MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Känns som att prestandan i surfplattorna (räknar även varianten med pekskärm o löstagbart tangentbord dit) börjar bli så pass bra att dom kanske kan fungera som mediaspelare?
Tanken är att ha den som surfplatta och när det är dags för film på tv eller projektor så är det bara att slå på blåtanden, koppla in kabeln och lägga den i tv-bänken. Sen har man ett trådlöst tangentbord med inbyggd mus och blåtand som man styr det hela med. En utopi i min prisklass eller fullt genomförbart?
Mina krav är följande:
Tips på modeller är givetvis välkommet
Tanken är att ha den som surfplatta och när det är dags för film på tv eller projektor så är det bara att slå på blåtanden, koppla in kabeln och lägga den i tv-bänken. Sen har man ett trådlöst tangentbord med inbyggd mus och blåtand som man styr det hela med. En utopi i min prisklass eller fullt genomförbart?
Mina krav är följande:
- Pris max 3500:-
- Storlek 8-12"
- Ska ha HDMI utgång, inga problem om det är en minivariant som kräver adapter så länge man inte tappar prestanda/funktioner.
- Digitalt ljud ut via HDMI, ska klara att hantera olika ljudformat och surroundlägen
- Ska kunna spela upp filmer i full HD utan att det laggar
- Operativsystem, känns som att Windows är bäst (ej RT) följt av android. Åsikter på det? Ingen större entusiast av Apple och hatar Itunes..
Tips på modeller är givetvis välkommet
Last edited: