Bandit-1200
Full rulle
Ja, jag hade någonstans i bakhuvudet att jag hade hört det du skriver. Ska ut i morgon och testa om det är just vi 4000rpm vibrationerna kommer.
Kör med denna olja till både min Bandit och KTM och är mycket nöjd!Tjena, någon som har använt Biltemas "MC-olja, Racing 10W–40" och deras filter? Dags att byta olja tror jag...
har en 03 1200s den rycker o knycker på låga varv,känns som den missarnågon burk lite,den går bra när den blir varm/tacksam för råd,har bytt stift o synkat förgasare
Har även jag problem med detta. Har nysynkade förgasare, nya stift, men går inte helt bra ändå. Lösningen får bli att gå ner på 4:an när man kör i 50. Fick tips om att öppna luftskruven (prime screw) lite, men den sitter ju så illa till, att det är svår att justera utan att lyfta ur förgasarna. På min har jag under vintern plockat ut dem och rengjort, så för mig är det i alla fall möjligt att justera, men innan gick det inte att rubba skruvarna, då dom med åren fastnar.
Jeg gjorde det før min første tur i år. Sykkelen ville på bakhjulet alt for lett. Speedometeret viste alt for mye og jeg var redd for å sprenge det da jeg ga på litt. Turtallet ble også alt for høyt for meg. Speedometeret er koblet på motoren, så det er vanskelig å gjøre noe med. Enklere hvis det var på framhjulet som på de eldre modellene, da vil det vise riktig. Sykkelen ble alt for nervøs for meg, så jeg satte på det originale 15 t. framdrevet etter prøveturen. Du får en helt rå aks, som om den ikke er bra nok fra før, og sykkelen blir følsom for pådrag i forhold til med 15 t. drev. 47 t. bakdrev er nok litt snillere. Du slipper uansett å skifte kjede. Passet ikke meg, men sikkert moro for den som vil leke seg litt.
En tann mindre framme tilsvarer +3 t. bak. Hvis du ikke blir fornøyd, kan du prøve med standard drev framme og et 47 t. drev bak. Det er +2 t. fra standard og er litt "snillere". Det beste er at du kan gjøre dette uten å skifte kjede.
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |