Boost.. vad har du för tips på portning när det gäller xr600? "2portan"
Bilder?
Jag har tänkt att bara porta toppen på insugningsidan. avgas är rättså stor från början tycker jag. ägaren ska bara åka is, gata, skog med den så vi vill inte ha nån högvarvs motor.
Jag har svårt att se att man skulle kunna göra några former på kanalerna annat än runda och ca:30mm grova, (orginalförgasarna ska hänga med)
Eller har jag fel?
Det går inte att få den motorn högvaravig i första taget, då måste man i med megacyklekam mod minst 266 dur 9+ lyft .. Har inga bilder på på nått liknande.
Går at göra fina former när det är dubbla gasare. försök krabba i mitterväggen (ibåde höger o vänster insug) rör inte ytterväggarna eller golvet, Akta så det inte går hål bara Gämmna styrningen med taket eller slipa den så smal som möjligt i färdriktningen. Utblåset får man göra vad man villi..händer inte mycket.. bara det inte blir större än krökanslut,, ska vara backpulsestopp! endera i taket/botten eller runtom går att styra dragregistret lite med det. Lite tråkigt att porta på orginalkamen händer inte mycket,,,,Den är för tråkig.
Jag hade aldrig köpt biltemafiltren, hittade ett sånt i bakluckan på min Bmw. Satan vilken skabbig kvalitet, såg inte ut att filtrera mycket. Jag kommer lägga mina pengar på KN kittet som Sommer i tyskland har, tillsammans med den lilla tratten
Verkar som Rally kammen är det vettiga alternativet då. Hur stor skillnad är det mellan Mikuni TMR40 och Keihin FCR41MX fuggarna, märks det överhuvudtaget ?
Mikuni TM och TMR, är det något mer än accpumpen som skiljer ?
Frågan är om du känner det . I bänk blir det inte mer än 1hk över 6000v.
TMR tm läste senast i går om dom, men har redan glömmt
Last edited: