Surfar runt med min iphone

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
folk betalar 7000 kr jag sålde 2st för 8700 kr, nu får jag dock tag i dem genom 1 kanal direkt från USA så jag säljer dem upplåsta för 4,500 kr det faktiska priset är 399 dollar med ett 24 mån At&t abb på 99 dollar i mån

Jag finns i Borås :) åker dock ganska ofta till Stockholm och dit finns ju 2 vägar som korsar det mesta

Mackis

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Tomt
får jag dock tag i dem genom 1 kanal direkt från USA så jag säljer dem upplåsta för 4,500 kr det faktiska priset är 399 dollar med ett 24 mån At&t abb på 99 dollar i mån

Jag finns i Borås :) åker dock ganska ofta till Stockholm och dit finns ju 2 vägar som korsar det mesta

Detta låter ju mycket intressent! Kan inte säga att suget dämpades nu direkt !:gnissla
Men den funkar den versionen nu? Vilken storlek är det på den?
Och bär vägarna för dig nånting förbi Karlstad ? :)

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Är det inte på iphone man måste trycka typ fyra gånger för att nå telefonboken?

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Detta låter ju mycket intressent! Kan inte säga att suget dämpades nu direkt !:gnissla
Men den funkar den versionen nu? Vilken storlek är det på den?
Och bär vägarna för dig nånting förbi Karlstad ? :)

japp den funkar, det är 8Gb versionen.. jag kan ta Karlstad vägen till Stockholm kanske.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Har jag förstått det hela rätt?

Telefonen kostar 399USD och är då låst till AT&T men man förbinder sig inte att köpa ett abonnemang. Varför bjuder då folk 500USD på Ebay?

Sen låser man upp telefonen via ny firmware och då den inte är apples oficella så upphör allt vad garanti heter?

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil

Skämtar du ?? detta är ingen iPhone detta är en dålig KINA kopia snälla säg att du skämtade, eller trodde du det var en iPhone ? :D

Här finns de filmer som är av intresse:

http://www.youtube.com/watch?v=ojzgwzU8T7g
http://www.youtube.com/watch?v=lVtlvA-yZlk
http://www.youtube.com/watch?v=LO_5NT_rA0c

Test av den repfria displayen
http://www.youtube.com/watch?v=czCCavcnNd8

Har jag förstått det hela rätt?

Telefonen kostar 399USD och är då låst till AT&T men man förbinder sig inte att köpa ett abonnemang. Varför bjuder då folk 500USD på Ebay?

Sen låser man upp telefonen via ny firmware och då den inte är apples oficella så upphör allt vad garanti heter?

1 år garanti gäller.. men man får inte gjort ngn förändring i telefonen! Därför är de så bra att man med en enda knapp kan återställa den helt till utgångsläget igen.
Den är låst till AT&T pg.a när man köper en iPhone sitter ett SIM kort i.. telefonen går inte starta utan iTunes första gången där man ombeds att skriva in den behörighetskod man fick med sitt AT&T eller så beställer man det via iTunes första gången den är parkopplad.
Detta slipper man då man har gjort en Jailbreak och låst upptelefonen efter ett antal procedurer.

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jag vet att det inte är en riktig ifåne. Helt efterbliven är jag inte, trots att jag kör Windows.

Posta bara länken för att provocera, eller något :hihi

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Jag vet att det inte är en riktig ifåne. Helt efterbliven är jag inte, trots att jag kör Windows.

Posta bara länken för att provocera, eller något :hihi

Men finns andra som kanske tror :pannkyss

Försök hålla tråden lite seriös nu då :tummenupp

Mackis

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Tomt
Men hur går en garanti rep. tillväga då? Telefonen måste skickas till USA antar jag? Lite omständigt, men ändå, är ju trots allt 4,5K, och då är det ju skönt ifall den funkar längre än nån månad :gnissla

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Men finns andra som kanske tror :pannkyss

Försök hålla tråden lite seriös nu då :tummenupp
Ja, jag lovar. Jag vet hur det blev förra gången vi diskutera mac & pc.. Tror den tråden blev låst :D

Men klart är att telefonen är najs. Undrar en sak dock, kan man fippla med den med bara en hand? tycker att det på dom flesta filmer alltid använder båda händerna.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
1 år garanti gäller.. men man får inte gjort ngn förändring i telefonen! Därför är de så bra att man med en enda knapp kan återställa den helt till utgångsläget igen.
Den är låst till AT&T pg.a när man köper en iPhone sitter ett SIM kort i.. telefonen går inte starta utan iTunes första gången där man ombeds att skriva in den behörighetskod man fick med sitt AT&T eller så beställer man det via iTunes första gången den är parkopplad.
Detta slipper man då man har gjort en Jailbreak och låst upptelefonen efter ett antal procedurer.

Men Jailbreak upplåsningen finns ju tillgänglig gratis varför då betala 100USD mer för en upplås telefon på ebay?

Får väl använda nästa poolare som skall över pölen som kurir för att hämta en för 399USD=2600 SEK och det kan prylen väl vara värd...

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Men Jailbreak upplåsningen finns ju tillgänglig gratis varför då betala 100USD mer för en upplås telefon på ebay?

Får väl använda nästa poolare som skall över pölen som kurir för att hämta en för 399USD=2600 SEK och det kan prylen väl vara värd...

Med moms frakt o tull kostar den 3.500 att få hit!
2.800 kr betalar man i USA i alla fall förra veckan.

Varför man betalar mer ? saken är att den inte finns i Europa och det är ett jävla intresse efter telefonen så därav styr efterfrågan priset!
Du får lätt 5.000 kr i Sverige för en upplåst iPhone!

Ja, jag lovar. Jag vet hur det blev förra gången vi diskutera mac & pc.. Tror den tråden blev låst :D

Men klart är att telefonen är najs. Undrar en sak dock, kan man fippla med den med bara en hand? tycker att det på dom flesta filmer alltid använder båda händerna.

Japp hoppas inte denna blir låst nu då :)
Det går skriva sms med en hand håller den o skriver med tummen :yoparty

Men hur går en garanti rep. tillväga då? Telefonen måste skickas till USA antar jag? Lite omständigt, men ändå, är ju trots allt 4,5K, och då är det ju skönt ifall den funkar längre än nån månad :gnissla

Ja ännu så går det inte lämna in i Europa då den inte ens finns att köpa här, men sedan kommer det gå.
Garantin blir inte värre än vad det är för ngn annan Apple pryl, du lämnar således in den där man köpt den (om man nu köper en i Sverige) hos butiken eller Telia om det nu blir dem som får kontraktet att sälja iPhone i Sverige.
Sedan om den skickas och vart spekulerar jag inte i men vi har ett stort serviceställe i Stockholm som även lagar skärmar mm.
Det lär i alla fall inte ta längre tid att få den lagad än mot vad en Nokia el annan mobil... om du är rädd för det.

Dock skall man ju vänta tills en Sverigetelefon släpps om man nu vill vara på säkra sidan.
Jag har haft min i över 2 månader inte haft några problem... vi är väl ett hundra tal som kör iPhone i Sverige och ingen har rapporterat om några fel.

Men Jailbreak upplåsningen finns ju tillgänglig gratis

Denna används ej för att låsa upp 1.1.1 det kostar pengar.

Last edited:

Mackis

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Tomt
Förstår vad du menar Eureka, vill man vara först , eller iaf bland de första och vara lite ovanlig får man ta lite chanser!:yoparty

Får nog ta mig en funderare på om man skall skaffa sig en sån där underbar telefon! :tummenupp

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!