Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jodå, dom har varit riktigt bra hyllvärmare till evighetsprojektet*Är du nöjd med dina?
*Hojen jag aldrig bygger klart
Jodå, dom har varit riktigt bra hyllvärmare till evighetsprojektet*Är du nöjd med dina?
Jag tyckte att det varit tyst ett tag? Det där kommer bli kanon
Är lite avis på dina bromsskivor Kanske skulle byta på min också?
Härligt med nya lager så man vet att grejerna lirar smärtfritt. Min bakre dämpare var också slut men jag sände iväg min för totalrenovering i Sala. Vågade aldrig köpa på Ebay då man inte vet hur konditionen är? Och dessutom var det samma pris som renoveringen i stort sett. I alla fall till min.
Blir kul att se fortsättningen
Japp, det har ju inte hänt så mycket innan i fredags...mest väntan! Klart du skall byta skivorna Tycker de har lyckats bra med dem...
Vad gav du för din dämparrenovering? Den jag hittade ser riktigt fin ut och gick lös på 800:-...men det är som du säger...svårt att avgöra konditionen på bilder bara, så jag håller tummarna!
Nu skall det bli bättring på uppdateringen!
Gött att det rullar på igen
Jo det får nog bli nya skivor
Jag gav 1500:- med frakt (frakt 225 för renoveringen och det tog inte ens en vecka.
Men din nya dämpare såg fin ut
När är hojen klar..? Bara så att jag vet när jag skall planera in helgen då jag skall komma upp och köra sönder den för dig...
Kul att det händer saker! (inte som för mig)
Måste dock fråga: ser ut som att du inte pluggat skruvhål och liknande i ramen med något, har du pluggat dom eller är jag bara blind?
Alla hålen är pluggade konformade gummihattar, men det syns nog lite dåligt på bilderna!
Tacka gud för det. En del jag sett har skitit i att maskera gängor och liknande för att sen sitta med gängtapp och ta upp alla hål igen.
Vad gäller mitt bygge så går det framåt, fast ditt går ju onekligen snabbare, kanske beror på mindre ram-modifikationer och mer motor?
Fick gaffelkronor igår, bilder finns i tråden nedanför din (GSX1135) på sista sidan. Väntar på att få svinglagringar försänkta nu för att kunna börja måtta in bakram och stötdämpare.
Hehe...vågar knapp tänka på hur drygt det skulle bli att gänga upp allt...phu...
Nu tror jag det kommer rulla på ganska snabbt, mer pengarna som kommer begränsa takten tror jag Var beställde du dina gaffelkronor? Ser riktigt fina ut...blir förmodligen en USD till nästa vinter nämligen...
Jag gjorde ritningarna på kronorna sen fräste en kompis dom åt mig för en liten slant. Skulle jag ha beställt dom från någon firma i Tyskland eller liknande hade jag nog fått slanta upp mellan 5-10000kr.
Dom är helt one-off med andra ord.
Lite sunkiga bilder men krona och styre är i alla fall på plats nu...tog dock en sabbatsdag från garaget idag Får ta igen det i helgen...hehe...
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|