Susab

FZ 750

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
FZ 750 -89
vet inte hur man ska reagera, men jag reagerar så här........SKANDAL!!!!!!!!!

Susab har höjt min försäkring och det rejält, från 4200 kr hel/helår till 15276 kr hel/helår.
Jag vet att det kanske låter lite om man jämför med andra men jag har en hoj från 1989!!
Blir till att ringa runt efter en billigare försäkring, några förslag??

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
FZ 750 skrev:
vet inte hur man ska reagera, men jag reagerar så här........SKANDAL!!!!!!!!!

Susab har höjt min försäkring och det rejält, från 4200 kr hel/helår till 15276 kr hel/helår.
Jag vet att det kanske låter lite om man jämför med andra men jag har en hoj från 1989!!
Blir till att ringa runt efter en billigare försäkring, några förslag??

RING fort som fan!

Har du haft körkort mer än fem år ring Länsförsäkringar. Kolla även IF och dom övriga...

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Testa med If skade försäkringar.
De brukar ha bra priser, men vet inte om man får några $ om det händer någonting.
Det är ju det som är största problemet med FB de jäääävlarna är snabba att höja premien och skicka påminnelse om du är sen med betalningen men sen när konsumenten ska ha sina $ så kan det ta 2-3 mån hur fan kan det vara så???

:confused:

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Skamligt!!

Vad bor du i för zon? Borås torde väl vara zon 2 va? Polaren kollade vad han skulle få för premie på min FZR 1000 -91 centralt i jkpg (zon 2). Drygt 9.400:- hel/hel. Den borde ju kosta aningen mer än en FZ 750 -89, men vad vet jag...

FZ 750

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
FZ 750 -89
Rodentboy: vilket bolag??

Tror att jag har hittat min försäkring, If ska ha 3018 halv/halv och 306 spänn i halvåret för avställningsförsäkring.........låter väl hyfsat??

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
Min TRX gick sönder
Fick nya försäkringsbrevet med ny premie idag

15 495:- !!!!

Kostade tidigare 5 700:-

Hyffsad höjning :p

Fy fan vad skönt att jag bytade hoj i måndags :D
Kör numera BMW R850R istället för Yam TDM
Premien för ny hojen......1595:-

(Alla prisuppgifter gäller Hel/Hel)

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Jah då var det min tur :(

Att bli KNIVHUGEN av försäkrings bolaget & det blev inget litet KNIVHUG suck... Visst ni kanske tycker att min premie är en piss i världsrymden. Men för mej kom det som en CHOCK!!!! Arg jag blev aldeles vimelkantig & var nära att börja leta i STORA pilerskåpet! Efter en stund när jag börja sansa mej så tänker jag det måste ju vara feltryckt på pappret så jag tar tag i telefonen & ringer upp SUSAB vilket efter en stund leder till en dubbel sidig hjärblödning. Efter som Cefen över säljenheten eller vad fan det heter var den största jävla SKITHÖGEN I HELA VÄRDEN I mina ögon just nu! Han svamla & avbröt mej hela tiden & jag försökte att förklara för honom hur jävla illa behandlad & kränkt jag kände mig av deras bolag efter min olycka som jag inte ens var vålande till & inte ens fått en JÄVLA spänn av dom mer än en massa oföskämda brev där man näst intill blir idiotförklarad för att man blivit påkörd Efter en del dividerande så kom vi inte fram till nå vetigt mer än att han körde lite utpressning om jag flyttade över min/våran hemförsäkring så kunde jag få 30% biligare Mc försäkring = att jag tycker att han e oförskämd & tänker för mig själv JÄVLA IDIOT!! Sen får jag nummret till nån änu högre BOSS jag inleder samtalet lungt & fint & förklarar hur besviken jag känner mig... Sen hamnar vi typ på sandlåde nivå... Han låsas att han fixar lite & trixar med priset & förmodligen tror att man e helt dum i huvudet. Hur han en bär sig åt så blir det inte BILIGARE med tanke på att när an ger mig rabatt så frågar jag honom om inte hemmförsäkringen kostar nå oxå? jo det gör den ju så då e vi ju tillbax på ruta 0 & så håller vi på & dividerar i säkert 30min utan att komma fram till nått vetigt "ARG"
Han tyckte att jag skulle ringa till nått annat bolag. Då blev jag som ett frågetecken "SUCK" Jaja hej då "KLICK" Sen blev det en hel burk VALIUM med en stor dunk SPRIT... För att sedan börja slå i gulasidorna & ringa runt & det blev man ju inte klokare på?

Jaja vad e det för små pengar jag bråkar om då? Jo susab vill ha 15366:- förra året betala jag 5368:- i snabba drag blir väl det en höjning med ca 300% Självrisk 7000:- eller 14000:-

LF vill ha 32124:- Själrisk 3000:- Eller 24685:- = Självrisk 8000:-

Folkskam 23144:- = 6000:- eller 19334:- 12000:-

Skandia 19144 = 3000:- eller 16890:- 6000:-

Tryg 32662:- = 6000:- eller 23490:- 12000:-

IF 19144:- 3000:- eller 16890:- 6000:-

Sen ringde jag LF en gång till & då ville dom ha 26064:- 3000:- eller 20485:- 8000:- Jag säger bara HALLÅ???? + att om jag har larm då blir det 0 i självrisk... Jag blir alldeles svetig asså...

Sen kommer jag på den briljanta idén vi har 3 företagt i familjen som är reggade som AB
Så jag hinner att ringa till Trygg Hansa & då vill dom helt plötsligt ha 10000:- Sjävrisk 6000:-
Ska ringa vidare i morgon efter som vi har LF på företagen till en stor del...

Fortsätning kommer

//Simon

FZ 750

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
FZ 750 -89
tycker det är så förbannat dålig stil av f-bolagen, särskilt Susab.
det är precis som dom inte vill försäkra hojar, i så fall är det inte bättre att säga det då??
en annan grej är detta j***a fifflande fram och tillbaka, som Badtoy sa så måste man tydligen ringa flera gånger för att få en bra premie......man tycker att det borde räcka med det första samtalet.
Frågar ni mej så har dom (f-bolagen) för stor makt!!!!!

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
FZ 750 skrev:
Rodentboy: vilket bolag??

Tror att jag har hittat min försäkring, If ska ha 3018 halv/halv och 306 spänn i halvåret för avställningsförsäkring.........låter väl hyfsat??

Susab faktiskt. I år betalar jag 3114:- hel/hel, men jag bor iofs i zon 3. Skulle jag tecknat försäkringen efter 1 april så skulle den kostat 7200:- hel/hel.

FZ 750

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
FZ 750 -89
Rodentboy: är det FZR:n du pratar om nu då??

jag vet inte vilken zon jag bor i, men vaf*n, hojen är 14 år gammal!!!
tycker det borde göra nåt på premien

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
FZ 750 skrev:
Rodentboy: är det FZR:n du pratar om nu då??

jag vet inte vilken zon jag bor i, men vaf*n, hojen är 14 år gammal!!!
tycker det borde göra nåt på premien

Stämmer bra.

Yamaha FZR 1000 -91.

3114:-hel/hel Jag är 24 och bor en liten bit utanför Jkpg i zon 3 och självklart står den på mig också. Enda nackdelen med Susab är ju att självrisken är ganska hög, men med tanke på vad vissa andra bolag skulle ha så bekommer det mig inte särskilt mycket.

LF skulle ha 9400:- hel/hel
TH - 27500:-
IF - 33000:-
Folksam - 42500:-

SÅ det är ju en viss skillnad.

Susab borde kunna säga vilken zon du bor i. Jag visste inte det förrän jag fick försäkringsbrevet.

FZ 750

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
FZ 750 -89
Rodentboy: jag skiter i Susab nu, tycker dom "gjort bort sej"
har tecknat mej hos If: 3018 halv/halvår.

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Jag betalar 4300kr hel/ helår på min raptor hos susab. helt ok tycker jag med tanke på 110hk och 192kg. kan ju tillägga att jag tecknade innan första april då min raptor räknades som "vanlig" hos dem. :tummenupp

nästa år blir det väl en chockhöjning :skrämd , men va fan det kan man ju inte lipa över nu.

FZ 750

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
FZ 750 -89
Yates: min hoj klassas som normal med 100 hk på 230 kg, ändå fick jag 15000 spänn......så, ja, du kan nog räkna med en saftig höjning nästa år

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
FZ 750 skrev:
Yates: min hoj klassas som normal med 100 hk på 230 kg, ändå fick jag 15000 spänn......så, ja, du kan nog räkna med en saftig höjning nästa år

jag vet men, risken är typ minimal att jag försäkrar hos dem nästa år. blir till att ringa runt till alla bolagen o tjata som vanligt. har man tålamod så brukar man hitta ngt vettigt till slut. :tummenupp

Robbie

gixxer´n vobblar bäst!
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1100
gamla hojar...dyra?

Jag hade försäkring hos SUSAB på min GSX-R 1100 från 1986 för 3800kr hel/hel
Fick hem räkningen för nästa år........51200kr.....omotiverad höjning, eller? Med tanke på att mc´n knappt är värd 30000 så är det konstig prissättning på en försäkring, men de erkände sen att de inte ville försäkra klass7 överhuvudtaget, därav priset.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Re: gamla hojar...dyra?

Robbie skrev:
Jag hade försäkring hos SUSAB på min GSX-R 1100 från 1986 för 3800kr hel/hel
Fick hem räkningen för nästa år........51200kr.....omotiverad höjning, eller? Med tanke på att mc´n knappt är värd 30000 så är det konstig prissättning på en försäkring, men de erkände sen att de inte ville försäkra klass7 överhuvudtaget, därav priset.

Så enligt höjningen som kom 1 April så skulle din hoj kosta 51.200:-? Eller kan de redan nu säga vad premien kommer att bli för nästa år? :confused:

Robbie

gixxer´n vobblar bäst!
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1100
Sorry...jag menar mitt nästa försäkringsår.....huvudförfallodag 1 maj detta året, så det kom ju efter höjningen 1 april... f´låt

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
Re: gamla hojar...dyra?

Robbie skrev:
Jag hade försäkring hos SUSAB på min GSX-R 1100 från 1986. Fick hem räkningen för nästa år........51200kr.....

:D :D :D Det var nog det värsta exemplet jag har hört.. säker på att det inte är en decimal som hamnat fel bara..? Otroligt.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Re: Re: gamla hojar...dyra?

Bjorn N skrev:
:D :D :D Det var nog det värsta exemplet jag har hört.. säker på att det inte är en decimal som hamnat fel bara..? Otroligt.

Det låter jävligt märkligt måste jag säga, men man ska väl inte bli förvånad över nåt när det handlar om försäkringspremier länge egentligen...

Det är bara att gasa så länge man har råd. Sen blir det väl att skaffa en cb750 -82 eller nåt...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept