supersport 600 vm

sandstream

Guest
Webspy skrev:
Han borde skjutas.... (min åsikt)
Seg, tråkig o hänger inte med alls.......
Sirap framstår som snabbflytande jämfört med honom.

Trots att de hängt ut den vita flaggan med ett rött kors på och att förarna flera gånger pekat uppåt missar han det helt.
När Harms gör sin highsider är det regn på kameralinsen och det tar 2 varv till innan kommentatorn börjar fundera på om det kunde ha något med saken att göra.

Harms är grym, jäklar vad han bromsar sent :tummenupp

Stiggy körde tamt som vanligt och tog väl inte en enda placering vad jag hann se.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sandstream skrev:
Sirap framstår som snabbflytande jämfört med honom.
Det är ju bara jobbigt med överexalterade kommentatorer, den här gav ett lätt norrländskt släpigt intryck. Kanske därför jag tyckte att han var bra. :hihi
 

sandstream

Guest
Neutral skrev:
Det är ju bara jobbigt med överexalterade kommentatorer, den här gav ett lätt norrländskt släpigt intryck. Kanske därför jag tyckte att han var bra. :hihi
Ja, du är ju lite trög.... ;)

Hur han pratar har jag inget emot, det som irriterar mig är att han inte har koll på vad som händer.
Det är hans jobb att vara alert och se allt (och gärna lite till).
 

MC Doktorn

Guest
Harms highside såg inte go ut landade rakt på knoppen :död
Men han reste sig tack och lov.
Stiggy motorsport gör dock bra reklam för sig i TV under bästa sändningstid.

Stiggy gör ju bra ifrån sig tror ingen svensk i dagsläget skulle klara det bättre med en 8:e plats i WSS idag i ett start fält på 20-30 st.
 

Fridolf

RaD4
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki zx9r -96, CBR 929RR, Ktm 250
Stiggymotorsport

Mycket gnäll på Stiggymotorsport....

Tycker dom sköter sig bra, med tanke på omständigheterna. Inte lätt att komma från Sverige,Danmark och köra VM, med tanke på att det inte e vidare lätt att få tag på sponsorer om man kommer från Sverige.

All motorsport motverkas ju här av alla myndigheter, samt att intresset inte e i närheten av vad det e ute i europa.

Så att ligga 10a i VM känns för mig rätt så mycket större än att ens vinna Supersport SM.

Arangemangen utomlands e ju gigantiska, jämför man med sverige så e det ju så att man skäms över våra banor och tillställningar.

Sen att Stiggy kan vara en gnällfjolla ibland e ju en annan sak :)
 

sandstream

Guest
Fridolf skrev:
Mycket gnäll på Stiggymotorsport....
Tycker det är få som gnäller på teamet, tvärtom.
Däremot kanske vi är lite väl hårda mot Johan men man vill ju att han precis som Harms ska vara med där uppe och slås.

Gissar att DarkDog knuggade händerna när Harms fick hela bilden för sig själv ett par gånger :tummenupp
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Utan Johan hade Robbin aldrig ens vart i närheten av var han är idag. Fundera på det innan ni gnäller. Dessutom kan man ju fråga sig vilka andra förare i norden som hade vart snabbare än Johan själv, förutom Robbin då. Jag kan tänka mig att Fredde är det, och sen har vi Mika Kallio. Men sen är det nog tyvärr rätt torrt efter Folkes skada, Jimmy kanske skulle kunna göra bra ifrån sig också.

Ska tillägga att det fanken var underbart att se Robbin köra som han gjorde idag, helvete vad synd vurpan var :(
Johan körde ruggigt fint innan regnet, lite avhängd av tätgruppen, men drog iaf från dem han fightats med innan under säsongen.
Kommer bli kul när de har lite mer data inför nästa säsong och slipper lära sig banorna..
 

sandstream

Guest
Satt videon på inspelning i natt och såg fram emot att få se WSBK 2 från Imola men det var en massa 17 åringar som spelade fotboll istället :huvet

Nu såg jag på www.worldsbk.com varför de inte var något räjs: Inställt pga regn.

Troy Corser världsmästare 2005 :)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Grymt bra kört av Harms. Trist att de inte flaggade av ett varv tidigare som satt och skrek om. Men nu vet vi iaf att de kan! Ser fram emot nästa helgs race.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
sandstream skrev:
Satt videon på inspelning i natt och såg fram emot att få se WSBK 2 från Imola men det var en massa 17 åringar som spelade fotboll istället :huvet

Nu såg jag på www.worldsbk.com varför de inte var något räjs: Inställt pga regn.

Troy Corser världsmästare 2005 :)
AHA, jag ställde klockan och gick upp, måttligt road av rally och fjolboll mitt i natten. :mad:

Så jäkla kul med Robin och Johans utveckling.
 

Gard

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Oslo
Hoj
Ehh...
sandstream skrev:
Gissar att DarkDog knuggade händerna när Harms fick hela bilden för sig själv ett par gånger :tummenupp

For ikke å snakke om nesten ett minutt fra pitboxen med Stiggy

oFFkeFF skrev:
.. Dessutom kan man ju fråga sig vilka andra förare i norden som hade vart snabbare än Johan själv, förutom Robbin då. Jag kan tänka mig att Fredde är det, och sen har vi Mika Kallio. Men sen är det nog tyvärr rätt torrt efter Folkes skada, Jimmy kanske skulle kunna göra bra ifrån sig också.

he he, du glemmer en. En som allerede har pisket Johan i SSVM og det på en undermåls Kawasaki. Blev til og med tysk mester i helgen. :tummenupp
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Synd att lindström satsade tyska superbike....

Tror han hade varit med i toppen.... efter Ten-Kate, då...
 

sandstream

Guest
Webspy skrev:
Synd att lindström satsade tyska superbike....
Ja, Lindström i SS hade varit grymt kul.

Inget ont om Johan men jag hoppas han slutar köra efter den här säsongen och satsar på att bli teamchef istället (förutsatt att han kan hitta en förare till i Harms liga).
Han verkar ju veta vilka tåtar man ska dra i :tummenupp

Angående Harms: Han har väl bara tävlat i 125?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
sandstream skrev:
...

Angående Harms: Han har väl bara tävlat i 125?

Harms började som många andra i Danmark med att köra 80cc roadracing. Sen körde han 125cc fram till förra året.
 

sandstream

Guest
Axxexs skrev:
Harms började som många andra i Danmark med att köra 80cc roadracing. Sen körde han 125cc fram till förra året.
Då är det ju ännu mer imponerande med tanke på hur lite fyrtakt han lär ha kört :Bugar

Bara hoppas att han lär sig att hålla sig på hjulen.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Inget ont om Johan men jag hoppas han slutar köra efter den här säsongen och satsar på att bli teamchef istället (förutsatt att han kan hitta en förare till i Harms liga).
Han verkar ju veta vilka tåtar man ska dra i :tummenupp
Varför ska Stiggy sluta köra? :va
Han är 29 och fyller trettio. Vill minnas att du tyckte det var kul med Folkessons satsning och han är fyra år äldre...
Eftersom det fortfarande inte är många svenskar som kör ifrån Stiggy så ser jag ingen som helst anledning till varför han ska sluta.
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top