12 O`clock
ADRENALINE IS A LIFESTYLE
Ja inte för att va sådan men vad har sjötermer med att surra en mc? Har jobbat på sjön en del och kan inte komma på någon sjöterm som skulle behövas för att surra en mc stadigt på en båt, surra så den står kvar bara
Hahaha...Nä det är sant att det inte direkt finns i just surrningen Men du kan ju använda dig av koppar,elefantfot,spant,sliska,mm vid surrningen beroende på var mc:n står/får plats och hur fartyget ser ut!! Grejjen var väl mer den att jag inte orkade skriva en hel uppsatts om ett par vettiga surrningar!! Oavsett om det är några här som skulle förstå hur man menar med fästpunkter och in och ut genom...bla bla bla så är det också en massa mc bröder som kanske aldrig har surrat en mc överhuvud taget. Hur ska en person som kanske aldrig gjort detta eller dom som surrat på en trailer kunna komma ihåg en bra surrning på ett fartyg som tål sjögång utan att välta?? Samt förstå att det inte behövs så himla mycket slagsida innan det faktiskt kan välta pga för klent surrat Men detta kan vi ju snacka om hur länge som helst då vi har så mycket olika erfarenheter alla som är inblandade i frågan Jag tycker fortfarande att för att göra det lätt för dom flesta som undrar så ta hjälp eller surra på bästa sätt. Hellre för mycket än för lite surrningar och NEJ det är INTE säkert att bara ställa hojjen på stödbenet och klossa den eller att bara dra ett band över sadeln.....Visst, det brukar vara sommatid och lugn sjö oftast men själv skulle jag aldrig fuska med så lite!! Har sett ett par ggr i olika färjor där det ligger en eller flera hojjar välta pga dålig surrning!! Nä, den ska kännas stadig och fast när ni försöker putta omkull med lite kraft, då kommer det att kännas tryggt för er även när ni går och lägger er på soldeck eller sitter och tar en öl eller 2 Summan av kardemumman,,, gör så gott ni kan och prova att välta den. Känns det stumt och bra då så gå upp på deck och lata er
Ha d gott folks! Jonas