Suzuki Bandit 1200-tråden

vikis

Ny medlem
Gick med
17 May 2011
Hoj
03, suzuki, bandit 1200
HEJ HEJ

har en liten snabb fråga.
jag ska skaffa mig en Haynes rep bok till min bandit 04. men hittar bara böcker för 95-01. är det helt olika motorer mellan dessa årsmodeller och min?? eller funkar den boken även för min hoj??

//vikis

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Hoj
Bandit 1200
Olika motorer och olika ramuppbyggnad. Det finns en länk någonstans tidigare i denna tråd, där du kan hämta servicemanualen. Den är bättre än Haynes.

hasspen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Ingen
Jag har problem med bränsleläckage från min Bandit.
Mitt läckage ter sig på det sätt att om jag tankar fullt så läcker det bränsle under motorn ur en plastslang som mynnar ut precis bredvid/under höger fotpinne.
Jag har Googlat felet och det verkar inte bättre än att det läcker ur bränsletanksventlationen.

Någon som känner igen detta fel? Och är det någon som har hittat en lösning på problemet? (Gärna inte svar som "tanka inte fullt...:tungan "

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
MT09 -17
Jag har problem med bränsleläckage från min Bandit.
Mitt läckage ter sig på det sätt att om jag tankar fullt så läcker det bränsle under motorn ur en plastslang som mynnar ut precis bredvid/under höger fotpinne.
Jag har Googlat felet och det verkar inte bättre än att det läcker ur bränsletanksventlationen.

Någon som känner igen detta fel? Och är det någon som har hittat en lösning på problemet? (Gärna inte svar som "tanka inte fullt...:tungan "

Som du skrev själv...tanka inte fullt...kall nyfylld soppa expanderar o rinner över till "skvallerröret" som sitter uppe under tanklocket.Ett vanligt fenomen som kan iakttagas hos de flesta hojar:tummenupp

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Det är tyvärr inte helt ovanligt att detta rör rostat av, eller har rosthål som det läcker från. Ta en ficklampa och lys ner i tanken och kolla.
Eller så är det packningen till tanklocket som inte håller tätt.

Hoppas på det sistnämnda!!

hasspen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Ingen
Det är tyvärr inte helt ovanligt att detta rör rostat av, eller har rosthål som det läcker från. Ta en ficklampa och lys ner i tanken och kolla.
Eller så är det packningen till tanklocket som inte håller tätt.

Hoppas på det sistnämnda!!

Så det kan vara så att tanklocket gör att det läcker bensin ner i detta rör?
Tips på hur jag testar det..?

Jag får kolla med ficklampa också. Sitter detta rör bakom tanklocket eller är det kanske framför?

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
När du öppnar tanklocket så har du ett litet hål bedvid det stora du fyller på bensin i.
Det är överfyllningsröret. Packningen sitter på locket och borde vara enkelt att kontrollera.
Du kanske behöver en liten spegel (typ som tandläkare har) för att kunna inspektera röret ordentligt i tanken.

vikis

Ny medlem
Gick med
17 May 2011
Hoj
03, suzuki, bandit 1200
Olika motorer och olika ramuppbyggnad. Det finns en länk någonstans tidigare i denna tråd, där du kan hämta servicemanualen. Den är bättre än Haynes.

Nu har jag tittat igenom hela tråden och hittar fan ingen rep bok för en 04. har googlat som en tok med:död

Någon vänlig där ute som har lust att länka om ni vet??

snorky_81

z1000
Gick med
28 Jul 2010
Hoj
Suzuki Bandit 1200s -05
Jag har en fundering, var å varannan verkar ha moddat om sina banditer med mod 2", bestyckning, borra lufthål å nytt slip-on... vart i allsindar gör ni det, gör ni det själva, eller lämnar ni in? jag har personligen ringt runt hela sthlm idag och INGEN vill ta på sig det eller kännas vid den "trimningen". jag ska till 99,9% hämta mig en bandit 1200 05a imorgon, men skulle gärna ha lite mer krut i bettan.

sweden123

sweden123
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
750 es special med 1186 r motor,Isr.Marvic etc..Byggd och ägd av grottis innan jag pga omständigheter fick ta över.Samt en 84 1100+ Katana som fått nytt hjärta nu;)
bandit 1200

Förlåt :( Jag vet att det här inte är annonssidan....men jag letar efter en Bandit 1200....någon som vet nåt runt 35000kr :Bugar :Bugar PM:a mig isf :)

Finns en skön 97 här som gått under 3000 mil,kan du få för 25 om det är okej.Givetvis moddad burk o bättre gasare

Birdy_81

Ac-fyllning Utföres Billigt
Gick med
2 Jul 2011
Hoj
suzuki bandit 1200 99
dynokit eller köpa lösa delar vad rekomenderas? och om man köper dynokit som kostar runt 1200kr antar jag att man inte behöver öpnna luftburken mer? mvh

Gick med
18 Jun 2010
Hoj
Honda VTX 1800-02
Goddag alla banditfantaster!!

Vill bara säga att jag igår blev ägare av en liten läckerbit på 1200cc :yoparty

riktigt kul hoj :banana

Vi ses på vägarna och kör som folk!!

Grattis till ett underbart Hojval!:tummenupp

tänkte höra om någon av er har koll på hur hastighetsmätaren påverkas om jag drevar ner till ett 14-kuggat drev fram

Hastighhetsmätaren påverkas inte alls då den mäter hastigheten på på framhjulet, den sitter liksom i framnavet på vänster sida.:)

Last edited:

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Hoj
Bandit 1200
Grattis till ett underbart Hojval!:tummenupp

Hastighhetsmätaren påverkas inte alls då den mäter hastigheten på på framhjulet, den sitter liksom i framnavet på vänster sida.:)

Njae, det stämmer inte om det gäller hans 06:a. Det du beskriver gäller bara på de äldre modellerna med mekanisk mätare. På nyare modeller sitter en givare i motorn.

Bandit1200N

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200 N
Ny Sadel till Banditen

Det blev en ny sadel från Just Bandits.Nu sitter man ju stilla när man vrider om rullen lite, det är bara armarna som blir längre.:tummenupp
/Patrik

Bifogat

• Bandit_Sadel.jpg
    Bandit_Sadel.jpg
    141.4 KB · Visningar: 163

vikis

Ny medlem
Gick med
17 May 2011
Hoj
03, suzuki, bandit 1200
Ska till å byta olja i banditen nu men har en fråga.

i instruktionsboken står det att man ska använda 10w-40 API SF alternativt SG.

jag har en flaska med 10w-40 API SL hemma. går det? eller blir det kattskit av det då?

För vad jag har fattat så är destå högre bokstav efter S, destå "bättre" oja, stämmer detta? eller ska jag fara iväg å köpa SF eller SG olja??

//Vikis

Bikermice

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
INgen
Ska till å byta olja i banditen nu men har en fråga.

i instruktionsboken står det att man ska använda 10w-40 API SF alternativt SG.

jag har en flaska med 10w-40 API SL hemma. går det? eller blir det kattskit av det då?

För vad jag har fattat så är destå högre bokstav efter S, destå "bättre" oja, stämmer detta? eller ska jag fara iväg å köpa SF eller SG olja??

//Vikis

Stämmer att sl är högre än sg. Använd dock motorcykelolja fär om det är bilolja så klibbar kopplingen ihop. Obra

hasspen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Ingen
Fråga:

Har för mig att jag har läst att en ljuddämpare från RF 900 ska passa rakt av på en Bandit 1200.

Någon som har erfarenheter av detta? Gäller originalljuddämparen.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA