Hur gick det med ventilerna.
Har du några bilder på din hoj?
Så att det var en inte så vanlig färg
Det verkar stämmahej ventilerna var lätta komma åt så det var inga problem. Vet ej hur man lägger in bilder. jag tror färgen bara fanns årsm 05.
Det verkar stämma
http://www.mcpoolen.se/mc/2005/suzuki/gsf1200s-bandit/blavit-hub.shtml
Lite retro med den färgen.
Här finns ju en, texten verkar ha varierat en del, på min 00-a så är originaltexten "Bandit S 1200", på hans 05-a "Bandit 1200S", på 06-an ytterligare en variant som påminner om den gamla.Man kanske skulle måla den så? Måste ändå lacka sen när jag sätter på kåporna.
Nån som vet om det finns dekalsats att köpa?
Här finns ju en, texten verkar ha varierat en del, på min 00-a så är originaltexten "Bandit S 1200", på hans 05-a "Bandit 1200S", på 06-an ytterligare en variant som påminner om den gamla.
Dekalsatsen på länken ser ut som den gamla.
http://cgi.ebay.de/SUZUKI-Aufkleber-Bandit-1200_W0QQitemZ260571285719QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item3cab4248d7
Häromdagen skruvade jag i batteriet för att ta ut Banditen på en repa.
Satte soppa-kranen i Primeläget en stud för försökte mala igång den. Det var segt, men tillslut så gick den igång. Gick en halvminut på tomgång, men sedan började den att misstända. Litegrand i början, tillräckligt för att stanna, men den hoppade igång igen med startaren.
Men fortsatte att misstända med och mer. Tillslut fick jag en avgasknall som fick mig att hoppa högt, och sedan dess har den varit i princip omöjlig. En av cylindrarna tänder fortfarande och hjälper startmotorn att hålla snurr på veven, men så fort jag släpper startmotorn dör den.
Att jag kan säga att det bara är en av cylindrarna som tänder är att senast jag försökte få igång den kände jag efter på kröken vilka av rören som blivit varma.
När jag ställde ner hojjen i garaget för vinterförvaringen så tankade jag aldrig fullt, utan låg precis vid reserven. Jag har inte heller dränerat förgasaren. Har aldrig haft några problem med denna (avsaknad av) procedur tidigare år, utom en gång, när ett tändstift la av vid första vår-starten.
Hällde på en halv tank med fräsch bensin, men det det har inte hjälpt.
Är det någon som har en bra teori på vad som hänt?
Jag är inne på att det är tändstiften som bränt av bensinen (och kondensen i tanken) som blivit dålig över vintern.
Var skaffar man tändstift till Banditen, förutom på den lokala MC-affären som oftast tar ut överpriser?
Jag är inte jättebra på att meka: hur svårt är det att byta tändstift? Det ser trångt ut.
1200s Bandit, -98
Häromdagen skruvade jag i batteriet för att ta ut Banditen på en repa.
Satte soppa-kranen i Primeläget en stud för försökte mala igång den. Det var segt, men tillslut så gick den igång. Gick en halvminut på tomgång, men sedan började den att misstända. Litegrand i början, tillräckligt för att stanna, men den hoppade igång igen med startaren.
Men fortsatte att misstända med och mer. Tillslut fick jag en avgasknall som fick mig att hoppa högt, och sedan dess har den varit i princip omöjlig. En av cylindrarna tänder fortfarande och hjälper startmotorn att hålla snurr på veven, men så fort jag släpper startmotorn dör den.
Att jag kan säga att det bara är en av cylindrarna som tänder är att senast jag försökte få igång den kände jag efter på kröken vilka av rören som blivit varma.
När jag ställde ner hojjen i garaget för vinterförvaringen så tankade jag aldrig fullt, utan låg precis vid reserven. Jag har inte heller dränerat förgasaren. Har aldrig haft några problem med denna (avsaknad av) procedur tidigare år, utom en gång, när ett tändstift la av vid första vår-starten.
Hällde på en halv tank med fräsch bensin, men det det har inte hjälpt.
Är det någon som har en bra teori på vad som hänt?
Jag är inne på att det är tändstiften som bränt av bensinen (och kondensen i tanken) som blivit dålig över vintern.
Var skaffar man tändstift till Banditen, förutom på den lokala MC-affären som oftast tar ut överpriser?
Jag är inte jättebra på att meka: hur svårt är det att byta tändstift? Det ser trångt ut.
1200s Bandit, -98
Äntligen har man kunnat köra lite hoj, förbannat mycket grus överallt bara.
Finns det förresten några Banditer som rullar i Växjötrakten?
Känns ju lite ensamt.
Självklart finns det det! Såg inte ditt inlägg förän idag. Vi är några som är ute och kör ganska ofta, men bara jag som har en b-12:a. Hör av dig.
Är en Bandit 1200 från 06 bra köp? Kikat lite på denna modell + honda hornet 900.. Har mest kollat på banditen med halvkåpa då det knappt finns några N till salu.... Har en på G med packväskor o slipon för 55, import dock..
Är ute efter en bra, billig och pålitlig mc att vara ute att busa med själv men även åka lite längre på, då med sambon på bönepallen..
Tack på förhand
Hej. Visst ä det en kanon hoj. Vad jag har läst så finner man inget negativt om Banditen, Pigg, billig, stark, bra komfort. Du frågar på en tråd där alla gillar Bandit...hehe.
http://www.blocket.se/vastmanland/Suzuki_GSF_1200_N_Bandit_27015975.htm?ca=12&w=3
tror denna har varigt ute ett tag...testa och pruta gpa att den kanske är import!...
eller denna...såg den senare...
http://www.blocket.se/goteborg/Suzuki_GSF_1200_S_Bandit_26727925.htm?ca=12&w=3
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |