Nej tack!
Hittills har jag bara haft motorcyklar utan massa elektroniskt lull lull och varit ganska nöjd med det.
ABS skulle jag vilja ha (som fungerar oavsett om jag är på bana, i stan, landsväg, etc).
Men annars, hastighetskontroll, gaskontroll, traction control etc, det har jag i högerhanden och det har fungerat bra hittills.
Mer storebror ser dig än vi redan har vill jag inte heller ha.
Vill någon spionera på er går den personen in på google eller motsvarande dör eran position kontinuerligt redan laddas upp frå eran jävla lur. Som ni med eran fria vilja har gått in i en affär och köpt och bär runt på 24/7
Den gräns ni är rädda för att korsa har ni redan gjort sen Iphone, Android kom eller första GPS bilen släpptes.
Man har åtminstone möjligheten att lämna telefonen hemma om man vill.
Eller ha med den fast ha den avstängd. Om man inte litar på att den är avstängd när den är avstängd så kan man ha en modell som det är relativt lätt att ta ut batteriet ur.
Att välja när man är tillgänglig och spårbar.
Mindre smidigt kanske, men går ändå att nyttja telefonen när man har behov och ha den avstängd/inte ha den med när man inte vill bli nådd.
Om man inte vill bli spårad när man kör motorcykel så är det ju svårt att ha motorcykeln avstängd varje gång man ska köra med den.
Jag har ett annat förslag. Varför begränsa oss till literklubbor? Jag tycker staten ska logga GPS från alla mobiltelefoner. Denna data kan sedan analyseras och fortkörningsböter kan med automatik skickas ut till ägarna av alla mobiltelefoner som färdats snabbare än lagstadgad hastighet.
Fast tillåten hastighet beror ju delvis på vad man kör också. Moped får inte köra så fort.
Polis, brandkår, ambulans under utryckning får köra fortare än skyltad hastighet.
Pilot behöver inte följa vägnätet och dess begränsningar överhuvudtaget.