supersport 600 vm

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
sandstream skrev:
Ja, Lindström i SS hade varit grymt kul.

Inget ont om Johan men jag hoppas han slutar köra efter den här säsongen och satsar på att bli teamchef istället (förutsatt att han kan hitta en förare till i Harms liga).
Han verkar ju veta vilka tåtar man ska dra i :tummenupp

Angående Harms: Han har väl bara tävlat i 125?
:7peta Stiggy har legat före Harms i tabellen hela säsongen och ligger nu 12 poäng före. Han har fortfarande mer att ge.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Det är obegripligt hur vissa resonerar. Varför är det "grymt kul" med Jimmy Lindström, som ligger 13:e i ett nationellt Superbike-mästerskap, i VM. Men Stiggy, som är en bättre förare, borde sluta? :va
 

sandstream

Guest
Ojdå, det var visst lite känsligt :hihi

Jag tycker bara att Johan verkar lite tam i loppen, tar sällan några placeringar utan kör så där lagom stabilt och småtrist.

Har skrivit det förut men kan göra det igen, Johan är säkert en av de absolut bästa svenska roadracingförarna vi har i Sverige men han verkar mätt på något sett.

Personligen skulle jag vilja se någon annan ta Johans plats nästa år, tex Lindström som verkar betydligt hungrigare.

Men det är ju som sagt bara min åsikt :)

@neutral: Nej, jag gillar sporten mer än förarna och försöker se så mycket jag kan och gläds mer åt framgångar än motgångar.
(Jag var väl en av få som tyckte lite synd om Sete sist trots att han är en diva)
 

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
Intressant om Stiggy

Jimmy är en kanon förare och skulle säkert åka bra i VM jag tror dock inte att någon skulle ha rått på Harms jag tror inte heller att han skulle gra det bättre än Johan om han skulle driva teamet dessutom. Lite fakta bara. Stiggy var lika snabb som Folkesson på första test passet Detta första gången på fyrtakt, Lindström var ofta långsammare än Stefan förra året (marginellt). Watz ex blev femtonde första gången han åkte fYrtakt i Veidec trophy! Stiggy var jämnsnabb med total tvåan iserien första gången på hojen.
Satt och lyssnade på Web sändningen från racet kommentatorerna var lyriska över stiggys team och att han kan köra så bra och samtidigt driva teamet jag tycker att det är nog mycket med att driva team i STCC.

Jag säger bara GO stiggy GO!!!!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Ojdå, det var visst lite känsligt :hihi

Jag tycker bara att Johan verkar lite tam i loppen, tar sällan några placeringar utan kör så där lagom stabilt och småtrist.

Har skrivit det förut men kan göra det igen, Johan är säkert en av de absolut bästa svenska roadracingförarna vi har i Sverige men han verkar mätt på något sett.

Personligen skulle jag vilja se någon annan ta Johans plats nästa år, tex Lindström som verkar betydligt hungrigare.

Men det är ju som sagt bara min åsikt :)

@neutral: Nej, jag gillar sporten mer än förarna och försöker se så mycket jag kan och gläds mer åt framgångar än motgångar.
(Jag var väl en av få som tyckte lite synd om Sete sist trots att han är en diva)

Det är ju intressant att du kan se på hans körning att han är mätt när han själv skriver att han fått en nytändning och att det var länge sedan han hade så roligt på banan. Uppenbarligen lyckas han ju driva teamet mycket bra också samtidigt som han presterar resultat som få andra svenska förare är kapabla att göra.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Varför verkar Jimmy "hungrigare" än Johan?

Lite resultatjämförelser mellan Jimmys inhopp i Klaffi Honda 2004.

Imola
Jimmy Lindström
Kval 21:a (1.56.06)
Race DNF

Johan Stigefelt
Kval 11:a (1.53.5)
Race 8:a

Magny Cours
Kval 27:a (1.47.40)
Race 14:e (1.07 efter täten)

Johan får vi se här nästa helg.

Varvtider Lausitzring 2005
Johan (Supersport) 1.43.5
Jimmy (Superbike) 1.43.5

Inget ont om Jimmy, jag gillar honom som racerförare, men jag hittar ingenting ännu som motiverar varför jag skulle placera honom före Johan Stigefelt i något sammanhang.
 
Last edited:

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Både Johan och Robin presterar vida över mina förväntningar. Blir riktigt "stolt svensk" när man ser Robin ligga i toppen och snurra och utmana (Ja, jag vet att han är dansk, men ändå).

Jäsiken hur det har blivit i år, SS är roligare att titta på än SBK, 125&250 är roligare är GP.
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Glöm inte att stiggy o co. har riktigt bra material i år.... det har inte lindström. Pratar ofta med jimmy o han hade velat h a en hoj det gick att svänga med oxå - inte bara köra rakt fram. han är(var iaf) bäst i sitt team samt att han har stått för kawas bästa resultat i tyska SBK - någonsin..... (raceresultat) det är inte dåligt.

Men visst - man ska inte ta något från stiggy. Han är inte dålig alls - han är grym....
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Webspy skrev:
Glöm inte att stiggy o co. har riktigt bra material i år.... det har inte lindström. Pratar ofta med jimmy o han hade velat h a en hoj det gick att svänga med oxå - inte bara köra rakt fram. han är(var iaf) bäst i sitt team samt att han har stått för kawas bästa resultat i tyska SBK - någonsin..... (raceresultat) det är inte dåligt.

Men visst - man ska inte ta något från stiggy. Han är inte dålig alls - han är grym....

Jag vill inte ta någonting ifrån Jimmy Lindström, men förra året körde han knappast på dåligt material. Snarare material som motsvarar det Stiggy kör på i år.
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Chris Ash skrev:
Jag vill inte ta någonting ifrån Jimmy Lindström, men förra året körde han knappast på dåligt material. Snarare material som motsvarar det Stiggy kör på i år.

absolut, hade han inte brutit käken på kvalet på knudan hade han förmodligen vunnit Veidec....
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Webspy skrev:
absolut, hade han inte brutit käken på kvalet på knudan hade han förmodligen vunnit Veidec....
säkerligen, men så va det ju han själv som orsakade den vurpan, allt hör ju till..
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top