Surfar runt med min iphone

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Du kan köpa dom utan att aktivera dedär abbonemangskostnaderna och bara ha ditt svenska abb. att tänka på.

http://buyersguide.macrumors.com/

Har inget svenskt abbonnemang... ;)
Funderar dock på att låsa upp den om jag köper den så att jag kan stoppa i ett svenskt SIM-kort när man är hemma och hälsar på. I USA blir det nog att köra på AT&T. Trist bara att Verizon vill ha $175 för att avsluta ett abbonnemang i förtid... :gnissla

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
20020712l.gif

gullig serie :) och passar in på många mac användare

ger mig inte in i mac/pc kriget igen, sammanfattar mina åsikter med: allt har sin tid och plats

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Ytterligare en fråga: Har den flight-mode? Isf ligger den i toppen på önskelistan. Vore ju pung om man inte kan använda den som iPod när man är ute och flyger...

MacRabbit

Oskyldig
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
CB500F 1978, F650GS 2007
Ytterligare en fråga: Har den flight-mode? Isf ligger den i toppen på önskelistan. Vore ju pung om man inte kan använda den som iPod när man är ute och flyger...

Yes, flight-mode finns!

Ut o handla nu :)

(Står sig priserna abonnemangsmässigt bra i USA också?)

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Yes, flight-mode finns!

Ut o handla nu :)

(Står sig priserna abonnemangsmässigt bra i USA också?)

Kanon!! :tummenupp

Abbonnemangen är faktiskt billigare än jag trodde. I praktiken betalar man $20 extra jämfört med vanligt abbonnemang (för obegränsad dataöverföring).

Fördelen är att den funkar utomlands, vilket min nuvarande inte gör (Betalade senast många fina dollar för att få låna en mobil efter att ha missat ett flyg i Europa... :gnissla ).

http://www.wireless.att.com/cell-phone-service/specials/iPhoneCenter.html <- Under "PLANS"

http://store.apple.com/1-800-MY-APP...=3587D031&node=home/shop_iphone/family/iphone

Last edited:

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
riktiga män surfar med nintendo.

Riktiga män vet inte vad ett nintendo är.

Edit: Läste precis att man kan använda ringa SkypeOut samtal från telefonen också! Kollade på soonr.com och det verkar inte helt enkelt (om jag inte fattade det fel så måste en dator verka som klient och därmed vara påslagen), men det är coolt om det funkar. Smidigast hade såklart varit om de lät skype-killarna knepa ihop en kod för luren.

Killen i Apple-affären sa att de kommer tillåta third party program fr o m Februari. Kan det stämma?

Last edited:

MacRabbit

Oskyldig
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
CB500F 1978, F650GS 2007
Riktiga män vet inte vad ett nintendo är.

Edit: Läste precis att man kan använda ringa SkypeOut samtal från telefonen också! Kollade på soonr.com och det verkar inte helt enkelt (om jag inte fattade det fel så måste en dator verka som klient och därmed vara påslagen), men det är coolt om det funkar. Smidigast hade såklart varit om de lät skype-killarna knepa ihop en kod för luren.

Killen i Apple-affären sa att de kommer tillåta third party program fr o m Februari. Kan det stämma?

Skype låter spännande, jag har inte sett det själv ännu dock.

Du kan köra tredjepartsprogram redan nu, genom hack installerar man ett installeringsprogram som håller reda på alla tredjepartare och sköter nerladdning och installation. Skitsmidigt! Men ja, Apple har sagt att de kommer att börja stödja tredjepartsutveckling under vårvintern, efter att de sett över lite säkerhetsrisker.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Internet har jag.

Windows brandväggar har jag aldrig kört med, dom är mest i vägen. Surfar man smart, använder firefox och inte klickar på allt man ser så klarar man sig bra.

Så din nördkompis menar alltså om datorn(endast pc antar jag?) står på och är inkopplad i ett nätverk som är anslutet till internet i tio minuter utan att man gör något (inte ens öppnar en webbläsare) så är det "hundratals grejer" (?) inne i datorn och snokar? Är det program eller människor som sitter och kollar genom min dator? :huvet

Taskig uppkoppling skyddar bättre? Hoho :huvet

För att sammanfatta:
lol :rolleyes:

Då har du haft fantastisk tur...

Det är program ,robotar (inte terminator) som rotar i burken.

Taskig lina ÄR säkrare av den anledningen men så klart tråkigare men det skiter Jag i för Jag har mac:arsele

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250

Visa inte luren för mycket om du flyger med Ryan Air bara. Dom har totalförbud mot påslagen telefon, flight mode eller inte. :gnissla

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Det har jag läst på flera olika forum, så det borde ju stämma! :tummenupp

Japp Apple har gått ut med detta så det kommer stämma, finns en sida att se vad som redan är på G.

För er som tycker det är värt att vänta tills en svensk iPhone kommer med svensk abb.. :) jag tror även när den släpps här så kommer man vilja hacka den (låsa upp) om det blir tal om dessa priser som Tyskland får t.ex

Då är inte iPhonen så billig :tungan
399 Dollar +

iPhone M 24 mån
€49 per månad (450kr)
Obegränsad EDGE/GPRS datatrafik
Obegränsad trafik via T-Mobile Wifi hotspots
Gratis röstbrevlåda
100 minuter telefontid (ytterligare minuter: 3,50kr/min)
40 SMS ingår (ytterligare SMS: 1,75kr)

iPhone L 24 mån
€49 per månad (630kr)
Gratis röstbrevlåda
200 minuter telefontid (ytterligare minuter: 3,50kr/min)
150 SMS ingår (ytterligare SMS: 1,75kr)

iPhone XL 24 mån
€89 per månad (815kr)
Gratis röstbrevlåda
1000 minuter telefontid (ytterligare minuter: 3,50kr/min)
300 SMS ingår (ytterligare SMS: 1,75kr)

Last edited:

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Visa inte luren för mycket om du flyger med Ryan Air bara. Dom har totalförbud mot påslagen telefon, flight mode eller inte. :gnissla

OK. Flyger med annat bolag, men tack för tipset. :tummenupp

För er som tycker det är värt att vänta tills en svensk iPhone kommer med svensk abb.. :) jag tror även när den släpps här så kommer man vilja hacka den (låsa upp) om det blir tal om dessa priser som Tyskland får t.ex

Hmm... Man kanske skulle ta med sig en näve lurar nästa gång man flyger hem... :)

Det har jag läst på flera olika forum, så det borde ju stämma! :tummenupp

Frågan är ju om det kommer släppas en ny telefon samtidigt (uppgraderad hårdvara)...? :gnissla

Last edited:

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Hmm... Man kanske skulle ta med sig en näve lurar nästa gång man flyger hem... :)

Tyvärr gör Apple allt för att minska att telefoner går utanför landet så nu kan du inte betala cash utan måste betala med kreditkort... för att de skall kunna registrera och se hur många du köper osv.
Inte helt lätt längre... Går du in i en AT&T butik kräver dem att du aktiverar/låser upp telefonen och skriver kontrakt i butik :mad:

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Tyvärr gör Apple allt för att minska att telefoner går utanför landet så nu kan du inte betala cash utan måste betala med kreditkort... för att de skall kunna registrera och se hur många du köper osv.
Inte helt lätt längre... Går du in i en AT&T butik kräver dem att du aktiverar/låser upp telefonen och skriver kontrakt i butik :mad:

Tror knappast att de säger nej om jag går in i Apple-affären och vill köpa fem lurar till familjen i julklapp...

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Tror knappast att de säger nej om jag går in i Apple-affären och vill köpa fem lurar till familjen i julklapp...

Det är ju bara prova, du kan ju höra med Björnström från 99 mac som är där just nu om hur lätt eller svårt det är :tummenupp

Köpa 4 st iPhone och man inte bor i USA lutkar inte alls som att du tänker låsa upp :D

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Det är ju bara prova, du kan ju höra med Björnström från 99 mac som är där just nu om hur lätt eller svårt det är :tummenupp

Köpa 4 st iPhone och man inte bor i USA lutkar inte alls som att du tänker låsa upp :D

Jo, men nu bor ju jag i USA på heltid så att säga. Det borde underlätta...

Vem är Björnström från 99 mac? Och vad är 99 mac? :confused:

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Jo, men nu bor ju jag i USA på heltid så att säga. Det borde underlätta...

Vem är Björnström från 99 mac? Och vad är 99 mac? :confused:

Klart då underlättar det ju :)
99mac.se är sveriges största mac community med fler medlemmar än SH.com t.om Han som startade upp detta heter Martin Björnström och är ganska känd inom mac branschen.. sen kan man ju tycka vad man vill om honom för det :D

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Nytt chip på gång...?

http://db.tidbits.com/article/9239

The Broadcom chip also includes Bluetooth 2.1+EDR, support for 30-frames-per-second video output, an FM radio receiver, an FM radio transmitter (for car stereo playback), and processing for a camera with up to 5-megapixel resolution. A host of other hooks enable low-power output to an LCD display, stereo music with five-band equalization, full speed USB 2.0, and - unless I misread the press release - a built-in trouser press that can handle jeans and khakis.

Skitsvårt detta ju... Surt om man köper en iPhone nu och en uberPhone kommer ut i vår. :gnissla

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Will It Blend?

Will It Blend :yoparty

Hur funkar det med dataöverföring i Sverige? Finns det svenska abbonnemang med vettiga priser för data? Funderar på att köpa en och ge bort i julklapp, men vill ju helst att det ska gå att surfa via telefonnätet till vettigt pris också... :confused:

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!