Surfar runt med min iphone

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
jag gav 3100:- för min, tihihihi
dock har jag släkt i usa, annars så är 4500:- ett rätt vanligt pris för att få en som är upplåst, finns ju t.o.m ett addon så man får svenska menyer å tgb :tummenupp

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Nu förstår jag varför Eureka är så sprudlande nöjd med sin IPhone och talar om det för allt och alla: Han säljer dem! :hihi

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
HAHAHA! vart har du befunnit dig, på apples huvudkontor?
Måste säga att det är en fräck mobil men den har fått en del dåliga omdömen med, den ska tydligen inte vara helt färdigutvecklad.

Jasså ?
Att det finns funktioner i den som kommer fungera framöver med endast ny mjukvara vet man om och det är väl bar bra, men att Apple skulle släppa en ny iPhone för att den första gen1 inte är färdigutvecklad knappast!

Nu förstår jag varför Eureka är så sprudlande nöjd med sin IPhone och talar om det för allt och alla: Han säljer dem! :hihi

Sälja är väl att ta i.. jag har däremot och kan få tag i dem lätt!
Hade jag velat tjäna pengar på dem så hade jag inte sålt dem för 4.500!
Jag är inte ute efter att tjäna pengar på iPhonen, utan är bara generös och ger andra en chans som kanske inte själva kan ta sig till USA eller känner någon där

Last edited:

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
Kan man byta batteri i den :D Svar:Nej
Det tycker jag är riktigt dåligt gjort av appel + att som tidigare nämnts så en Qtek eller liknande klarar av mera än Iphone, men jag måste säga att jag är lite sugen på den själv men funderar hur bra den funkar i vinter när det är -15 ingen kännsel i fingrarna och ingen vill väll pilla på en kall mobil?

Jag har inget imot appel eller vanlig pc men funderar hur alla som använder appel kan tycka att pc är så dåligt. Det är 100% till användaren hur din pc fungerar, min strular ibland med det är p.g.a. att jag ska hålla på med sånt skit som jag gör t.e.x. försöker jag installera Hackintosh på min pc bara för att jag vill testa Mac osx och inte har råd att gå och köpa en dator med 24" skärm för 20000kr eller vad dom kostar...
:)

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Det var uppe något på IDG.se förra veckan om att en hackad iPhone blir obrukbar om man tillät den att installera en uppdatering. Har någon kommit runt det eller måste man helt enkelt låta bli att installera den?

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Det var uppe något på IDG.se förra veckan om att en hackad iPhone blir obrukbar om man tillät den att installera en uppdatering. Har någon kommit runt det eller måste man helt enkelt låta bli att installera den?

Den blir inte obrukbar!
Teamet som står bakom att låsa upp iPhone eller det finns ju flera jobbar ständigt med detta och för varje version som släpps kommer det finnas ett sätt att låsa upp den.. tills dagen då Apple släpper på tyglarna och gör den helt öppen för vilka SIM kort som helst.

Man vill ju gärna lägga in egena program i sin iPhone och för att göra detta måste den ju ändå hackas! Så även om man köper en "laglig" i sverige så får man ju låsa upp den för att lägga in NES mm mm mm.

Dock så skall Apple skickat ut ett utvecklarprogram för att det skall bli lagligt även detta för 3:e parts företag att utveckla program som är fritt att köra utan massa hack

Kan man byta batteri i den :D Svar:Nej:)

Behövs det ?
Jag tror du hinner byta telefon innan du byter batteri skall du se!
Det lär ju räcka bra många år i varje fall... men om du nu fortfarande kör en Nokia 3110 och känner att du är nöjd med funktionerna i dags läge kanske du kan behålla den ett tag till :tungan
Nej men seriöst jag tror nog det går byta batteri genom att man lämnar in den och får det utbytt, detta gjordes på iPod så varför skulle det inte gå på iPhone ? ... däremot så lär det inte behövas bytas ut det är ju inte direkt ett Nokia batteri som sitter i.

men funderar hur alla som använder appel kan tycka att pc är så dåligt.

För att OSX är så jävla mkt bättre än WIN enda förklaringen!
Sen visst jag tycker om design, jag tycker Apple gör helt jävla otroliga saker... Jag tror inte jag även om jag lägger 50.000 på en PC kan få den WOW känslan som man får när man sätter sig vid en ny Mac.. ta denna 24" iMac den känslan att starta den med 24" Wide Glossy skärm och köra OSX på... går inte beskriva i ord.. jag sitter på PC på jobbet men jag skulle inte om jag fick betalt använda en sådan privat för att skapa bilder, Musik, Video, DVD, you name it!
Allt går göra på Mac i dagsläget och allt går göra så mkt snyggare och så mkt fortare... om jag nu skulle behöva ett enstaka program som inte finns för MAC som Mac inte har ett program som gör liknande.. Ta Powercommander.. JA då kör man det i Parallels Desktop på Macen sida vid sida av OSX.. dra en fil från mac till win och den blir win mapp.. dra en bild från win och den blir en macfil .. hur smidigt som helst.
Eller lägg in Win på Bootcamp så har du en fullfjädrar Win maskin i din Mac med full hastighet och du kan spela och allt det där som en PC nisse känner att man måste göra :D
Själv kör man med PS3 och 50" plasma fan så mkt roligare :yoparty

Last edited:

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Denna tråden har gjort mig mer sugen på mac än iphone... var köpa? vad kosta sig? hur kompatibelt o s v?

Skicka gärna via PM för att försöka hålla denna tråden så spamfri som möjligt!

MVH Niclas

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Denna tråden har gjort mig mer sugen på mac än iphone... var köpa? vad kosta sig? hur kompatibelt o s v?
Skicka gärna via PM för att försöka hålla denna tråden så spamfri som möjligt!

MVH Niclas

För generell info kan jag lite kort skriva nedan:

Alla Mac som säljs fr.om idag levereras med nya Leopard 10.5
I 10.5 ingår Bootcamp som gör det möjligt att köra XP, Vista i full hastighet.
Datorn är helt kompatibel i nätverk och har inga som helst problem att koppla ihop sig med PC.

Gå in till närmsta Macbutik där du kan pilla på alla produkter i verkligheten.

Köpa Mac kan du göra på Apples egna webb butik
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore/

Webbutik som även har fysiska butiker:

www.macoteket.se
www.inwarehouse.se
www.dustin.se
www.macsupport.se
www.macforum.se
www.powerpc.se

det finns en hel del, bara söka eller kolla Apple.se för mer info om deras återförsäljare!

Last edited:

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
Den blir inte obrukbar!
Teamet som står bakom att låsa upp iPhone eller det finns ju flera jobbar ständigt med detta och för varje version som släpps kommer det finnas ett sätt att låsa upp den.. tills dagen då Apple släpper på tyglarna och gör den helt öppen för vilka SIM kort som helst.

Man vill ju gärna lägga in egena program i sin iPhone och för att göra detta måste den ju ändå hackas! Så även om man köper en "laglig" i sverige så får man ju låsa upp den för att lägga in NES mm mm mm.

Dock så skall Apple skickat ut ett utvecklarprogram för att det skall bli lagligt även detta för 3:e parts företag att utveckla program som är fritt att köra utan massa hack

Behövs det ?
Jag tror du hinner byta telefon innan du byter batteri skall du se!
Det lär ju räcka bra många år i varje fall... men om du nu fortfarande kör en Nokia 3110 och känner att du är nöjd med funktionerna i dags läge kanske du kan behålla den ett tag till :tungan
Nej men seriöst jag tror nog det går byta batteri genom att man lämnar in den och får det utbytt, detta gjordes på iPod så varför skulle det inte gå på iPhone ? ... däremot så lär det inte behövas bytas ut det är ju inte direkt ett Nokia batteri som sitter i.

För att OSX är så jävla mkt bättre än WIN enda förklaringen!
Sen visst jag tycker om design, jag tycker Apple gör helt jävla otroliga saker... Jag tror inte jag även om jag lägger 50.000 på en PC kan få den WOW känslan som man får när man sätter sig vid en ny Mac.. ta denna 24" iMac den känslan att starta den med 24" Wide Glossy skärm och köra OSX på... går inte beskriva i ord.. jag sitter på PC på jobbet men jag skulle inte om jag fick betalt använda en sådan privat för att skapa bilder, Musik, Video, DVD, you name it!
Allt går göra på Mac i dagsläget och allt går göra så mkt snyggare och så mkt fortare... om jag nu skulle behöva ett enstaka program som inte finns för MAC som Mac inte har ett program som gör liknande.. Ta Powercommander.. JA då kör man det i Parallels Desktop på Macen sida vid sida av OSX.. dra en fil från mac till win och den blir win mapp.. dra en bild från win och den blir en macfil .. hur smidigt som helst.
Eller lägg in Win på Bootcamp så har du en fullfjädrar Win maskin i din Mac med full hastighet och du kan spela och allt det där som en PC nisse känner att man måste göra :D
Själv kör man med PS3 och 50" plasma fan så mkt roligare :yoparty

Har själv kollat på Mac och visst ser det jävligt snyggt ut med 24" skärm och inget annat i princip men tycker dom är lite dyra om man tänker på vad som finns inne i maskinen eller?
24" Acer skärm går väll loss på ca 3000-4000 kr så köper du en ny intel quadcore med tillbehör så kan man installera Mac osx på den, det blir ju billigare än att köpa en riktig mac.(ja jag vet att jag alltid ska ha det billigaste) Detta skulle ju vara en "pc" som man kör mac os på. Är pc fortfarande så dåligt? Jag har själv inte testat mac os så mycket så jag ska inte säga vad som är bättre windows eller mac os(tiger) men tycker att en pc alltid kan göra samma som allt annat på marknaden. Man designar/programerar kanske t.o.m. Mac os med c++?
Vad vet jag, sitter ju bara och spelar gitarr alla dagar :yoparty
Får man fråga hurdan musik ni gör :) ?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Har själv kollat på Mac och visst ser det jävligt snyggt ut med 24" skärm och inget annat i princip men tycker dom är lite dyra om man tänker på vad som finns inne i maskinen eller?
24" Acer skärm går väll loss på ca 3000-4000 kr så köper du en ny intel quadcore med tillbehör så kan man installera Mac osx på den, det blir ju billigare än att köpa en riktig mac.(ja jag vet att jag alltid ska ha det billigaste) Detta skulle ju vara en "pc" som man kör mac os på. Är pc fortfarande så dåligt? Jag har själv inte testat mac os så mycket så jag ska inte säga vad som är bättre windows eller mac os(tiger) men tycker att en pc alltid kan göra samma som allt annat på marknaden. Man designar/programerar kanske t.o.m. Mac os med c++?
Vad vet jag, sitter ju bara och spelar gitarr alla dagar :yoparty

Man får vad man betalar för. Jag tycker det är grymt att man kan köpa en hyfsad PC för några tusen. Det som gör macen är väl inte stora skärmar och dseign enbart utan snarare driftsäkerhet och användarvänlighet.

Apple rasade samman under de 10 år Jobs inte var vid spakarna. efter att han kom tillbaka har han inte bara lyckats rädda ett sjunkande skepp utan gjort underverk. Målet är enbart att ge folk saker folk vill ha. Enkla att använda utan kollapser av spyware och virus samt en massa olika onödiga mappar och skit att ha mp3:eek:r i osv. Och i stället för att motarbeta PC så har man gjort Macen kompatibel.

Min Mac book Pro köpte Jag av en nödvändighet men Jag är helnöjd och den var värd vart enda öre. Men då är Jag ingen gamer heller, där har macen inte så mycket att hämta.

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
installera Mac osx på den?

Apple kommer göra allt för att du inte skall kunna köra OSX på en PC.
Du kommer inte kunna köra nya systemet som kommer nästa vecka i alla fall.. sen att köra OSX på PC nja.. du kommer nog får en hel del problem med både USB, Firewire och externa enheter som varken Apple eller någon annan kommer släppa drivrutiner för.

Jag "gör" inte musik just nu men har gjort allt från Pop till Trance till Schlager & R&B. Allt från OS8 på gammal mac till Mac Pro med OSX, allt från Cubase till ProTools till Logic osv.
Så man har gått genom en hel del både hårdvara och mjukvara.
Det bästa som musiker när man kör mac med Logic är ju att Apple även står för programmen och det är ju det som gör Macen till ett bättre redskap utan problem.. desstu mer kockar ju sämre soppa och det stämmer...

Att bygga en PC med ihopplock från olika märken blir även om man är duktig inte alltid kompatibelt med det man tänkt göra.. det krockar en hel del när man väl kör maskinen fullt ut! moderkortet som inte har full bandvidd så dina externa ljudkort laggar och du får jitter o skit via optiskt fiber mm.. listan kan göras lång.

Om du är gitarrist skulle du älska mac... om du går ner o köper en mac idag så sitter du och gör musik om 1 timme i Garageband, köp till Logic som har kostat över 10.000 kr idag ca: 4.500.. med detta får du ett proffsprogram med 30GB ljud osv..

Nackdelen med Mac?

Ja har du flickvänn så lär hon bli arg för att du spenderar mer tid med din mac än henne :tuttar

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Fungerar det med "vanlig" hdd i mac eller är det specialgrejer som kostar multum?

går det t ex att köra torrents och sådant i deras OS?

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Fungerar det med "vanlig" hdd i mac eller är det specialgrejer som kostar multum?

går det t ex att köra torrents och sådant i deras OS?

Lika lätt att tanka program, fimer, musik för dem som vill! Zeuros eller vad det heter finns också. Ram minnen, Hd mm är by detsamma som till pc galler bara kolla vilken modell man har men de flesta har S-Ata diskar

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Lika lätt att tanka program, fimer, musik för dem som vill! Zeuros eller vad det heter finns också. Ram minnen, Hd mm är by detsamma som till pc galler bara kolla vilken modell man har men de flesta har S-Ata diskar

Funderar på en macbook... Fungerar min vanliga externa USB-hdd till den? Jag har börjat lite smått med foto och video... En mac ska tydligen vara väldigt bra för sådant vad jag har hört?

Om vi ändå skall skämta om pc förresten så har jag en fin bild som jag tog på polarns dator :D

Bifogat

• pc....JPG
    pc....JPG
    84.8 KB · Visningar: 81
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...