Surfar runt med min iphone

Mackis

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Tomt
VA?:va
Vad är det som lockar?:va :va :va

Att den är ovanlig, snygg design, shysst grafik, dvs ikoner, menyer och teckensnitt. :tummenupp

Kan tänka mig att klara mig utan MMS och nån höjdar kamera.

Dessutom kul och ha något inte alla andra har, speciellt när man ändå leker med alla "vanliga" nya modeller på jobbet :tungan

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Att den är ovanlig, snygg design, shysst grafik, dvs ikoner, menyer och teckensnitt. :tummenupp

Dessutom kul och ha något inte alla andra har, speciellt när man ändå leker med alla "vanliga" nya modeller på jobbet :tungan

Kameran verkar ju funka helt ok för att vara 2 mpx utan blixt. Det som talar för en är att det är apple. Allt annat de gör är helt syveränt.

Jag måste dock ha kamera så det blev en K850i vilken Jag är helnöjd med men Jag var inte omöjlig på den där kan Jag säga.

PRYLARRR!!!:yoparty

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
VA?:va
Vad är det som lockar?:va :va :va

Det förstår man först när man har den!
Finns bara bra omdömen om den, den säljs som smör inte ngn mobil har varit så hypad och efterlängtad som just iPhone!
Apple gör en enda mobil och den knäcker hela mobilmarknaden det säger väl allt :yoparty :yoparty :yoparty

Apple leder utvecklingen Microsoft och Nokia SE mm följer utvecklingen :D

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil

Den är värd varenda krona!
jag har sålt min vanliga mobil och använder endast denna.. alla som ser den vill ha en!
Skärmen är helt grym, filmer har riktigt bra upplösning på den stora Widescreenskärmen grym helt enkelt.

mms kommer och det finns flera hundratals program att ladda ner och köra, som supernintendo te.x :)

Mackis

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Tomt
Det håller jag med om, verkar helt ok faktiskt!
Har funderat lite kring de där med och ha en riktigt nice kamera i telefonen.
Klämmde på N95:an i våras när den kom, men kändes plastig. Och det bekräftades när i princip alla kolleger fick lämna in skiten för en rad fel, som förövrigt aldrig riktigt åtgärdades :gnissla

Och K850i verkar som sagt riktigt nice, men lite tjock, vilket säkert iPhone är med, men tror tyvärr att K850i kommer vara ruskigt vanlig om ett tag. (tänker på K800 när den kom)

Med största sannolikhet kommer även iPhone bli en storsäljare när väl den kommer, men det är ett tag tills dess!

Om man bara kunde få tag på ett riktigt exemplar och klämma lite på, så man vet lite mer vad man köper.

Men instämmer på "pay-offen" PRYYYYYLAR :yoparty

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Åhh, Mac-sekten is back in town!

Har du någonsin ägt en mac? (menar efter 2000) eller är du en pc-fan som gillar charmen med virus, "förbjuden åtgärd" och 20 min uppstartstid?

Jag har haft pc hela livet fram tills för knappt ett år sen då Jag var tvungen att konvertera då vi gör all musik på mac. Jag hatar PC och kommer aldrig äga en sådan mer om Jag så får den gratis.:mad:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Har du någonsin ägt en mac? (menar efter 2000) eller är du en pc-fan som gillar charmen med virus, "förbjuden åtgärd" och 20 min uppstartstid?

Jag har haft pc hela livet fram tills för knappt ett år sen då Jag var tvungen att konvertera då vi gör all musik på mac. Jag hatar PC och kommer aldrig äga en sådan mer om Jag så får den gratis.:mad:
Nej, jag äger ingen mac men jag kör Osx lite på min pc, och ja, jag gillar det.

Det var detta jag tänkte på.

"Apple gör en enda mobil och den knäcker hela mobilmarknaden det säger väl allt"

"Apple leder utvecklingen Nokia SE mm följer utvecklingen"

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Apple leder utvecklingen Microsoft och Nokia SE mm följer utvecklingen :D
Det kan Jag skriva under på. Det känns som apple ligger inte bara ett år före alla andra. Efter att ha bekantat mig med min Mac Book Pro och sedan satt mig på morsasns pc för att hjälpa med virusprogram och att den låser sig hela tiden så hajar man inte att dessa datorer säljs längre. Det är från olika planeter.

Jag är nöjd med min K850i, den är vad Jag vill att den ska vara och inget mer men Jag är bra nyfiken på Iphone. Måste få pilla på en sån nån gång.

Nej, jag äger ingen mac men jag kör Osx lite på min pc, och ja, jag gillar det.

Det var detta jag tänkte på.

"Apple gör en enda mobil och den knäcker hela mobilmarknaden det säger väl allt"

"Apple leder utvecklingen Nokia SE mm följer utvecklingen"

Men det ligger en hel del i det. Det andra uttalandet i alla fall. Nokia och SE följer varann hand i hand, något petar i en gps och någon har en annan kamera men ingen vågar rubba ramarna för vad vi är vana vid hos en telefons menysystem.

Och när det gäller microsoft så är vista en blek kopia på OSX som dessutom kräver en dator från nasa för att funka snabbt.

Last edited:

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil

Det är väl just det... En pc nisse som snackar skit och har fördomar för mac är en kille som aldrig fått chansen att prova en Mac med OSX. Men självklart vet bäst om allt!
Det konstiga är ju att jag har aldrig hört ngn gå från Mac till PC... bara tvärtom, underligt!
Jag började själv med Mac för många år sedan p.ga musiken men idag skulle jag om jag bara surfade på datorn inte ens ta emot en PC om jag fick betalt för det.
Apple är idag ett accepterat företag med grymma datorer och program, system som ligger i top of the line.. jag menar hur mkt pengar har inte Microsoft ? ändå kan de inte göra bättre saker, se bara på Vista... vilken skit rent ut sagt efter alla år av utveckling kan de inte komma med ngt bättre, sitter med 10.5 Leopard och det är ljusår framför Vista "som vanligt"

orkar inte gnabba om varför Mac är bättre.. men för de personer som tror sig veta och vill behålla sina PC får gärna göra det, jag behöver inte bevisa för någon jag vet ju om det själv vad som är bäst och det är huvudsaken, sen kan man väl tycka synd om de som missar allt som en annan kan göra med sin mac!

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Efter att ha bekantat mig med min Mac Book Pro och sedan satt mig på morsasns pc för att hjälpa med virusprogram och att den låser sig hela tiden så hajar man inte att dessa datorer säljs längre.

Har du tänkt på att det kanske är din morsa det är fel på? Mina datorer hänger sig aldrig, oavsett vilka operativ jag kör.

Mac bygger bra och väldesignade saker, men är det inte lite 1998 att "hata PC"?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Har du tänkt på att det kanske är din morsa det är fel på? Mina datorer hänger sig aldrig, oavsett vilka operativ jag kör.

Det vår vara sen kritaperiod att hata pc om det vill. Inget kan få mig så förbannad som en pc! Jag är inte helt körd bakom spakarna och då har den ändå varit på väg ut genom fönstret flertalet gånger. att hata mac däremot hör till det förflutna (även om det var ett välfötjänt sådant). De har fått fast på grejjerna.

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil

För de som kör PC och allt fungerar kör väl endast Word och MSN ?
jag menar börja köra lite tunga Apps.. ta Musik t.ex oj oj vad du kommer stöta på problem :)

Skulle vilja vända på ditt ordspråk och säga är det inte lite 1998 att hata mac ?

För de som kör PC och allt fungerar kör väl endast Word och MSN ?
jag menar börja köra lite tunga Apps.. ta Musik t.ex oj oj vad du kommer stöta på problem :)

Skulle vilja vända på ditt ordspråk och säga är det inte lite 1998 att hata mac ?

Nog om Mac vs PC det finns redan miljoner diskussioner om detta... skit i att läsa massa trådar är du intresserad av en mac gå till närmsta Apple butik och testa då jag med säkerhet kan säga att du kommer få en annan uppfattning.

FRED! :)

Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Lite OT men jag har en låt hemma som du har gjort.

Tycker den är rätt bra faktiskt :tummenupp.

Mackis

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Tomt
Kanske kan fixas :tummenupp
Du kommer tycka att den ligger helt perfekt i handen.. den är riktigt tunn som en Nokia 6300

Det hade vart en riktig höjdare! :)

Ohh, tunn som en 6300 säger du, alltid tyckt att den har shysst design, bara inte gillat det faktum att det är en Nokia :tungan

Känns materialet på baksidan liknande 6300, eller är det mer som känslan från en Ipod?
Hur funkar det föressten att ha den i fickan? Klumpig? Känslig? :va

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Jag vill ju inte vara sämre än er andra, så jag gör ett inlägg med min n95. Till skillnad från TS så sitter jag dock inte och bajsar.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!