Suzuki Bandit 1200-tråden

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Ja, jag hade någonstans i bakhuvudet att jag hade hört det du skriver. Ska ut i morgon och testa om det är just vi 4000rpm vibrationerna kommer.
 

matti83

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2009
Ort
i hus
Hoj
suzuki bandit 1200
Ny

Hej hej kikar in på bandit tråden sen jag bytte till mig en bandit 1200 1999 under veckan nu :tummenupp Har moddad luftburk, munstycken, rf 900 dämpare bak,öhlins fjädrar fram och en bolton burk :D Riktigt kul hoj. Ska bli lite rensad bak å nya blinkers sen är man nog nöjd ett tag iaf.
 

matti83

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2009
Ort
i hus
Hoj
suzuki bandit 1200
kapa bakskärmen?

Tänkte kapa bakskärmen på min nån som har förslag hur för å få ett bra resultat? bilder?
Mvh Mattias
 

supercalle

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Fajjerstååm
såhär gjorde jag

  • plockade av skylten
  • markerade var jag ville att den skulle sitta och hur jag skulle kapa
  • kapade en lagom bit under så att man fortfarande har kvar "stänkskärmsfunktionen"
  • flyttade upp skruvarna en bit men använde fortfarande originalhålen så att skylten skulle hämna högre upp

Vet inte om man kan göra så mycket mer utan att förstöra plasten helt och riskera att det blir fult, detta var iaf hur "djärv" jag vågade vara..
 

Bifogat

  • bakläpp.jpg
    bakläpp.jpg
    33.9 KB · Visningar: 149
  • bakläpp2.jpg
    bakläpp2.jpg
    30.7 KB · Visningar: 138

hjc

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2010
Ort
Fredrikstad
Hoj
2002, Suzuki GSF 1200S
Jeg har et bilde av min "bakdel" i garaget. Du kan jo se hva du synes. Jeg har ikke gjort det selv, men det er bra - synes jeg. Nytt skiltfeste er satt direkte under og jeg laget nye fester til blinklysene og skrudde dem på skiltfestet.
 

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Ort
Växjö
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Biltemas olja och filter

Tjena, någon som har använt Biltemas "MC-olja, Racing 10W–40" och deras filter? Dags att byta olja tror jag...
 

1200

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2011
Ort
södertälje
Hoj
03 suzuki bandit 1200s
ojämn gång

har en 03 1200s den rycker o knycker på låga varv,känns som den missarnågon burk lite,den går bra när den blir varm/tacksam för råd,har bytt stift o synkat förgasare:huvet
 

supercalle

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Fajjerstååm
Ingen som vet någon bekant som e sugen på en bandit 1200? :) Tänkte sälja min till förmån för annan mc
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Tjena, någon som har använt Biltemas "MC-olja, Racing 10W–40" och deras filter? Dags att byta olja tror jag...
Kör med denna olja till både min Bandit och KTM och är mycket nöjd!
Filtret har jag inte testat men det är nog inget fel på det.
 

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Ort
Växjö
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
har en 03 1200s den rycker o knycker på låga varv,känns som den missarnågon burk lite,den går bra när den blir varm/tacksam för råd,har bytt stift o synkat förgasare:huvet

Jag har lite samma problem, när man puttrar runt i 50 o saktare. Dock likadan kall som varm för mig.
Har läst mig till att det kan vara en defekt tändspole?
Har inte provat byta tändstift men ska göra det i veckan.
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Har även jag problem med detta. Har nysynkade förgasare, nya stift, men går inte helt bra ändå. Lösningen får bli att gå ner på 4:an när man kör i 50. Fick tips om att öppna luftskruven (prime screw) lite, men den sitter ju så illa till, att det är svår att justera utan att lyfta ur förgasarna. På min har jag under vintern plockat ut dem och rengjort, så för mig är det i alla fall möjligt att justera, men innan gick det inte att rubba skruvarna, då dom med åren fastnar.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Är det någon som har ett mellanrör till Bandit 1200 liggandes ?
Det är främst dendäringa trebultade flänsen/adaptern till ljuddämparen jag är ute efter.

Måste bygga ett besiktningssystem till min hoj och har en Banditdämpare liggandes...
 

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Ort
Växjö
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Har även jag problem med detta. Har nysynkade förgasare, nya stift, men går inte helt bra ändå. Lösningen får bli att gå ner på 4:an när man kör i 50. Fick tips om att öppna luftskruven (prime screw) lite, men den sitter ju så illa till, att det är svår att justera utan att lyfta ur förgasarna. På min har jag under vintern plockat ut dem och rengjort, så för mig är det i alla fall möjligt att justera, men innan gick det inte att rubba skruvarna, då dom med åren fastnar.

Det stämmer, jag får köra på 4:an eller 5:an också för att slippa det mesta av det där.
Har hört flera som har rengjort och synkat förgasare men problemet kvarstår. Läste en del teorier här: http://www.bike.se/node/ojamn-gang-vid-laga-varv-54390
Det där med att ladda batteriet över natten kanske man skulle testa.
 

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Ort
Växjö
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Nån som vet vad det är för skillnad på NGK JR9B som jag har köpt och NGK JR9C som satt i hojen? Är liksom en dubbel spets på det senare. I manualen ser stiftet till 600:an ut på det sättet, fast ändå inte den beteckningen?
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
J : 12mm gänga
R : Resistortyp
9 : Heat rating
B : Special design
C : Low angle ground electrode
 

supercalle

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Fajjerstååm
tänkte höra om någon av er har koll på hur hastighetsmätaren påverkas om jag drevar ner till ett 14-kuggat drev fram
 

hjc

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2010
Ort
Fredrikstad
Hoj
2002, Suzuki GSF 1200S
Dreve ned til 14 t. og speedometeret

Jeg gjorde det før min første tur i år. Sykkelen ville på bakhjulet alt for lett. :näsblodSpeedometeret viste alt for mye og jeg var redd for å sprenge det da jeg ga på litt. Turtallet ble også alt for høyt for meg. Speedometeret er koblet på motoren, så det er vanskelig å gjøre noe med. Enklere hvis det var på framhjulet som på de eldre modellene, da vil det vise riktig. Sykkelen ble alt for nervøs for meg, så jeg satte på det originale 15 t. framdrevet etter prøveturen. Du får en helt rå aks, som om den ikke er bra nok fra før, og sykkelen blir følsom for pådrag i forhold til med 15 t. drev. 47 t. bakdrev er nok litt snillere. Du slipper uansett å skifte kjede. Passet ikke meg, men sikkert moro for den som vil leke seg litt. :mad:
 

supercalle

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Fajjerstååm
haha

Jeg gjorde det før min første tur i år. Sykkelen ville på bakhjulet alt for lett. :näsblodSpeedometeret viste alt for mye og jeg var redd for å sprenge det da jeg ga på litt. Turtallet ble også alt for høyt for meg. Speedometeret er koblet på motoren, så det er vanskelig å gjøre noe med. Enklere hvis det var på framhjulet som på de eldre modellene, da vil det vise riktig. Sykkelen ble alt for nervøs for meg, så jeg satte på det originale 15 t. framdrevet etter prøveturen. Du får en helt rå aks, som om den ikke er bra nok fra før, og sykkelen blir følsom for pådrag i forhold til med 15 t. drev. 47 t. bakdrev er nok litt snillere. Du slipper uansett å skifte kjede. Passet ikke meg, men sikkert moro for den som vil leke seg litt. :mad:

14- kuggat drev beställt :yoparty
 

hjc

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2010
Ort
Fredrikstad
Hoj
2002, Suzuki GSF 1200S
14 t. framdrev

En tann mindre framme tilsvarer +3 t. bak. Hvis du ikke blir fornøyd, kan du prøve med standard drev framme og et 47 t. drev bak. Det er +2 t. fra standard og er litt "snillere". Det beste er at du kan gjøre dette uten å skifte kjede.
 

supercalle

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Fajjerstååm
En tann mindre framme tilsvarer +3 t. bak. Hvis du ikke blir fornøyd, kan du prøve med standard drev framme og et 47 t. drev bak. Det er +2 t. fra standard og er litt "snillere". Det beste er at du kan gjøre dette uten å skifte kjede.

Ja, tack för tipset.. Hade tänkt att göra det först men slog på stort och nu har redan mc-handlaren bestält hem kedja och drev och dom kommer byta här i dagarna (har den inne på 1800-mil service).. Blir det för högvarvigt får jag väl beställa en originalkedja o ett 15 drev fram o ett 47 bak, men det blir ju en dyr historia isåfall :(
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top