Hej Allesammans!
Är precis nybliven Bandit 1200 ägare, närmare bestämt en 2006 årsmodell!
En riktigt rolig hoj jämfört med förra Suzuki vx800:n, som mer var en mys cykel på småvägar med långsträckta kurvor.
Har nu som tanke innan vintern tänkt serva upp cykeln så den är klar till våren..
har läst ca: 80% av tråden, och mina funderingar är då:
Någon rekommenderade Castrol Gp 20w40, en annan körde på Biltema olja och Suzuki rekommenderar en olja med viskotet 10w40 och som når upp till normerna API: SF/SG - SH/SJ alt. Jaso - MA.. Min fråga är då om ni sitter inne med någon olja som ni verkligen rekommenderar där
låda osv funkar fin fint?
Läste även att hojen kan tappa en del effekt med sportburk utan korrekt synkade förgasare? Har Akrapovic slip on monterat nu, och har efter 15 mils åka upptäckt att den kan bli lite orolig på varv under 3500 rpm/min.. Något som beror på detta tro? Och är det något som man som hemma mekare smidigt kan ställa in för att den ska bli lite mjukare i gången?
Detta var nog allt för tillfället, och en riktigt bra tråd för oss som kör detta lok till cykel! =)
Ingen som har några tips? =)
Efter att ha läst alla oljetrådar så har jag kört på Biltemas helsyntet utan problem.Ang bytt avgas kolla om mod 2 är gjort dvs andra h-munstycken o hål i luftburken(är det ett 50mm stort extrahål i burken så är förmodligen munstyckena bytta)
leffe
Efter att ha läst alla oljetrådar så har jag kört på Biltemas helsyntet utan problem.Ang bytt avgas kolla om mod 2 är gjort dvs andra h-munstycken o hål i luftburken(är det ett 50mm stort extrahål i burken så är förmodligen munstyckena bytta)
Är inne på min andra bandit och det är nog normalt att den går lite oroligt på lågvarv
leffe
Biltema fungerar kanon! Kör med den oljan både i Banditen och i min Enduro.
Efter att ha läst alla oljetrådar så har jag kört på Biltemas helsyntet utan problem.Ang bytt avgas kolla om mod 2 är gjort dvs andra h-munstycken o hål i luftburken(är det ett 50mm stort extrahål i burken så är förmodligen munstyckena bytta)
Är inne på min andra bandit och det är nog normalt att den går lite oroligt på lågvarv
leffe
Hej o tack för mig,nu byter jag till en lite lugnare hoj,som kanske passar min ålder lite bättre.Men jag kommer att sakna vridet!
Vi ses på bmw-sidorna
mvh leffe
Om du lossar de 2 kopplingarna under oljefiltret till kylaren och använder biltemas universalöppnare artnr:20320 så kanske du kan komma åt och klämma där filtret är helt.
Lycka till
/Patrik
Bytte mitt härom dagen, gick med hjälp av en polygrip väldigt smidigt..
När du ska dit med det nya, dra bara så hårt du kan med händerna, det räcker! Annars sätter det sig som tusan.
Lycka till!
Hur 17 kom du åt där med en polygrip? :-O
Hur 17 kom du åt där med en polygrip? :-O
Kanske är mer utrymme på en -06'a...
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |