Nybliven B-king ägare med diverse frågor
Hej!
Detta är mitt första inlägg. Jag ser att denna tråd legat nere ett tag, men hoppas att ni börjar skriva igen nu. Våren kommer ju till slut!
Jag har just bytt min Bandit 1250 mot en B-king. B-kingen levereras i slutet av april.
Jag har ännu inte kört B-kingen utan bestämde mig för den när jag läst i diverse forum, nu senast sporthoj.com. Jag stod inför valet att lägga ner pengar på slipon, stöddämpare mm på banditen men det blev ett byte istället.
Det som lockade mig är egentligen att jag gillar god teknik oavsett vilket fordonet är, båt, bil, cykel eller MC. B-kingen verkar ha många goda kvaliteter.
Några frågor:
1. Vilka skillnader mellan B-king och Banditen kommer jag att märka?
2. Jag har en fråga om inkörning. Det finns två skolor har jag förstått, den ena är att köra väldigt hårt och den andra är enligt bruksanvisningen, alltså varierande men enligt de varvtalsgränser som bruksanvisningen säger. .
Vad har ni för erfarenheter? Jag lutar åt att köra in den enligt bruksanvisningen, gärna med ett extra oljebyte. Verkar det vara en bra idë?
3. B-kingen (ny, årsmodell 2008) kommer från Lindroths MC i Luleå. Jag har möjlighet att köpa GPR-slipon med skylthållare för 8000kr (gäller endast vid nyköp). Man kan se den på
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/e...viewitem=&_trkparms=clkid=8493899199055408648 .
Tänkte isåfall montera dessa efter inkörningen.
Har någon erfarenhet av GPR till B-King? GPR till bandit 1250 verkar ge effektförlust istället för högre effekt (enligt tyskt test). Vill inte få lägre effekt och vill helst inte mappa om motorn. Då behåller jag hellre orginalen.
Hälsningar Anders