Suzuki Bandit 1200-tråden

hjc

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2010
Hoj
2002, Suzuki GSF 1200S
14 t. drev og kjede

Jeg kjøpte original drevpakke med DID "gull" X-kjede på eBay for ca 1000,-.
Det ville kostet ca 2500,- i butikk her. Så nå har jeg både originaldrev og 14 og 47 t. drev hvis jeg får lyst til å veksle litt. Mulig jeg prøver med 47 t. bak bare for å vite hvordan det blir. Skiftet kjede hos forhandler fordi jeg ville ha kjedelåsen klinket for å være helt sikker.

vikis

Ny medlem
Gick med
17 May 2011
Hoj
03, suzuki, bandit 1200
Goddag alla banditfantaster!!

Vill bara säga att jag igår blev ägare av en liten läckerbit på 1200cc :yoparty

riktigt kul hoj :banana

Vi ses på vägarna och kör som folk!!

Bandit 1200

Det såg jag inte
Gick med
27 May 2006
Hoj
Suzuki GSX 1400
Ok jag ger upp. Jag har letat efter färgkoden i en timma nu och hittar inget överensstämmande nummer nånstans som kan härleda till en färg. Hittar inget under tanken som jag har hört att det ska finnas.
Är det någon här som kan se vilken färg som hojen kan tänkas ha (har bilder i garaget). Enligt listan så borde det vara antingen 22U eller YC6 som är de enda jag kan se som rödaktiga i färglistan för Bandit 1200.
Tack på forehand

http://www.colorrite.com/matrix-step1.cfm?type=2

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Jag ska åka söderut i sommar. Om jag blivit rätt informerad så finns ínte 95 oktanig bensin att köpa i Tyskland. Jag har en orginal Bandit 1200-98 förutom 2" mod. Bör jag köra på E10 eller 98 oktan?

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Jag ska åka söderut i sommar. Om jag blivit rätt informerad så finns ínte 95 oktanig bensin att köpa i Tyskland. Jag har en orginal Bandit 1200-98 förutom 2" mod. Bör jag köra på E10 eller 98 oktan?

Tjena, har för mig att jag har läst att det funkar att köra på E10 men att det inte är bra i långa loppet. Hög andel vatten i det bränslet?
Själv kör jag alltid på 98 oktan.

hasspen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Ingen
Då får väl även jag ställa mig till skaran som har en stortjuv. Getodlarens (på forumet) gamla.

Har bara haft den i två dagar men är ruskigt nöjd med den än så länge. Det är ett riktigt schysst drag i den, även om den inte verkar ha borrad luftburk osv. Den har dock ett slip-on (besiktningsbart) och ingen plugg på luftburken. Alltid gör det något på effekten.

Lajf

Sporthojsnörd
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
CB1300 & Rickman

Det finns utmärkt 95 oktan i Tyskland, fast de kallar den super.
E10 är väl 95.

Bikermice

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
INgen
Nån som har kört sin orginalbandit i bromsbänk mer än jag? Hur mycket effekt isåfall?
Jag skulle ha enl testen 123 hk i motorn. Kan det verkligen stämma? Visst e den pigg men i allafall? Har ju orginaldämpare och inte ens uppborrad luftburk.Allt original:)

Birdy_81

Ac-fyllning Utföres Billigt
Gick med
2 Jul 2011
Hoj
suzuki bandit 1200 99
hej tänkte kolla om någon har ett bolt on ,slipon till en bandit 1200 99 ..det är 3 bultad dämpare .... och även om någon har några tips på övriga uppgraderingar?

Birdy_81

Gick med
2 Jul 2011
Hoj
suzuki bandit 1200 99
b 12 -99 slippon 2" modd sport filter grund bestyckning till detta ????

har nu lyckats hitta en kolfiberdämpare som åker på sen tänkte jag slänga dit ett stage 1 kitt i vinter nålar munstycke + filter ...tror ni det blir bra att sätta 4 öppna filter på? givetvis med nya munstycke på ..någon som kan rekomendera storlek på munstycke + nålläge ..mvh

hasspen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Ingen
har nu lyckats hitta en kolfiberdämpare som åker på sen tänkte jag slänga dit ett stage 1 kitt i vinter nålar munstycke + filter ...tror ni det blir bra att sätta 4 öppna filter på? givetvis med nya munstycke på ..någon som kan rekomendera storlek på munstycke + nålläge ..mvh

Hakar på denna fråga.
Om jag slänger på öppna luftfilter, alltså tar bort luftburken.
Hur mycket behöver man ändra på då? Förrutom bestyckning på förgasarna. Är det slangar osv som man behöver styra om eller liknande?

Jag har själv inte kollat hur det ser ut under tanken och kring luftburken men det borde väl någon här veta...

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Orginal luftfilter ska räcka upp till ca 150hk.
Jag skulle rekommendera följande till en orginal Bandit 96-00:
- Öppnare ljuddämpare.
- 2" hål i luftburken.
- Byta munstycken.
- Stötdämpare från GSXR 750/1100 runt årsmodell 91.
- Öhlinsfjädrar i framgaffel.

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Nån som har kört sin orginalbandit i bromsbänk mer än jag? Hur mycket effekt isåfall?
Jag skulle ha enl testen 123 hk i motorn. Kan det verkligen stämma? Visst e den pigg men i allafall? Har ju orginaldämpare och inte ens uppborrad luftburk.Allt original:)

Jag hade 97hk på bakhjulet på min bandit helt orginal i en något snål bänk,
(jag hade dock plockat bort packväskorna ;))

Birdy_81

Gick med
2 Jul 2011
Hoj
suzuki bandit 1200 99
Orginal luftfilter ska räcka upp till ca 150hk.
Jag skulle rekommendera följande till en orginal Bandit 96-00:
- Öppnare ljuddämpare.
- 2" hål i luftburken.
- Byta munstycken.
- Stötdämpare från GSXR 750/1100 runt årsmodell 91.
- Öhlinsfjädrar i framgaffel.

vart ska dom 2 hålena i luftburken vara och hur stora ?

vikis

Ny medlem
Gick med
17 May 2011
Hoj
03, suzuki, bandit 1200

Jag fick ut 111hk i bänken, och då satt det en slipon på. inget pill på luftburk eller annat

123hk låter mycket tycker jag!

Birdy_81

Gick med
2 Jul 2011
Hoj
suzuki bandit 1200 99
ja då har man blivit av med symaskinsljudet för att få ett dovt och vrålande sound ! ..det får man tacka yoshimura för :yoparty

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras