Hej alla lyckliga ägare av banditen.
Jo, har ni samma problem när man ska iväg och när man lägger i 1.ans växel att det "dunkar" till ? har en -05á, 1700mil.
tack för svar...![]()
Det är helt normalt med ett litet dunk... Du har inte för hög tomgång? Ju högre varv på motorn desto mer dunkar det.
Frikopplar kopplingen helt så att den inte draggar/drar?
Mvh Jörgen.
Ne inte hög tomgång, men då kanske allt e perfekt...och den drar inte heller. Tack.
Du verkar ha svar på de mesta när folk frågar.....nice![]()
Om den redan är varmkörd...starta m koppling inne o växel ilagd,låter inte så otäckt!
Precis men när den står och blir uppvärmd med neutralen i och man ska lägga i ettan, då blir det ett dunk...kul med en Bandit i närheten....ler...
Precis men när den står och blir uppvärmd med neutralen i och man ska lägga i ettan, då blir det ett dunk...kul med en Bandit i närheten....ler...
vi är ett gäng gasglada i järna...brukar träffas torsdagar vid Q8-macken då snön försvunnit.Finns även en hemsida(järnaknuttarna)
mvh leffe![]()
kul, kommer JÄRNAförbi nån dag (när snön e borta)...e ni många i knutte gänget?
:
Nja,vi var...alla glidare åker för sig själva numera,pga att farterna trissades upp lite för mycket.Men vi är en liten kärngrupp som håller ihop.8-10 st ibland fler. Med bl.a resor till italien mm
mvh leffe![]()
Kan man inte med mod 1,borra 2 hål a´17,5 mm (på vardera sidan om luftburken ) istf ett hål a´50 mm?Blir samma area / 1963 mm2 alt 2 x 980 mm2 (+/- några mm2)Torde vara samma sak o lätt o tejpa igen om man vill
hälsn leffe
Kan man inte med mod 1,borra 2 hål a´17,5 mm (på vardera sidan om luftburken ) istf ett hål a´50 mm?Blir samma area / 1963 mm2 alt 2 x 980 mm2 (+/- några mm2)Torde vara samma sak o lätt o tejpa igen om man vill
hälsn leffe
Är det någon som har erfarenhet av GSXR 1100 -92 40mm mikuni förgasare monterat på en Bandit 1200 -96 motor ???
Att tänka på ?
Effekt ökning ?
Bestyckning ?
Funkar denna mod för gen2?
I varje fall så måste förgasarna bestyckas om då den kommer gå som ett lass skit annars.... Det gjorde min, och då är det tyvärr inte lika lätt att bara tejpa igen hålen då det också måste ombestyckas.
Bort med luftburken helt och kör med lösa filter istället. Låter skitmulligt samt att det är lättare med förgasarservice då inte luftburken sitter ivägen.
Lycka till.![]()
Precis köpt på mig en Bandit 1200S anno -02 och eftersom man gillar att skruva, pula och putts så undrar jag självklart vad som är ett måste för att att få ut mer pållar ur maskinen!
Har för mig att det är en omarbetad GSXR 1100 motor i botten, så allt för stora ingrepp bör inte vara nödvändiga... fast det brukar ju bli en andel extra godis på vägen...![]()
Hade en -04 förut ART-dämpare,större h-munstycken o 2" hål.Gick utmärkt,men vägen svängde men inte jag...Därför har jag börjat m en annan -04 REMUS dämp,130m.stk o har bara hålet kvar.Tycker det ser lite brutalt ut o borra sånt fult hål!
leffe
Grattis till en kanonhoj!
Jo, det är en GSX-R 1100 motor i botten.
Det som skiljer den från en 1127 motor är att den har 1mm större borr, lågt komp samt väldigt ovassa kammar.
Den har skruvjusterng av ventilerna.
Det är mycket lätt att få mer effekt.
I med ett par GSX-R kammar, tror R-kammarna från 750 -88 är de vassaste... På min gjorde 1100 R-kammar (från en -89 tror jag) 9hk..
Avgassystem gör underverk, bara ett bolt on gör 10-15hk + viktbesparing.
Portning av toppen samt 1216cc kitt för mer volym samt högre komp.
Lycka till med planerna!!.
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |