Suzuki Bandit 1200-tråden

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Hoj
Bandit 1200
ingen aning när det gjordes senast den har gått 3000mil nu får nog ta och ställa in det i vinter ..den dricker lite olja med kan ju bero lite på det med?

Inte ska Suzuki's motorer börja dra olja efter 3000mil. Det gör inte min efter 9000mil. Bäst att kolla upp.

För litet ventilspel ger inget slammer, snarare tvärs om.

Tro du behöver följa upp hur din motors tillstånd är.

Birdy_81

Ac-fyllning Utföres Billigt
Gick med
2 Jul 2011
Hoj
suzuki bandit 1200 99
Inte ska Suzuki's motorer börja dra olja efter 3000mil. Det gör inte min efter 9000mil. Bäst att kolla upp.

är det rimligt att motorn kan ta ca 2dl olja på runt 70 mil ..?

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
2007, BMW K1200R Sport

Oj, 9000 mil? Jag som tyckte min hade gått mkt med 4400 mil snart. 0,65l permil också, drar ingen olja. Däremot låg jag lite högre i soppaförbrukning i början på säsongen innan jag bytte stift och olja.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Nån som vet om helsyntet brukar funka fint i B12'an? Tänkte mest på vxl lådan... så det inte blir slir. TL'n gillar OK/Q8 SBK racing och köper det på stor dunk så tänkte hälla det i banditen med, ska väl inte va nåt problem eller?

hjc

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2010
Hoj
2002, Suzuki GSF 1200S
Syntet-olje

Nån som vet om helsyntet brukar funka fint i B12'an? Tänkte mest på vxl lådan... så det inte blir slir. TL'n gillar OK/Q8 SBK racing och köper det på stor dunk så tänkte hälla det i banditen med, ska väl inte va nåt problem eller?

Jeg har kjørt 1500 mil med syntetolje på min B12 -02 mod. og er fornøyd. Brukte Castrol, men bytter til Biltema for å prøve den. Sikkert like bra - sparer 70,- pr. liter.

matti83

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2009
Hoj
suzuki bandit 1200
rephandbok

Har en haynes rephandbok till bandit nån som är intresserad av att köpa? pm:a bud
Mvh Mattias

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
MT09 -17
Centralstöd

Hej.Någon som är kort i rocken o sänkt sin bandit?(Genom att förlänga hundbenen)
Då blir hojen dj-ligt jobbig att få upp på stödet!Jag har ett c-stöd som är kortat 2cm,som ligger o skräpar i garaget:tummenupp
leffe

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Hej, sadelöverdraget börjar bli slitet på min och släpper lite längst fram. Kikade på www.justbandits.com, men £190 känns lite trist, sen såg jag att www.louis.de t.ex. har modelanpassade överdrag för €40. Är det krångligt att byta, någon som har erfarenhet?

Last edited:

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Hej, sadelöverdraget börjar bli slitet på min och släpper lite längst fram. Kikade på www.justbandits.com, men £190 känns lite trist, sen såg jag att www.louis.de t.ex. har modelanpassade överdrag för €40. Är det krångligt att byta, någon som har erfarenhet?

Jag tänkte byta för en massa år sen innan jag sålde hojen men det blev aldrig av. Jag köpte tom ett nytt överdrag. Inte så jätteanpassat, tyckte jag, men det ska vara till Bandit 1200 Generation 1, dvs till samma som du har. Blir ditt för 200 plus frakt.

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Jag tänkte byta för en massa år sen innan jag sålde hojen men det blev aldrig av. Jag köpte tom ett nytt överdrag. Inte så jätteanpassat, tyckte jag, men det ska vara till Bandit 1200 Generation 1, dvs till samma som du har. Blir ditt för 200 plus frakt.

Tjena, kan du ta några bilder och skicka?

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Hoj
Bandit 1200
Köp lös klädsel och fixa själv, busenkelt. 20€ hos Louis. Eller köp av någon sadelmakare. Klammerpistol och korta klammer på Biltema/Jula.

bero1000

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2011
Hoj
2006, Suzuki GSF1200 N Bandit
Hej Allesammans!

Är precis nybliven Bandit 1200 ägare, närmare bestämt en 2006 årsmodell!
En riktigt rolig hoj jämfört med förra Suzuki vx800:n, som mer var en mys cykel på småvägar med långsträckta kurvor.

Har nu som tanke innan vintern tänkt serva upp cykeln så den är klar till våren..
har läst ca: 80% av tråden, och mina funderingar är då:

Någon rekommenderade Castrol Gp 20w40, en annan körde på Biltema olja och Suzuki rekommenderar en olja med viskotet 10w40 och som når upp till normerna API: SF/SG - SH/SJ alt. Jaso - MA.. Min fråga är då om ni sitter inne med någon olja som ni verkligen rekommenderar där låda osv funkar fin fint?

Läste även att hojen kan tappa en del effekt med sportburk utan korrekt synkade förgasare? Har Akrapovic slip on monterat nu, och har efter 15 mils åka upptäckt att den kan bli lite orolig på varv under 3500 rpm/min.. Något som beror på detta tro? Och är det något som man som hemma mekare smidigt kan ställa in för att den ska bli lite mjukare i gången?

Detta var nog allt för tillfället, och en riktigt bra tråd för oss som kör detta lok till cykel! =)

bero1000

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2011
Hoj
2006, Suzuki GSF1200 N Bandit
Hej Allesammans!

Är precis nybliven Bandit 1200 ägare, närmare bestämt en 2006 årsmodell!
En riktigt rolig hoj jämfört med förra Suzuki vx800:n, som mer var en mys cykel på småvägar med långsträckta kurvor.

Har nu som tanke innan vintern tänkt serva upp cykeln så den är klar till våren..
har läst ca: 80% av tråden, och mina funderingar är då:

Någon rekommenderade Castrol Gp 20w40, en annan körde på Biltema olja och Suzuki rekommenderar en olja med viskotet 10w40 och som når upp till normerna API: SF/SG - SH/SJ alt. Jaso - MA.. Min fråga är då om ni sitter inne med någon olja som ni verkligen rekommenderar där låda osv funkar fin fint?

Läste även att hojen kan tappa en del effekt med sportburk utan korrekt synkade förgasare? Har Akrapovic slip on monterat nu, och har efter 15 mils åka upptäckt att den kan bli lite orolig på varv under 3500 rpm/min.. Något som beror på detta tro? Och är det något som man som hemma mekare smidigt kan ställa in för att den ska bli lite mjukare i gången?

Detta var nog allt för tillfället, och en riktigt bra tråd för oss som kör detta lok till cykel! =)

Nabla

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
-10, KTM 690 SMC
Hej,
Lämna in min hoj på verkstaden idag och fick låna en Suzuki Bandit 1200 från -97. Fick bara en nyckel som gick till tändningen. När jag försökte öppna tanklocket med den nyckeln så funkade det inte. Är det en separat nyckel till tanklocket eller är det nåt speciellt knix man måste göra för att få det?

Nabla

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
-10, KTM 690 SMC
Hej,
Lämna in min hoj på verkstaden idag och fick låna en Suzuki Bandit 1200 från -97. Fick bara en nyckel som gick till tändningen. När jag försökte öppna tanklocket med den nyckeln så funkade det inte. Är det en separat nyckel till tanklocket eller är det nåt speciellt knix man måste göra för att få det?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA