Surgubben på bogesund

MR.E

Guest
Tja va de nån i somras som hade problem me surgubben i ellboda?

I somras en juli kväll ca 21:eek:o åkte ja o polarn på bogesundsvägen
mot vaxholm,när vi passerar ellboda så springer en gubbe i ca 40 års åldern
ut från kåkarna på vägen.
skriker o sparkar efter oss; ja fick ducka o veja för att klara mej.
Har även blivit jagad av honom med ett par gånger tidigare. :kocko

Ps: GOD JUL PÅER ALLESAMMANS

MR E

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Finns folk till allt. Det har ju varit lite diskussioner här om att man ska slå av rejält när man kommer in bland husen där. Jag har iallafall inte haft någon efter mig som tur är... :rolleyes:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Tricket är att inte slå av. Håll fullt förbi husen så hinner de inte ut.

pidda

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Körde tidigare Ducati
Polisanmäl gubben!
Har du inte gjort något olagligt och han kommer ut och sparkar efter dig så sätt dit honom innan han gör dig/någon illa.

Surgubbarna kan gott veta att det även finns lagar som gäller dom.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Så konstigt då...

Här hypas bogan dagligen på forumet, och folk tar tid och tävlar om vem som åker den snabbast.
Du ska vara jäkligt glad att något pucko inte sätter sig i bilen och väntar in första bästa MC åkare, för att köra ut framför.

Man kan töja folks tålamod länge, men förr eller senare rinner det över för någon, och det brukar för det mesta inte vara dom klyftigaste...

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Det är 2 ställen på Bågesundet vart det är lönt att slå av; Elleboda, Bogesund..

En del folk och häster springar runt där och det gör ont att köra på dom. Sen ka dom tröttna på roadrajsingen oxå - vilket kanske var anledningen till att Farbror Blå mä familj vistas där i en period i somras..

Så SNÄLLA, slå av dom 2 ställen så min bana är kvar när jag ve gazza lite :pannkyss

Att det sen är vettigt att vär xtra uppmärksam v. golfen, Karlsudd och båtklubben är en annan sak..

NB - Enda problem jag har haft är sporthojer som tror dom kör på en engelsk väg :död

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
pidda skrev:
Polisanmäl gubben!
Har du inte gjort något olagligt och han kommer ut och sparkar efter dig så sätt dit honom innan han gör dig/någon illa.

Surgubbarna kan gott veta att det även finns lagar som gäller dom.

Detta var faktiskt ett riktigt roligt inlägg

:lol

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Chris Ash skrev:
Detta var faktiskt ett riktigt roligt inlägg

:lol

Ja o helt riktigt också. Fritidspoliser är tröttande... Det är den riktiga polisens arbete att hålla efter hastighetsbegränsningar, inte sura gubbar som bosatt sig vid fel smiskarväg. Gör gubben något som inte överenstämmer med svensk lag och det finns rimlig chans att vinna målet so go ahead...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Pejo skrev:
Ja o helt riktigt också. Fritidspoliser är tröttande... Det är den riktiga polisens arbete att hålla efter hastighetsbegränsningar, inte sura gubbar som bosatt sig vid fel smiskarväg. Gör gubben något som inte överenstämmer med svensk lag och det finns rimlig chans att vinna målet so go ahead...
Det vet både du och jag att dom inte har resurser till.
Gubben har inte bosatt sig vid någon smiskarväg, han har bosatt sig vid en väg. (jag tror inte att vägverket bygger enkom smiskarvägar, däremot har jag hört talas om inhängnade smiskarvägar, dom kallas visst bana)
Men vill du så ska jag skriva ett tiotal brev och insändare till tidningen och kräva att polisen tilldelas mer resurser att bevaka just den vägen.
Jag lovar att påtala att det är av yttersta vikt att just den vägen hårdbevakas och att målgruppen är just sporthojsåkare.

Får inte polisen mer resurser så kan jag fortsätta att bearbeta vägverket så att dom sätter upp räcken i kurvorna och lagar varenda småspricka med grussprutan.

Eller så kör man som folk där det bor folk, och smiskar där man inte stör någon.
Själv bor jag inte ens i närheten av vägen, men jag förstår folk som bor där, speciellt efter att ha sett filmerna som läggs upp här, där motorcyklar åker så fort att dom absolut måste utnyttja BÅDA sidor av vägen.
(jag har sett bra filmer också, där man har kört som f-n, men hållit sig på sin sida av vägen och släppt förbi bebyggelsen/folk)

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Detta är ju det som är bra med Bogesundsvägen. Bara två ställen att ta det lugnt på. Ellboda och Ridstallet. Resten ett kurvparadis med fri fart.
Jag har aldrig sett några störande element trots flitigt smiskande dom senaste åren.
Men se upp för Bogesundsspöket. Buhuhuuuu

God jul på er!!!

MR.E

Guest
:banana :banana
Mr.kekke skrev:
Vadå va d han i x5an som ville diskutera någons körstil el ? :arsele
Precis d va när vi kommit till bron han va ju helt galen,de va liksom inte
läge att stanna där. :banana

MR E

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Visst kan man förstå att folk som bor invid en sån "smiskarväg" känner en viss maktlöshet. Att hojåkare stannar så att man på ett vänligt sätt kan be dem ta det lite lugnt är ju bara att glömma menar jag.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
GuW skrev:
Gubben har inte bosatt sig vid någon smiskarväg, han har bosatt sig vid en väg. (jag tror inte att vägverket bygger enkom smiskarvägar, däremot har jag hört talas om inhängnade smiskarvägar, dom kallas visst bana)
Men vill du så ska jag skriva ett tiotal brev och insändare till tidningen och kräva att polisen tilldelas mer resurser att bevaka just den vägen.
Jag lovar att påtala att det är av yttersta vikt att just den vägen hårdbevakas och att målgruppen är just sporthojsåkare.

Får inte polisen mer resurser så kan jag fortsätta att bearbeta vägverket så att dom sätter upp räcken i kurvorna och lagar varenda småspricka med grussprutan.

Bra initiativ - åtminstone bättre än att folk tar lagen i egna händer. Fast allra bäst är att i tyst samförstånd sakta ned där det bor folk.

Gubben har bosatt sig vid en väg som traditionellt trafikeras mycket av motorcyklister. Det kanske han skulle haft i åtanke när han bosatte sig där.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Om man tar lagen i egna händer och kör dom en dåre som uppenbarligen stör omgivningen så tycker jag inte att man ska klaga på att en gubbe tar lagen i egna händer och försöker prata med er. Ja, han lär ju inte få fram så många ord om man kör förbi i 100km/h.
Jag kan förstå att han blir arg, därför slår jag alltid av när man är någorlunda nära bebyggelse. Men jag kan också förstå att man kör fort på den vägen. Det är ju som vi alla vet underbart när adrenalinet pumpar.

Noll-Koll

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
450 exc
Jag tillhör väl inte den kategori som direkt puttrar runt på Bogesund, utan åker nog rätt fort... men alla här som är så jäävla tuffa och inte kan slå av vid husen där ungar leker vid vägkanten, undrar hur tuffa ni är när ni har dödat Pelle 5år?? :kocko säkert ni som kör så jävla illa att ni behöver mötande filen i dolda kurvor..??

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept