Som sagt,d ska va yamaha om d ska va något å ha
Hahaha ja, om jag sitter på jahost host skramlaha..nee..har hört att dom e trötta..
Hahaha ja, om jag sitter på ja
Njaa en å annan resa fram till v-ås har ju skett oxå....gåååstriderstalj hahahafast din spenderar visst en hel del tid på ett hjul..går mycket bakdäck och få framdäck då juh..
Njaa en å annan resa fram till v-ås har ju skett oxå....gåååstriderstalj hahaha
Har nu snackat med KGK och AVA. AVA hade inte hört någonting men på KGK bekräftade man att modell 05/06 ska in för kontroll av ev sprickbildning i ramen. De såg inte problemet som alarmerade: det handlar inte om fabrikationsfel. De hojar där man upptäckt sprickor är hojar som kört "onormalt" hårt, kraschats eller stuntats. "Normalt" körda hojar har inte haft några problem med ramen.
Recallen är worldwide men KGK tar inte några kostnader för hojar man inte sålt själva. Har man privatimporterat så får man klara sig själv. Hittas inga sprickor så ska ändå en förstärkningsbricka sättas fast på ramen. KGK får bara det antal brickor som överenstämmer med antalet sålda hojar så vill man ha en bricka till sin privatimporterade hoj får man antingen leta i ursprungslandet eller hoppas att någon ÅF kan vara behjälplig.
Och hittas det mot förmodan en spricka....ja då är det bara att slanta
Det där är ju så jävla svenskt sjukt att de inte skulle ta det på privatimporterade hojjar. KGK lär ju inte betala en spänn själva heller, de lär ju bara fakturera material och arbete till Suzuki, och snarare tjäna på det.
Dags att någon tar dessa huvudimportörer till EU domstol angående hanteringen av importhojjar.
Det där är ju så jävla svenskt sjukt att de inte skulle ta det på privatimporterade hojjar. KGK lär ju inte betala en spänn själva heller, de lär ju bara fakturera material och arbete till Suzuki, och snarare tjäna på det.
Dags att någon tar dessa huvudimportörer till EU domstol angående hanteringen av importhojjar.
varför ska dom ta en importhoj som dom inte sålt å tjänat pengar på
fins väl en anledning till att dom inte vill främja sido importen eller
Exakt!
Varför ska det inte finnas några nackdelar med att importera en hoj?
Väljer man att köpa billigt i ett annat land, så ska man kalkylera in sånt här i priset![/Q
Du skojar va!?
Vad är det för skillnad på en hoj ifrån Tyskland o en ifrån Sverige?
INGEN! Hittar man en billigare hoj i europa, så är det ju marknaden "handlarna" som styr priset. Desamma sätter sedan upp "regler" för att tjäna tusentals med pengar för att blåsa dig o själva tjäna mer för att bygga en villa i Djursholm...
Borde du ju fatta!?.
Exakt!
Varför ska det inte finnas några nackdelar med att importera en hoj?
Väljer man att köpa billigt i ett annat land, så ska man kalkylera in sånt här i priset!
Du skojar va!?
Vad är det för skillnad på en hoj ifrån Tyskland o en ifrån Sverige?
INGEN! Hittar man en billigare hoj i europa, så är det ju marknaden "handlarna" som styr priset. Desamma sätter sedan upp "regler" för att tjäna tusentals med pengar för att blåsa dig o själva tjäna mer för att bygga en villa i Djursholm...
Borde du ju fatta!?.
varför ska dom ta en importhoj som dom inte sålt å tjänat pengar på
fins väl en anledning till att dom inte vill främja sido importen eller
som sedan förpestar den inhemska marknaden genom att dra ner priserna på hojar som inte hade samma marknadspris vid nyförsäljning. Vad har det med handlare att göra?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |