Suziki GSXR 750 -93 vägrar starta...

Steen

Mer hk än kg
Gick med
15 May 2004
Ort
-
Hoj
-
Du kanske skulle fundera på att byta flotörnålar.

Maax skrev:
2064481 Well, det jag fått lära mig är att om du använder "Pri" läget ber du om problem, Pri gör att bensinen rasar ner i förgasarna vare sig hojen dras runt eller inte, står den i det läget tillräckligt länge flödar du allt, förgasare, cylindrar ( sätter igen stiften som följd ) och i värsta fall rinner bensin ner i själva blocket ( genom cylindrarna ) med lätt uträknat resultat. Pri är till för när du ska tömma tanken på bensin/dränera, inget annat.

Att starta upp hojen efter vintern görs enklast genom att byta tändstift ( har själv försökt snåla på det ett otal gånger ) samt lite startgas in i lufboxen....använd inte gas (möjligtvis lite) eller choke.

Rengöra stiften kan ibland hjälpa, men stift är i sig förvånansvärt känsliga.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top