Suzuki Bandit 1200-tråden

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
De funkar kanon med kåpmodellen av Mk1 B12 i alla fall, nu har jag fimpat kåpan med hade den på plats tidigare

82-353_l.jpg
fultema fatbars, du måste ha andra risers eller adapters till...
82-262_l.jpg

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Så man köper bara den där stora ringen nr 14 på skissen eller vad är det man ska beställa?
hört nått om barnett fjädrar men det här kanske är bättre?

Jocce med slirande bandit

Banditkopplingen har 2 stycken "diafragmafjädrar" och en ring som distans. Köp en GSX-R fjäder för ca 70 pengar och sätt i den istället för distansringen. Då har du 2 orginal och en GSX-R fjäderbricka. Funkar för mycket mos!
Lycka till :tummenupp

Svampen78

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2012
Hoj
2003 Suzuki Bandit 1200
Hejsan!
Köpte nyligen en Bandit 1200.
Tyvärr har jag ett vinande ljud när jag kör på fjärde växeln mellan 3000 och 4000 varv. Det låter som om det kommer från transmissionen.
Är det normalt eller kan det verkligen vara växellådan som är på väg att ge upp?
Det är en 03a som gått 2500mil med full servicebok.

Moo65k

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2009
Hoj
RD125 z500 GPz600R GSX750EF GoldWing 1200 Suzuki 1200s 03'a
Hejsan!
Köpte nyligen en Bandit 1200.
Tyvärr har jag ett vinande ljud när jag kör på fjärde växeln mellan 3000 och 4000 varv. Det låter som om det kommer från transmissionen.
Är det normalt eller kan det verkligen vara växellådan som är på väg att ge upp?
Det är en 03a som gått 2500mil med full servicebok.

Hej jag har en 03'a med ungefär samma mil. Vad menar du med vinande ljud
Transmission är ganska högljudd på banditen överlag alla jag varit kontakt med har ett högt transmissions ljud.

Svampen78

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2012
Hoj
2003 Suzuki Bandit 1200
Hej jag har en 03'a med ungefär samma mil. Vad menar du med vinande ljud
Transmission är ganska högljudd på banditen överlag alla jag varit kontakt med har ett högt transmissions ljud.

Svårt att förklara hur det låter, men det är ett ganska hög frekvent tjutande skrikande ljud.
Det hörs svagt även på 3an och 5an vid samma varvtal, men det är säkert 3 gånger så högt i 4an.
Som det är nu vågar jag knappt använda 4an utan hoppar helt enkelt över den växeln.

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Puh! Det tog ett tag men nu har jag äntligen läst igenom hela den här tråden! Det finns en massa matnyttigt och en hel del upprepningar...
Jag har en Bandit 1200N -02 som jag fått skruva i lite nu i vår (skapade en egen tråd) och nu går den bra igen, förutom att den verkar gå lite fett (bluddrar vid avslag på gas). Ska dra in luftskruvarna litegrann och synka förgasarna för att försöka få till det.
En sak som stör mig lite är ett vinande ljud när man ligger i 50 på 3an. Nån som har samma problem?

Moo65k

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2009
Hoj
Puh! Det tog ett tag men nu har jag äntligen läst igenom hela den här tråden! Det finns en massa matnyttigt och en hel del upprepningar...
Jag har en Bandit 1200N -02 som jag fått skruva i lite nu i vår (skapade en egen tråd) och nu går den bra igen, förutom att den verkar gå lite fett (bluddrar vid avslag på gas). Ska dra in luftskruvarna litegrann och synka förgasarna för att försöka få till det.
En sak som stör mig lite är ett vinande ljud när man ligger i 50 på 3an. Nån som har samma problem?

Se posten ovan så är det en till som har oljud.
Transmission är högljudd på banditen men vinande ljud vet ej
Ska lyssna när jag åker hem ifrån jobbet ikväll

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Nej jag har intr, men nån tidigarr ägare kanske har... Blir nog att byta drivpaket till nästa sommar.

Moo65k

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2009
Hoj
Att det skulle vara drivpaketet tror jag inte då det låter klart mest i fyrans växel. De andra växlarna är i princip tysta på min hoj.
Någon mer som har en teori?

Det är ett vinande ljud om man lyfter ut benet under färd.
Men det är Transmissions ljud
Kan tyckas det låter mer på 4'an
Kan ju inte säga säkert men det kan va detta du hör
Hoppas någon bandit veteran kan flika in här.

glimman

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
-02 Suzuki Bandit 1200 S
Inte mycke att göra åt.Har en själv som låter så,gjort det sen den va ny.Kan vara att den har rakskurna drev i lådan.Bara att köra.Min viner på trean.Sök på "vinande".

Jaouws

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
Yamaha XJ650 -81 (Såld), Yamaha FJ1200 -93 (åld), Suzuki Bandit 1200 -98
Behöver byta lampa i hastighetsmätaren på min bandit 1200 -98.
Har kikat lite lätt men kommer inte underfund med hur jag kommer in i huset, vill inte bruka för mycket våld och i instruktionsboken hittar jag inget om lampbyte just till instrumenten.
Hur går jag tillväga?

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Hoj
Bandit 1200
Om jag tittar på din avatar har du en GSF1200S, dvs kåpad modell. Du måste börja med att ta bort kåpan. Vidare kapslingen till mätaren, en skruv på baksidan av mätaren. Är du väldigt flyhänt kan du komma åt mätarkåpan ändå, men då måste du ha en kort stjärnmejsel.

Svampen78

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2012
Hoj
2003 Suzuki Bandit 1200
Inte mycke att göra åt.Har en själv som låter så,gjort det sen den va ny.Kan vara att den har rakskurna drev i lådan.Bara att köra.Min viner på trean.Sök på "vinande".

Ok det låter bra. Har inget problem med själva ljudet så länge det inte är något fel på lådan.

Bandit 1200

Det såg jag inte
Gick med
27 May 2006
Hoj
Suzuki GSX 1400
Tänkte köpa en begagnad bromsskiva fram till min Bandit 1200 -01, hittade en från en -00 visst passar den min 01a?
Och varför är dom märkta Höger & Vänster- vad är skillnaden på dom och spelar det någon roll med tex två höger vid "normal" gubbkörning :va

Aquilo

Bensin luktar gott!
Gick med
21 Mar 2007
Hoj
2006 Yamaha FZ1-S
Hej hopp alla banditer,

Jag var så snäll att jag köpte nya LED blinkers till min morsas Bandit 1200 -99 när hon fyllde år. Dessvärre blir det ju jag som får äran att montera dem också... Jag har letat runt efter blinkersrelä under sadeln men hittar inget, är det bara jag som är blind? Vill någon vänlig själ peka ut placeringen? På denna ska det väl vara ett enkelt med två kablar till och inte ett sjupoligt multirelä som det ska sitta i modellen från år 2000?

Likaså behöver jag ju adaptrar i kåpan fram såväl som på stjärtlappen för att kunna montera miniblinkers. Har inte hittat sådana, någon som vet var jag hittar dem?

Tackar ödmjukast för alla tips jag kan få!

/Claes

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Hoj
Bandit 1200
Ha, ha, trodde du det var så enkelt! :lol:lol:lol När det går att göra det krångligt så har naturlitvis Suzuki gjort det besvärligt at komma åt blinkersreläet. Du måste bort med bakre kåpan, och där sitter reläet till vänster, se bild. Och det är en tvåpolig anslutning.

Skärmklipp.JPG

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...