Hej alla lyckliga ägare av banditen.
Jo, har ni samma problem när man ska iväg och när man lägger i 1.ans växel att det "dunkar" till ? har en -05á, 1700mil.
tack för svar...
Det är helt normalt med ett litet dunk... Du har inte för hög tomgång? Ju högre varv på motorn desto mer dunkar det.
Frikopplar kopplingen helt så att den inte draggar/drar?
Mvh Jörgen.
Ne inte hög tomgång, men då kanske allt e perfekt...och den drar inte heller. Tack.
Du verkar ha svar på de mesta när folk frågar.....nice
Om den redan är varmkörd...starta m koppling inne o växel ilagd,låter inte så otäckt!
Precis men när den står och blir uppvärmd med neutralen i och man ska lägga i ettan, då blir det ett dunk...kul med en Bandit i närheten....ler...
Precis men när den står och blir uppvärmd med neutralen i och man ska lägga i ettan, då blir det ett dunk...kul med en Bandit i närheten....ler...
vi är ett gäng gasglada i järna...brukar träffas torsdagar vid Q8-macken då snön försvunnit.Finns även en hemsida(järnaknuttarna)
mvh leffe
kul, kommer JÄRNA förbi nån dag (när snön e borta)...e ni många i knutte gänget?
:
Nja,vi var...alla glidare åker för sig själva numera,pga att farterna trissades upp lite för mycket.Men vi är en liten kärngrupp som håller ihop.8-10 st ibland fler. Med bl.a resor till italien mm
mvh leffe
Kan man inte med mod 1,borra 2 hål a´17,5 mm (på vardera sidan om luftburken ) istf ett hål a´50 mm?Blir samma area / 1963 mm2 alt 2 x 980 mm2 (+/- några mm2)Torde vara samma sak o lätt o tejpa igen om man vill hälsn leffe
Kan man inte med mod 1,borra 2 hål a´17,5 mm (på vardera sidan om luftburken ) istf ett hål a´50 mm?Blir samma area / 1963 mm2 alt 2 x 980 mm2 (+/- några mm2)Torde vara samma sak o lätt o tejpa igen om man vill hälsn leffe
Är det någon som har erfarenhet av GSXR 1100 -92 40mm mikuni förgasare monterat på en Bandit 1200 -96 motor ???
Att tänka på ?
Effekt ökning ?
Bestyckning ?
Funkar denna mod för gen2?
I varje fall så måste förgasarna bestyckas om då den kommer gå som ett lass skit annars.... Det gjorde min, och då är det tyvärr inte lika lätt att bara tejpa igen hålen då det också måste ombestyckas.
Bort med luftburken helt och kör med lösa filter istället. Låter skitmulligt samt att det är lättare med förgasarservice då inte luftburken sitter ivägen.
Lycka till.
Precis köpt på mig en Bandit 1200S anno -02 och eftersom man gillar att skruva, pula och putts så undrar jag självklart vad som är ett måste för att att få ut mer pållar ur maskinen!
Har för mig att det är en omarbetad GSXR 1100 motor i botten, så allt för stora ingrepp bör inte vara nödvändiga... fast det brukar ju bli en andel extra godis på vägen...
Hade en -04 förut ART-dämpare,större h-munstycken o 2" hål.Gick utmärkt,men vägen svängde men inte jag...Därför har jag börjat m en annan -04 REMUS dämp,130m.stk o har bara hålet kvar.Tycker det ser lite brutalt ut o borra sånt fult hål!
leffe
Grattis till en kanonhoj!
Jo, det är en GSX-R 1100 motor i botten.
Det som skiljer den från en 1127 motor är att den har 1mm större borr, lågt komp samt väldigt ovassa kammar.
Den har skruvjusterng av ventilerna.
Det är mycket lätt att få mer effekt.
I med ett par GSX-R kammar, tror R-kammarna från 750 -88 är de vassaste... På min gjorde 1100 R-kammar (från en -89 tror jag) 9hk..
Avgassystem gör underverk, bara ett bolt on gör 10-15hk + viktbesparing.
Portning av toppen samt 1216cc kitt för mer volym samt högre komp.
Lycka till med planerna!!.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |