Suzuki B-King

PeterSchnee

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2011
Hoj
CB1000ra
Nu är ny hållare tillverkad och jag börjar bli nöjd. Ska dock bli ett par mindre blinkers i framtiden tror jag.
Bilder kommer.
/PeterIMG_0711.jpgIMG_0715.jpg

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Jag har nyligen Mappat och tagit bort hastighetsspärren + ( tremod ) på ett par B-Kings ( Flashar boxen ) samt Pc5

Riktigt bra resultat och Nöjda kunder

PeterSchnee

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2011
Hoj
CB1000ra
jo du nämnde det på mail förut, dock så behöver jag en PC innan jag kan få hjälp av dig med mappningen! Du känner inte till vart man hittar dem billigast?

Tack på förhand.
/ Peter

PeterSchnee

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2011
Hoj
CB1000ra
Jag har nyligen Mappat och tagit bort hastighetsspärren + ( tremod ) på ett par B-Kings ( Flashar boxen ) samt Pc5

Riktigt bra resultat och Nöjda kunder

Vet du om Pc5 är likadan till b king 07-2010? hittat en sida där dem har bra pris men står att den passar 09-10 modellen av b king.

Tacksam för svar av dem som har koll.
// peter

PeterSchnee

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2011
Hoj
CB1000ra
Okej, skall undersöka lite närmare om det är samma. Man vill vara på den säkra sidan när man beställer!
Tack för hjälpen.
/Peter

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Nu är ny hållare tillverkad och jag börjar bli nöjd. Ska dock bli ett par mindre blinkers i framtiden tror jag.
Bilder kommer.
/PeterView attachment 362631View attachment 362632

Såg riktigt bra ut, sorry att jag inte har lagt upp några bilder på min skyllthållare än, var så svårt att få byta bra bilder, men du verkar ha löst det riktigt bra.....
Själv kör jag Biltemas blinkersar med inbyggda bromsljus, syns riktigt bra nu när man står på hejdaren....

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Här kommer några bilder på min B King

Nya smidiga tank kåpan provmonterad
2012-06-11 001 2012-06-11 014.jpg

Måste ha blivit något riktigt knas med mitt framdäck?
Grymt snedslitet och kolla in skåran i det???
2012-06-11 001 2012-06-11 021.jpg

Grymt nöjd med Zard burkarna från www.britalianracing.se
2012-06-11 001 2012-06-11 029.jpg

Det feta bakhjulet som snart har fått rulla 300 mil....
2012-06-11 001 2012-06-11 034.jpg

Bifogat

• 2012-06-11 001 2012-06-11 023.jpg
    2012-06-11 001 2012-06-11 023.jpg
    225.1 KB · Visningar: 124

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Hoj
Bandit 1200
Funderar på att förse min King med vindavvisare. Jag blir ju alldeles kladding på kroppen av insekter, sen är det ju ganska obekvämt när man kommer upp i lite hastigheter med en nakenhoj. Kan dock inte bestämma mig för modell. Kanske jag kan få lite synpunkter på någon av de modeller jag hittat.
1.jpg2.jpg3.jpg

PeterSchnee

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2011
Hoj
CB1000ra
Tycker nog att bild nr 2! Den som ser mer transparent ut ser bäst ut.
Lycka till och glöm inte medella vilken det blir.
/Peter

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Hoj
Bandit 1200
Det bidde den på bild 2. €165 på B-King shop i Tyskland. Svindyrt för lite plast, men va faan! Gissar att de överiga ger bättre vindavvisning, men det får inte se ut hur som helst. Kanske lägger ut en bild när jag fått hem den.
:banana

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
även om jag tänkte behålla min king orginal .... så börjar det dra rejält i slipon tarmen :brynad

var först inne på Laser Extreme med 4 blås , men såg en king irl med sånna ... var inte riktigt som jag föreställde mig , tunnare å klenare än jag väntat mig

Någon som har erfrenhet av GPR ? kvalitet och sådant ¨å även hur det går att beställa från dom .... hittade dessa ... http://www.gpr-motorcycle-exhausts....-King-Thunder-Deeptone-road-legal-by-GPR.html

klart rätt i pris , samt följer med skylthållare å doningar , samt lyssnat lite på tuben .... låter gott (på andra hojjar då , finns ingen king) ..... tänkte ev lacka dom svarta med värmebeständig färg innan mont

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Någon som vill köpa lite coola kopling/bromshandtag till sin King?
400kr vill jag ha....
ring 070-5782362 eller pm

IMAG1932.jpg

prowler

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
2002 Honda CBR 954rr
Svarar mej själv. det är ikonen som lyser när det börjar räknas ner till service.

PeterSchnee

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2011
Hoj
CB1000ra
även om jag tänkte behålla min king orginal .... så börjar det dra rejält i slipon tarmen :brynad

var först inne på Laser Extreme med 4 blås , men såg en king irl med sånna ... var inte riktigt som jag föreställde mig , tunnare å klenare än jag väntat mig

Någon som har erfrenhet av GPR ? kvalitet och sådant ¨å även hur det går att beställa från dom .... hittade dessa ... http://www.gpr-motorcycle-exhausts....-King-Thunder-Deeptone-road-legal-by-GPR.html

klart rätt i pris , samt följer med skylthållare å doningar , samt lyssnat lite på tuben .... låter gott (på andra hojjar då , finns ingen king) ..... tänkte ev lacka dom svarta med värmebeständig färg innan mont

Vet att han jag köpte mitt devil rör av hade ytterligare ett exemplar liggandes, kan höra med han om det är av intresse. Skicka pm i så fall! Jag e grymt nöjd med mitt.:banana

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Vet att han jag köpte mitt devil rör av hade ytterligare ett exemplar liggandes, kan höra med han om det är av intresse. Skicka pm i så fall! Jag e grymt nöjd med mitt.:banana

You got PM :kär ... antar att du löst skylthållaren ungefär som jag tänkt efter jag sett dina bilder (dämparna ser ut att sitta i sina klämmor endå,så ljus/skylthållaren är "oberoende") , gissiningsvis en 1mm plåt , kapad bockad och ditskruvad :tummenupp .... har custat å renoverat bilar så finna lite egna snygga lösningar är inga problem , bara hålla det cleant å enkelt

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Hoj
Bandit 1200
Tycker nog att bild nr 2! Den som ser mer transparent ut ser bäst ut.
Lycka till och glöm inte medella vilken det blir.
/Peter

Fick hem den i dag. Nöjd med resultatet, och speciellt infästningen (klämskruvarna i övre gaffelkronan) gör att fästet blir mycket diskret i motsats till de övriga jag sett, som är fästade i styret. Har dock inte provat hur bra den styr undan fartvinden ännu.:tummenupp

Edit: fungerar kanon, få nu fartvinden i höjd med halsen ungefär
IMG0091.jpg

Last edited:

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Drevade ner min ett kugg i fram för några dar sedan ... vart en helt ny hojj kan jag lova , fattar inte varför dom inte valt den utväxlingen från scratch för :confused: ..... väldigt lätt och billig "trimning" :tummenupp

bort med plastkåpan över drevet (3 skruv)
bort med hållaren för koppling å hastighet(låt kablar å slangar sitta,bara själva fästet) 4 skruv...obs 3 långa å en kortare...notera vart den korta skall tebax (vållade mig lite huvudbry innan jag hajja)
bort med insexan som håller hastighets"brickan" på drevet
på med en 36mm krafthylsa å muttermaskin å lossa muttern
slacka kedjan maximalt (släpp å flytta fram bakhjulet)
bort med det gamla å dit med det nya (18 taggar orginal å 17 skall dit)
ihop med hela klabbet igen , glöm ej nån droppe loctite på skruvarna

jag gjorde allt med hojjen på depåstödet , men då kan det vara bra med en polare som bromsar när man ska lossa muttern å dra dit den (går med foten på hjulet åxå,men har man polare tillhands så..)

Lite nytt kedjewax på åsså klart :) .... 200 spänn å nån halvtimmes jobb

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...