Jah då var det min tur
Att bli KNIVHUGEN av försäkrings bolaget & det blev inget litet KNIVHUG suck... Visst ni kanske tycker att min premie är en piss i världsrymden. Men för mej kom det som en CHOCK!!!! Arg jag blev aldeles vimelkantig & var nära att börja leta i STORA pilerskåpet! Efter en stund när jag börja sansa mej så tänker jag det måste ju vara feltryckt på pappret så jag tar tag i telefonen & ringer upp SUSAB vilket efter en stund leder till en dubbel sidig hjärblödning. Efter som Cefen över säljenheten eller vad fan det heter var den största jävla SKITHÖGEN I HELA VÄRDEN I mina ögon just nu! Han svamla & avbröt mej hela tiden & jag försökte att förklara för honom hur jävla illa behandlad & kränkt jag kände mig av deras bolag efter min olycka som jag inte ens var vålande till & inte ens fått en JÄVLA spänn av dom mer än en massa oföskämda brev där man näst intill blir idiotförklarad för att man blivit påkörd Efter en del dividerande så kom vi inte fram till nå vetigt mer än att han körde lite utpressning om jag flyttade över min/våran hemförsäkring så kunde jag få 30% biligare Mc försäkring = att jag tycker att han e oförskämd & tänker för mig själv JÄVLA IDIOT!! Sen får jag nummret till nån änu högre BOSS jag inleder samtalet lungt & fint & förklarar hur besviken jag känner mig... Sen hamnar vi typ på sandlåde nivå... Han låsas att han fixar lite & trixar med priset & förmodligen tror att man e helt dum i huvudet. Hur han en bär sig åt så blir det inte BILIGARE med tanke på att när an ger mig rabatt så frågar jag honom om inte hemmförsäkringen kostar nå oxå? jo det gör den ju så då e vi ju tillbax på ruta 0 & så håller vi på & dividerar i säkert 30min utan att komma fram till nått vetigt "ARG"
Han tyckte att jag skulle ringa till nått annat bolag. Då blev jag som ett frågetecken "SUCK" Jaja hej då "KLICK" Sen blev det en hel burk VALIUM med en stor dunk SPRIT... För att sedan börja slå i gulasidorna & ringa runt & det blev man ju inte klokare på?
Jaja vad e det för små pengar jag bråkar om då? Jo susab vill ha 15366:- förra året betala jag 5368:- i snabba drag blir väl det en höjning med ca 300% Självrisk 7000:- eller 14000:-
LF vill ha 32124:- Själrisk 3000:- Eller 24685:- = Självrisk 8000:-
Folkskam 23144:- = 6000:- eller 19334:- 12000:-
Skandia 19144 = 3000:- eller 16890:- 6000:-
Tryg 32662:- = 6000:- eller 23490:- 12000:-
IF 19144:- 3000:- eller 16890:- 6000:-
Sen ringde jag LF en gång till & då ville dom ha 26064:- 3000:- eller 20485:- 8000:- Jag säger bara HALLÅ???? + att om jag har larm då blir det 0 i självrisk... Jag blir alldeles svetig asså...
Sen kommer jag på den briljanta idén vi har 3 företagt i familjen som är reggade som AB
Så jag hinner att ringa till Trygg Hansa & då vill dom helt plötsligt ha 10000:- Sjävrisk 6000:-
Ska ringa vidare i morgon efter som vi har LF på företagen till en stor del...
Fortsätning kommer
//Simon