Det är väl tillverkaren som står för dessa kostnader inte importören eller återförsäljaren. Ska man dra en parallell till bilvärlden så gör Förenade bil gör ingen skillnad när någon kommer med en importerad BMW som återkallats eller lämnas in för garantiåtgärder.
"Bilvärlden" i Sverige har fattat vad det betyder att vi är medlem i EU!
När gemene man började importera bilar från Tyskland och Holland så gick
snacket precis på samma sätt hos de "Auktoriserade Märkeshandlarna"....
Dom skulle inte ens "ta i dom bilarna med tång".....inte ta dom i inbyte...osv.
Sen började det köpas nya SAAB och VOLVO från Dannmark av svenskar,
ni kommer väl ihåg vilket liv det blev.
Beg Bilhandlarna försökte också stå emot och "prata" ner importbilar, värdera
dom lägre i inbyte osv.
Hur blev det....?
Nya bilar SÄNKTES plötsligt i pris...........!?! Jmf. vad en ny Volvo kostade
2000 och vad den kostar idag, så gott det nu går att göra den jämförelsen.
Och begagnade bilarna anpassades relativt snabbt till "Tysklandspriserna, så
idag finns det egentligen bara en anledning till att köpa en begagnad bil
från Tyskland och det är att just den modellen med just den färgen och den
utrustningen hittar du bara EN begagnad av i Sverge, men i Tyskland kan du
välja bland 250st.
"SNART HÄNDER DET!"...........................samma sak på Mc sidan.
KentW
P.S
Hade Svenska folket fattat hur framtiden skulle komma att se ut hade ALLA
röstat för att vi skulle anslutit oss till Euro samarbete också!
D.S