Suzuki Bandit 1200 Streetfighter

Heavylight

Gohälligt...
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Ingen
EN sabbatsdag? Fasen jag som inte hunnit gjort nånting på min på flera dagar:gnissla
Ser mkt bra ut men skall du inte lacka nedre kronan också svart?:)

Saken är den att jag tänkte inte till rejält innan...putsade och gjorde nedre kronan fin, sen rotade jag fram den övre kronan ur lådorna och kom på att den var ju lackade i orginalfärgen...så det får eventuellt bli att lacka nedre kronan nu med....phu...

Tar det till våren i sådana fall så har jag förhoppningsvis glömt bort hur jobbigt det var att putsa upp den :D

Kommer koncentrera mig på byggöl och hojmek i helgen, så en sabbatsdag var nödvändig :) Du förbrukar kanske mer byggöl än mig och behövde därför lite fler sabbatsdagar :yoparty

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Under den närmsta veckan kommer det mest bli små pyssel och förbereda allt som skall till pulverlack (Ram, sving, honnaben, lite svetsjobb mm). Skall även försöka få in cylindern på borrning och toppen på portning vid månadens slut.

Förresten är det någon som vet ett billigare alternativ till Breaking Wave Skivorna? Hade bestämt mig för dem tills jag upptäckte att det landade på 6000:- :huvet

Nedan är lite fler delar som anlänt :) (MT-03 lyse, Kolvarna, packning, GSXR750-kam och extra kopplingsfjädrar)

det kommer att bli riktigt fint det som du gör:tummenupp

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Lite, håller på och byter till varmgarage just nu så tiden har mest gått åt till att flytta prylar! Skall uppdatera med lite bilder ikväll när jag kommer hem...

Sabbatsdag/ar:hihi

Heavylight

Gohälligt...
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Ingen
Är det någon som har koll på vad det är för "vikt/dämpare" är på första bilden? Sitter monterad fram på hojen (bild2) och är tillsynes helt funktionslös men men....sucka har säkert lurat på det där...:va

Annars är mina nya Wiseco kolvar på plats nu, och det gick förvånansvärt smidigt att få dit dem. Förhoppningsvis glider de på cylindern finfint imorron med mina hemmabyggda kolvringskompressorer (plast från petflaska och buntband)! :yoparty

Bifogat

• IMG_1425.jpg
    IMG_1425.jpg
    231.7 KB · Visningar: 249
  • IMG_1426.jpg
    IMG_1426.jpg
    237.3 KB · Visningar: 240
  • IMG_1430.jpg
    IMG_1430.jpg
    241.7 KB · Visningar: 246
  • IMG_1433.jpg
    IMG_1433.jpg
    243.5 KB · Visningar: 250

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Det är en svängningsdämpare som käkar upp vibrationer vid den frekvens den är tunad till.

Last edited:

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Hej.

Intressant bygge.

Jag har också en 1216cc Bandit trimmad av Matte Bohlin.
Det blir lungt på moddningsfronten för min del denna vinter... Ska försöka få tag i en längre sving eller kanske förlänga orginalsvingen.... vi får se vad som händer.

Heavylight

Gohälligt...
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Ingen
Det är en svängningsdämpare som käkar upp vibrationer vid den frekvens den är tunad till.

Ahh...jag hade mina misstankar om något liknande...men nu vet jag! :tummenupp

Hej.

Intressant bygge.

Jag har också en 1216cc Bandit trimmad av Matte Bohlin.
Det blir lungt på moddningsfronten för min del denna vinter... Ska försöka få tag i en längre sving eller kanske förlänga orginalsvingen.... vi får se vad som händer.

Tackar! Längre sving säger du...blir den inte bökig på gata då? Eller du kanske mest håller dig till strippen? Ser att du ökat insugsventilerna till 30...kommer du ihåg vad det gick lös på?

Last edited:

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Ahh...jag hade mina misstankar om något liknande...men nu vet jag! :tummenupp

Tackar! Längre sving säger du...blir den inte bökig på gata då? Eller du kanske mest håller dig till strippen? Ser att du ökat insugsventilerna till 30...kommer du ihåg vad det gick lös på?

Jag ska införskaffa förlängningsstycken så jag kan köra med orginal hjulbas på gata och förlängt på strippen.
Bara insugsventilerna gick på 2500:-

Heavylight

Gohälligt...
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Ingen
Nu är motorn nästan ihop :) Cylindern trillade fint på plats förra helgen med min hemma konstruerade kolvringskompressor. (Intersportflaska och buntband)
Under veckan plockade jag ner gaffeln igen, då det blir lackering av nedre styrkronan..phu...segt...men så igår ringde RG och var klar med toppen!! :yoparty
Nytändning igen! D-Portade kanaler, MIRA-frästa ventiler samt plastad! Smällde på den utan problem och hällde i kammarna....inställda efter alla konstens regler och motorn rullar runt finfint!
Se vad jag hinner med i helgen men på schemat står ventilinställning, motortvätt, lackjobb av diverse prylar....gohälligt! :banana

Bifogat

• IMG_1442.jpg
    IMG_1442.jpg
    222.4 KB · Visningar: 181
  • IMG_1440.jpg
    IMG_1440.jpg
    233.3 KB · Visningar: 178
  • IMG_1438.jpg
    IMG_1438.jpg
    237.9 KB · Visningar: 173
  • IMG_1443.jpg
    IMG_1443.jpg
    219.5 KB · Visningar: 192
  • IMG_1450.jpg
    IMG_1450.jpg
    241 KB · Visningar: 188
  • IMG_1452.jpg
    IMG_1452.jpg
    238.4 KB · Visningar: 178
  • IMG_1479.jpg
    IMG_1479.jpg
    242.5 KB · Visningar: 179
  • IMG_1470.jpg
    IMG_1470.jpg
    238.3 KB · Visningar: 169

Heavylight

Gohälligt...
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Ingen
Det rör på sig igen...

Sådär! Äntligen klar med all lackering inkl. motor. Fick tyvärr lacka om motorn två gånger på grund av felblandad 2K färg (var typ gul-brun-svart) och såg för jävlig ut...så där fick färgbutiken lite backning på den blandningen...jeje...nu är det klart...:)

Har även monterat in en ny undertail, börjat böka in elsystemet (behöver moddas en hel del för passa häcken), monterat nya stålomspunna slangarna från Hydroscand, skickat in motorn i ramen samt fått dit nya färddatorn...

Den nya Comp 2 headern från Holeshot är beställd och tanken är att tank, kuts, undertail, och lampfästen skall in på våtlackering denna månaden också...

Gohälligt!! :yoparty

Bifogat

• IMG_1483.jpg
    IMG_1483.jpg
    245.6 KB · Visningar: 177
  • IMG_1485.jpg
    IMG_1485.jpg
    233.2 KB · Visningar: 176
  • IMG_1486.jpg
    IMG_1486.jpg
    239.6 KB · Visningar: 223
  • IMG_1491.jpg
    IMG_1491.jpg
    240 KB · Visningar: 219
  • IMG_1503.jpg
    IMG_1503.jpg
    240.6 KB · Visningar: 200
  • IMG_1505.jpg
    IMG_1505.jpg
    235.5 KB · Visningar: 217
  • IMG_1506.jpg
    IMG_1506.jpg
    245.2 KB · Visningar: 225
  • IMG_1509.jpg
    IMG_1509.jpg
    243.6 KB · Visningar: 248

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Sådär! Äntligen klar med all lackering inkl. motor. Fick tyvärr lacka om motorn två gånger på grund av felblandad 2K färg (var typ gul-brun-svart) och såg för jävlig ut...så där fick färgbutiken lite backning på den blandningen...jeje...nu är det klart...:)

Har även monterat in en ny undertail, börjat böka in elsystemet (behöver moddas en hel del för passa häcken), monterat nya stålomspunna slangarna från Hydroscand, skickat in motorn i ramen samt fått dit nya färddatorn...

Den nya Comp 2 headern från Holeshot är beställd och tanken är att tank, kuts, undertail, och lampfästen skall in på våtlackering denna månaden också...

Gohälligt!! :yoparty

Vaf-n:jisses Jag trodde du hade sålt hojen och flyttat till ett varmare land:D Vad bra det blev med svartlackad undre krona:)
Men du, borde du inte ha svartlackat toppen samtidigt som resten av motorn:7peta Det får du göra om! Ur med motorn igen:tungan

Vad skulle du ha för färg på tank osv?

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
För att hänga på brorsan i svängarna så måste vi ju lätta den. Jag kommer med stora borrmaskinen ikväll :)

Heavylight

Gohälligt...
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Ingen
Vaf-n:jisses Jag trodde du hade sålt hojen och flyttat till ett varmare land:D Vad bra det blev med svartlackad undre krona:)
Men du, borde du inte ha svartlackat toppen samtidigt som resten av motorn:7peta Det får du göra om! Ur med motorn igen:tungan

Vad skulle du ha för färg på tank osv?

Haha...nää då! Flyttade snarare till garaget och sålde datorn ;) Och du kan tro att brudarna kommer gilla nedre styrkronan till sommaren...herre jävlar...

Men någon omlackering av motorn blir det inte på ett tag nu...och visst lackades toppen samtidigt som resten av motorn :tummenupp

Tanken, kutsen och lampfästen skall lackas i vitt...

För att hänga på brorsan i svängarna så måste vi ju lätta den. Jag kommer med stora borrmaskinen ikväll :)

Hehe...bättre vi borrar i hans ram och fyller skiten med sand :) :D

Last edited:

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Hehe...bättre vi borrar i hans ram och fyller skiten med sand :) :D

Eller så tar vi tömmer framgaffeln på olja. Shit va förvånad han kommer bli när han lägger denna också :)

Ska bli intressant att se vad du får ut ur bromsbänken efter alla motormoddar.

Har du bestämt dig för hur du skall göra med ljuddämparen?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024