels så jag kan berätta för banägare och boendeuthyrning hur det blir, men också så att alla deltagare kan förbereda sig.

Antar att det fortfarande är ok att anmäla sig?

Ja, om du och polarn verkligen bestämmer er för att åka och kan få in slantar fortare än snabbast - så kan det vara det som gör att åkningen blir av. Hör av dig här eller via pm så fort du har möjlighet.

Last edited:

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Jag råkade köpa en hoj idag så jag vill gärna vara med och köra!
Har betalat in pengarna till Tom som för övrigt är en hjälte som ställer upp såhär mycket.

1. BET - Tom Johans (TomK) - 073-0351738
2. marcus56
4. BET - SvenneC
5. BET - Schang
11. BET - yOOn
12. BET - Sir:C
13. BET - Fredrik Ramström
14. BET - Mattias Svensson
15. Dennis Andresson
16. BET - issi
17. BET - Mindraper
18. BET - Frefeh
19. BET - MSvensson
20. BET - Charles Andersson
21. BET - Lasse Henriksson
22. Erik Ryttervik
23. Motard Jimmy
25. Classe Sämsgård
26. Kolle/Niklas Amnell
28. BET - Robert Landås
29. BET - Thomas Söderberg (Vaporize)
30. LG Lundmark (har väntat på detta nummer?
31. husaharry
34. Matti
35. The_wanderer (med viss reservation)
39. BET - Lasse (äntligen en anledning att vilja åka till Åland.)
40. Tobbe (med sin okörda SMR)
41. Fjod0r
42. Micke Burman
43. BET - Barrett
44. BET - supermoppe
45. Nalken (Nicklas Söderberg)

Motard Jimmy

Slide in burn out
Gick med
5 Sep 2006
Hoj
KTM 450 sxf + KTM 525 SMR + Nitrometanstinn Jawa 500
Tyvärr, tiden räcker inte till :mad:
2. marcus56
4. BET - SvenneC
5. BET - Schang
11. BET - yOOn
15. Dennis Andresson
16. BET - issi
17. BET - Mindraper
18. BET - Frefeh
19. BET - MSvensson
22. Erik Ryttervik
25. Classe Sämsgård
26. Kolle/Niklas Amnell
28. BET - Robert Landås
31. husaharry
34. Matti
35. The_wanderer (med viss reservation)
41. Fjod0r
42. Micke Burman
43. BET - Barrett
44. BET - supermoppe

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett par stycken har hört av sig och var inte beredda att lägga extra pengar (ifall det skulle hända något med banan) och en drös andra vet vi inte hur de ställer sig. Det gör att jag står med den ekonomiska risken och kan behöva ta ur egen ficka, vilket jag inte vågar riskera...

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Ett par stycken har hört av sig och var inte beredda att lägga extra pengar (ifall det skulle hända något med banan) och en drös andra vet vi inte hur de ställer sig. Det gör att jag står med den ekonomiska risken och kan behöva ta ur egen ficka, vilket jag inte vågar riskera...

Avblåst mao?

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Ja, om ingen skakar fram några till nya anmälda och vi på något sätt kan garantera att det finns reservkapital för "deposition". Jag avbokar i eftermiddag om inget händer till dess.

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
Tyvärr måste jag ta ut min reservation i sista sek, funkade inte den helgen :(

2. marcus56
4. BET - SvenneC
5. BET - Schang
11. BET - yOOn
15. Dennis Andresson
16. BET - issi
17. BET - Mindraper
18. BET - Frefeh
19. BET - MSvensson
22. Erik Ryttervik
25. Classe Sämsgård
26. Kolle/Niklas Amnell
28. BET - Robert Landås
31. husaharry
34. Matti
35.
41. Fjod0r
42. Micke Burman
43. BET - Barrett
44. BET - supermoppe

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Jag tycker du ska ta ut en anmälningsavgift om du ens har någon lust att arrangera något igen, Tom!

Har man anmält sig så får man f-n skärpa till sig och se till att ta bort sig från listan i tid eller helt enkelt hosta upp pengarna vare sig man åker eller inte. :mad: För mig var det självklart att jag betalade trots att jag inte kunde åka, det var jag som avbokade sent och var en klant. (inte den här gången, men vid körningar förra året) Och nej, jag är varken präktig, bror duktig, onädigt rik eller nå'n j-a messerschmidt, men jag fattar konsekvenserna för andra, av att jag eller min arbetsgivare är dum i huvudet.

800 är fortfarande väldigt billigt för två dagars körning utan bullerkrav och tidsrestriktioner. Jävla fjoll enligt min mening.

Tack Tom för att du fixat i alla år. Tiderna förändras, men tydligen hänger inte det här gänget med. Blir till att dra ihop ett privat gäng som delar på kostnaden hädanefter och som man vet var man har. Vad säger du Tom? :7peta

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Jag tycker du ska ta ut en anmälningsavgift om du ens har någon lust att arrangera något igen, Tom!

Har man anmält sig så får man f-n skärpa till sig och se till att ta bort sig från listan i tid eller helt enkelt hosta upp pengarna vare sig man åker eller inte. :mad: För mig var det självklart att jag betalade trots att jag inte kunde åka, det var jag som avbokade sent och var en klant. (inte den här gången, men vid körningar förra året) Och nej, jag är varken präktig, bror duktig, onädigt rik eller nå'n j-a messerschmidt, men jag fattar konsekvenserna för andra, av att jag eller min arbetsgivare är dum i huvudet.

800 är fortfarande väldigt billigt för två dagars körning utan bullerkrav och tidsrestriktioner. Jävla fjoll enligt min mening.

Tack Tom för att du fixat i alla år. Tiderna förändras, men tydligen hänger inte det här gänget med. Blir till att dra ihop ett privat gäng som delar på kostnaden hädanefter och som man vet var man har. Vad säger du Tom? :7peta

Lugn och fin nu Yasha. Det är väl inte första gången det blivit avblåst. Lägret ligger sent på året och det har varit allmänt klent på motardfronten i hela sverige i år. Vi behöver inte måla fan på väggen för det. Nytt försök nästa år, med befintliga regler eller uppdaterade om Tom så vill det. Har man inga krav vid anmälning behöver man heller säga fula ord när folk hoppar av. Observera att Tom inte sagt något annat än att konstatera hur landet ligger...

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag har bestämt mig för att avblåsa körningen denna gång.

Jag vet att det finns några som är jäkligt åksugna och jag själv hade gärna sett att det blivit av. Men tyvärr så rör sig banhyra och skadedepositionen om så mycket pengar att man måste vara lite mer folk än vad vi nu lyckades skrapa ihop - framförallt som det inte finns garantier för att alla kan lägga ut extra för skador. Kanske - om vi vetat om premisserna från början - hade kunnat skramla lite mer slantar och god tid eller löst det på annat sätt. Men med 45 som totalt visade intresse, så trodde jag att det skulle räcka till i alla fall 30 eller närapå.

Det är synd att inte alla som får förhinder eller ändrade planer, tar bort sitt namn från listan i och med att den ligger till grund för om det ska bli av eller inte och hur stor avgiften behöver bli inom rimliga gränser. Det hade underlättat mitt arbete avsevärt.

Vad som nu sker, är att jag avbokar bana och boende och så får ni som har betalat sända pm med namn, vilket belopp ni skickat och vilket konto ni ska ha in pengarna på, så försöker jag ordna återbetalning så snart jag hinner. Det tar en stund att mata in sånt och jag har mycket att göra både hemma och på jobbet, så det kan tyvärr ta ett tag. Ett alternativ är att ni öronmärker pengarna och har dem inneståendes till våren, med förhoppning om att jag lyckas sy ihop något då. Men det är långt dit och inga garantier finns för att det vare sig blir av eller tidpunkten.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Något att fundera på för framtiden, mest för att förenkla det för dig Tom, är ju att säga att anmälan är bindande efter ett visst datum.

För alla andra som är åksugna fortfarande så finns det ju andra banor att träna på. Jag kommer sannolikt åka till Örebro iaf en dag nu istället, tycker ni gör detsamma! :)

schang

Enduro, motard, grus!
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
KTM 400 EXC -07, 525 EXC -06
SK*T!!! :mad: :kulspruta

Mja, att säga att anmälan är bindande vet jag inte om det funkar. Då kan man ju fortfarande skita i att betala, Tom kan inte göra så mycket åt det (förutom att skicka indrivare på dem som inte har betalat...).

Bättre är väl att säga att man är inte anmäld så länge man inte har betalat; vi kan tydligen inte ha en intresselista eftersom hälften av folket hoppar av... Sedan får vi kanske ha avbokningsregler; avbokar man mindre än 2 veckor innan lägret så får man inte tillbaka några pengar, eller liknande. Det är väl bara att kolla hur det funkar på andra tillställningar.

Instämmer till fullo!!!

800 är fortfarande väldigt billigt för två dagars körning utan bullerkrav och tidsrestriktioner.

Lägg till två nätters övernattning i det.

-WANTED-

Gick med
10 Apr 2007
Hoj
R1, crf 450
Synd att det gick som det gjorde... Till våren får vi skåningar se till att anmäla oss i lite bättre tid...

Något att fundera på för framtiden, mest för att förenkla det för dig Tom, är ju att säga att anmälan är bindande efter ett visst datum.

För alla andra som är åksugna fortfarande så finns det ju andra banor att träna på. Jag kommer sannolikt åka till Örebro iaf en dag nu istället, tycker ni gör detsamma! :)

Hur är det med träningar på Örebrobanan om helgerna?

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
är någon/några intresserade av att köra lördagen i eksjö och söndagen i örebro ? det blir ju som ett miniläger :) om vi frågar snällt kan man kanske få låna klubbhuset i örebro för lördag natt.

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
antar att det inte förändrar något men jag o lilltryne funderade på att följa med. att det drog ut på tiden beror på att vi försökte få med fler och inväntade svar.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
För att förenkla lite i planerandet av helgen kan ni slå ett öga på www.teknismc.se
Jag tänker då närmast på nyheterna längst till vänster.

Ett annat bra tips är att lägga till KALENDERN i era "bokmärken".

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept