Suzuki Bandit 1200 Streetfighter

Heavylight

Gohälligt...
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Ingen
Plockade bort kolvarna och slängde på de nya skivorna idag mest på prov. Gick även på drevet med lite autosol...

Bifogat

• IMG_1356.jpg
    IMG_1356.jpg
    236.2 KB · Visningar: 217
  • IMG_1358.jpg
    IMG_1358.jpg
    227.6 KB · Visningar: 217
  • IMG_1364.jpg
    IMG_1364.jpg
    236.6 KB · Visningar: 190

Heavylight

Gohälligt...
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Ingen
I väntan på prylarna har jag mest putsat och lackat om gaffeln. Men i fredags var det dags och jag hämtade prylarna från VIP-Pulverlack och Motorslip i Halmstad. Skickade i nya lager till sving och fjäderupphängningen samt började montera ihop prylarna. Fick slipa en del på kutsen och kapa till tankhållaren för att få ihop passningen men är riktigt nöjd än så länge...:tummenupp

Av någon anledning så ha bakdämparen helt gett upp och är styv som armeringsjärn...så ebayade hem en riktigt fin GSXR 750 -89 dämpare idag! :yoparty

Imorgon blir det att fortsätta lacka på styrkrona och lite andra smådetaljer....

Bifogat

• IMG_1378.jpg
    IMG_1378.jpg
    238.9 KB · Visningar: 190
  • IMG_1380.jpg
    IMG_1380.jpg
    235.7 KB · Visningar: 164
  • IMG_1383.jpg
    IMG_1383.jpg
    232.1 KB · Visningar: 176
  • IMG_1384.jpg
    IMG_1384.jpg
    244.5 KB · Visningar: 185
  • IMG_1398.jpg
    IMG_1398.jpg
    240.3 KB · Visningar: 170
  • IMG_1414.jpg
    IMG_1414.jpg
    240.4 KB · Visningar: 272
  • IMG_1403.jpg
    IMG_1403.jpg
    249.4 KB · Visningar: 252
  • IMG_1399.jpg
    IMG_1399.jpg
    240.5 KB · Visningar: 202

Heavylight

Gohälligt...
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Ingen
Ny planad och uppborrad....vackert! :tungan

Bifogat

• IMG_1387.jpg
    IMG_1387.jpg
    235.1 KB · Visningar: 184
  • IMG_1389.jpg
    IMG_1389.jpg
    239.3 KB · Visningar: 169

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag tyckte att det varit tyst ett tag? Det där kommer bli kanon:tummenupp
Är lite avis på dina bromsskivor:) Kanske skulle byta på min också?
Härligt med nya lager så man vet att grejerna lirar smärtfritt. Min bakre dämpare var också slut men jag sände iväg min för totalrenovering i Sala. Vågade aldrig köpa på Ebay då man inte vet hur konditionen är? Och dessutom var det samma pris som renoveringen i stort sett. I alla fall till min.

Blir kul att se fortsättningen:tummenupp

Heavylight

Gohälligt...
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Ingen
Jag tyckte att det varit tyst ett tag? Det där kommer bli kanon:tummenupp
Är lite avis på dina bromsskivor:) Kanske skulle byta på min också?
Härligt med nya lager så man vet att grejerna lirar smärtfritt. Min bakre dämpare var också slut men jag sände iväg min för totalrenovering i Sala. Vågade aldrig köpa på Ebay då man inte vet hur konditionen är? Och dessutom var det samma pris som renoveringen i stort sett. I alla fall till min.

Blir kul att se fortsättningen:tummenupp

Japp, det har ju inte hänt så mycket innan i fredags...mest väntan! Klart du skall byta skivorna ;) Tycker de har lyckats bra med dem...

Vad gav du för din dämparrenovering? Den jag hittade ser riktigt fin ut och gick lös på 800:-...men det är som du säger...svårt att avgöra konditionen på bilder bara, så jag håller tummarna!

Nu skall det bli bättring på uppdateringen! :yoparty

Heavylight

Gohälligt...
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Ingen
Den nya dämparen som jag väntar på...ser riktigt fin ut!

Bifogat

• Dämpare.jpg
    Dämpare.jpg
    15.6 KB · Visningar: 178

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Gött att det rullar på igen ;)

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Japp, det har ju inte hänt så mycket innan i fredags...mest väntan! Klart du skall byta skivorna ;) Tycker de har lyckats bra med dem...

Vad gav du för din dämparrenovering? Den jag hittade ser riktigt fin ut och gick lös på 800:-...men det är som du säger...svårt att avgöra konditionen på bilder bara, så jag håller tummarna!

Nu skall det bli bättring på uppdateringen! :yoparty

Jo det får nog bli nya skivor:gnissla
Jag gav 1500:- med frakt (frakt 225:) för renoveringen och det tog inte ens en vecka.
Men din nya dämpare såg fin ut:tummenupp

Heavylight

Gohälligt...
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Ingen
Gött att det rullar på igen ;)

Japp, det får allt bli en sväng till garaget idag igen. Håller på och lackar styrkronan + lite andra små pyttlar. Tänkte mig få på styre och börja på lite el till helgen nämligen...

Jo det får nog bli nya skivor:gnissla
Jag gav 1500:- med frakt (frakt 225:) för renoveringen och det tog inte ens en vecka.
Men din nya dämpare såg fin ut:tummenupp

Ja, det lyfter "looken" en hel del med nya skivor! Sandysbike på Ebay vad billiga...

I servicemanualen står det att det inte går att serva dämpare, men den är nog inte helt rätt och riktigt. Tror min nya dämpare blir kanon bara den inte höjer häcken mer, för då blir det en tyskröv som heter duga :arsele

Last edited:

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
När är hojen klar..? Bara så att jag vet när jag skall planera in helgen då jag skall komma upp och köra sönder den för dig... :) :tummenupp

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Kul att det händer saker! :tummenupp (inte som för mig)

Måste dock fråga: ser ut som att du inte pluggat skruvhål och liknande i ramen med något, har du pluggat dom eller är jag bara blind? :död

Heavylight

Gohälligt...
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Ingen
Kul att det händer saker! :tummenupp (inte som för mig)

Måste dock fråga: ser ut som att du inte pluggat skruvhål och liknande i ramen med något, har du pluggat dom eller är jag bara blind? :död

Men hur går det med ditt bygge då? Ligger det helt på is?

Alla hålen är pluggade konformade gummihattar, men det syns nog lite dåligt på bilderna!

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Alla hålen är pluggade konformade gummihattar, men det syns nog lite dåligt på bilderna!

Tacka gud för det. En del jag sett har skitit i att maskera gängor och liknande för att sen sitta med gängtapp och ta upp alla hål igen. :huvet

Vad gäller mitt bygge så går det framåt, fast ditt går ju onekligen snabbare, kanske beror på mindre ram-modifikationer och mer motor? :)

Fick gaffelkronor igår, bilder finns i tråden nedanför din (GSX1135) på sista sidan. Väntar på att få svinglagringar försänkta nu för att kunna börja måtta in bakram och stötdämpare.

Heavylight

Gohälligt...
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Ingen
Tacka gud för det. En del jag sett har skitit i att maskera gängor och liknande för att sen sitta med gängtapp och ta upp alla hål igen. :huvet

Vad gäller mitt bygge så går det framåt, fast ditt går ju onekligen snabbare, kanske beror på mindre ram-modifikationer och mer motor? :)

Fick gaffelkronor igår, bilder finns i tråden nedanför din (GSX1135) på sista sidan. Väntar på att få svinglagringar försänkta nu för att kunna börja måtta in bakram och stötdämpare.

Hehe...vågar knapp tänka på hur drygt det skulle bli att gänga upp allt...phu...

Nu tror jag det kommer rulla på ganska snabbt, mer pengarna som kommer begränsa takten tror jag :) Var beställde du dina gaffelkronor? Ser riktigt fina ut...blir förmodligen en USD till nästa vinter nämligen...

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Hehe...vågar knapp tänka på hur drygt det skulle bli att gänga upp allt...phu...

Nu tror jag det kommer rulla på ganska snabbt, mer pengarna som kommer begränsa takten tror jag :) Var beställde du dina gaffelkronor? Ser riktigt fina ut...blir förmodligen en USD till nästa vinter nämligen...

Jag gjorde ritningarna på kronorna sen fräste en kompis dom åt mig för en liten slant. Skulle jag ha beställt dom från någon firma i Tyskland eller liknande hade jag nog fått slanta upp mellan 5-10000kr. :tungan

Dom är helt one-off med andra ord. :tummenupp

Heavylight

Gohälligt...
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Ingen
Lite sunkiga bilder men krona och styre är i alla fall på plats nu...tog dock en sabbatsdag från garaget idag :) Får ta igen det i helgen...hehe...

Bifogat

• IMG_1418.jpg
    IMG_1418.jpg
    226.1 KB · Visningar: 181
  • IMG_1421.jpg
    IMG_1421.jpg
    230.1 KB · Visningar: 196
  • IMG_1424.jpg
    IMG_1424.jpg
    228.3 KB · Visningar: 198

Heavylight

Gohälligt...
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Ingen
Jag gjorde ritningarna på kronorna sen fräste en kompis dom åt mig för en liten slant. Skulle jag ha beställt dom från någon firma i Tyskland eller liknande hade jag nog fått slanta upp mellan 5-10000kr. :tungan

Dom är helt one-off med andra ord. :tummenupp

Japp, får nog börja smida lite planer för ett par nya kronor och USD till nästa vinter....

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
Lite sunkiga bilder men krona och styre är i alla fall på plats nu...tog dock en sabbatsdag från garaget idag :) Får ta igen det i helgen...hehe...

EN sabbatsdag? Fasen jag som inte hunnit gjort nånting på min på flera dagar:gnissla
Ser mkt bra ut men skall du inte lacka nedre kronan också svart?:)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA