Video SUV bränner över en hel drös med motorcyklister

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Föraren i suven hade ringt polis för att dom buskört utanför han hus eller nåt liknade , sen hade han satt sin familj i bilen för att åka , då hade dom omringat honom och bråkat så han blev säkert rädd, sett en annan video med det motorcykel gänget på youtube, dom kör som idioter kör runt bilar i fel fil mm åker runt i en stad beter sig jävligt omoget, så det är nog rätt att dom fick som dom förtjänade håller på killen i suven, videon finns på facebook samt allt om mc ,mcm mm där kan ni läsa vad som egentligen hänt.

Du är välkommen att länka den nyupptäckta källan? :)

Speciellt eftersom det är NYC och inte dom vanliga sydstatsrullarna.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Då argumenten här håller en nivå i höjd med Titanic så avslutar jag min del i debatten med följande inlägg:

Arguing on the internet....jpg

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
En Darwin award till killen som brake-checkar en Range Rover på 2,5 ton med hoj. Vad kan gå fel, liksom?

Last edited:

Robertsson

Medlem
Gick med
15 Apr 2011
Hoj
2009 Buell XB12Ss
denna sida kan ni se mentaliteten hos de mcgubbar som valt att delta i detta åk! Det hela skedde i Harlem och där hade inte jag stannat min bil för där blir man skjuten för mycket mindre förseelser. Jag har full förståelse för killen i Range Rovern då han förmodligen fruktade för sitt liv. Dessutom satt hans fru och fem månader gamla dotter i bilen! Polisen i New York har haft stora problem med dessa oerhört stora massor av mcåkare som blockerar av stora vägar för att göra stunts. Dessutom behöver man egentligen tillstånd för att anordna så här stora åk!

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Jag är kluven men jag undrar om inte de trådraka armarna och svankandet på hetsporren med ryggskyddet och hästsvansen sticker än värre i ögonen, (alltså den person som försöker rå på den bakre rutan i försöken att nå fram och resonera med bilföraren).

Jag är förvånad över att de inte kör över varandra.

Mopeder på inhägnat område. Där borde gränsen dras.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Dags att öva lite källkritik kanske :)

DN.se hävdar sönderstuckna däck i början, och det ser väl vi alla att SUVen har punktering hela videon? :rofl

http://www.dn.se/nyheter/varlden/mc-gang-jagade-suv-forare-efter-olycka/

En motorcykelförare bröt benet när han vid 14-tiden i söndags blev påkörd av en stadsjeep på västra Manhattan.
– Det var en olycka, säger Karen Anderson vid polisen i New York till CNN.
Annons:

Efter olyckan körde den 33-årige föraren åt sidan. I bilen satt hans fru och deras tvååriga dotter. De omringades snabbt av uppretade mc-förare som gav sig på bilen och punkterade däcken.

NYTimes som "nästan" har lika hög journalistmoral som svedala rapporterar här:
http://www.nytimes.com/2013/10/01/n...river-after-chase-uptown-police-say.html?_r=1&

The police said the collision appeared to have been inadvertent on the part of the driver. Seconds later, some of the motorcyclists, most wearing face-covering helmets, crowded around the S.U.V. The police said some began attacking it, though that is not readily apparent in the video. At least one rider present, Rene Towles, 43, offered a different account.
“No biker became aggressive with the driver after the incident,” said Mr. Towles, who belongs to a Brooklyn motorcycle club. “People were just trying to find out what just happened.”
Moments later, the vehicle accelerates toward the riders who are blocking its path, crashing into several of them and appearing to roll over at least one motorcycle. The police said that the motorcyclist who had initially been struck sustained broken legs, but that no other serious injuries were reported.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag hade tryck så hårt på gasen att det blivit en buckla i durken.....

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Sanningen bakom historien enligt ett lokalt nyhetsbolag är faktisk den att RR föraren med familj precis lyckats smita från ett topphemligt UFO projekt vid Area 51 där mc förarna som var utomjordingar förklädda till människor i ren ilska över att man lyckats kopiera deras framdrivningssystem tagit upp förföljandet på denna man som har alla de hemliga ritningarna i sin bil.CIA har studerat filmen närmare och genom en hemlig framkallning i sitt ännu mer hemliga foto laboratorium lyckats upptäcka ett UFO som stöttar de jagande utomjordingarna.Fatta, era trögmuppar ... :crash

6gfmu0.jpg

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Dags att öva lite källkritik kanske :)

DN.se hävdar sönderstuckna däck i början, och det ser väl vi alla att SUVen har punktering hela videon? :rofl

http://www.dn.se/nyheter/varlden/mc-gang-jagade-suv-forare-efter-olycka/

NYTimes som "nästan" har lika hög journalistmoral som svedala rapporterar här:
http://www.nytimes.com/2013/10/01/n...river-after-chase-uptown-police-say.html?_r=1&

Research och källgranskning är kanske inte DN:s signum. Och inte AB:s, Expressens, SVT:s;........ osv heller. Dvs svensk skitmedia.

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Tänk. Om den där SUV-föraren bara hade gjort :tummenupp till knuttarna så hade vi inte suttit här o diskuterat i den här tråden.

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Fox News version av det hela:

Gang of bikers attack driver in front of family after high-speed chase

.../...

In the video, at least one biker is seen slowing down and parking his bike in front of the man’s vehicle, causing him to stop. Another biker began walking threateningly toward the vehicle before the driver gunned it and smashed into several bikes and riders.

Hur går man när man går hotfullt? F-n, måste lära mig det!

Till min stora förvåning så nämner dock inte Fox News att horder av niggers attackerade den stackars välbeställde föraren med attackvapen. Stilbrott från deras sida.

Rent generellt så tycker jag att rapporteringen ifrån olyckan är skrämmande partisk och journalistiken är ju under all kritik. Att man känner sig hotad är ingen ursäkt att meja ner oskyldiga. Vore det inte på sin plats att nämna det i nån av artiklarna? De som blev påkörda borde rimligtvis ha mycket goda chanser till präktiga skadestånd i ett civilrättsligt mål.

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
Svårt att avgöra, eftersom man inte vet historiken innan filmen börjar.
Man måste känna till historiken för att kunna lägga en väl grundad åsikt, imo.

Det enda som är säkert är att de borde förbjuda masskörning inne i de trångaste delarna
av storstäderna. 1000 sporthojar på liten yta inne i miljonstäder = recept på problem och fler problem.

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Att situationen uppstår är ju 100% mcn som bromsade framför bilens fel. inget snack om saken, den som säger något annat måste ju vara sämre än iq-befriad. men att han sedan drar iväg och riskerar livet på flera andra människor är ren idioti. Hade varit mer än rätt att stanna ifrån början och försöka reda ut varför mcn omotiverat bromsde framför bilen. det är ju solklart att det är mcns fel. de kan ju alla i bilen vittna om, samt videon som lades ut är ju oxå bevis till det, men att han sedan kör över en massa Mc så får man ju räkna med att ett gäng på en 100 cyklar kommer följa en vart man än åker tills man stannar och då om något så utsätter man ju sig själv för livsfara. Kan tänka mig att många utav de där Mc förarna vill släpa ut honom ifrån bilen och bryta både de ena o andra på honom som han nog kan ha brutit på de han körde över. Samt demolera hans bil såklart.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hur går man när man går hotfullt? F-n, måste lära mig det!

Det är fullt möjligt att gå med ett kroppspråk som är hotfullt, eller iaf upplevs hotfullt av den andra parten. Det borde väl räknas som at gå hotfullt?

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha