Suzuki Bandit 1200-tråden

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Mmmm.
Danmoto rockar. Kör själv med "GP"-style.

Bra beslut med bild J-Bone! :)
Jag lägger upp en på min trasiga hoj också.
Har inte kört en meter sedan hemkomsten från racet i Lunda... :brynad

6cb27c84.jpg

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Ingen som vet om en sk "throttle insert" till B12 handtaget så man slipper ta omtag när man vill ge fullt?? :gnissla

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Vafaan om du skrivit, legat vid en pool och druckit öl hade det varit en ok ursäkt:fyllisar

Gjorde förresten kopplings fixet du tipsade om och det verkar funka bra(inte hårdtestat ännu)
bild-8 kopia.jpg

joker84

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
Suzuki GSF1200 Bandit 1997
Hej alla!
Har köpt en bandit 1200-97 för ett tag sedan. Håller på att övningsköra å vill definitivt ha kortet detta året, men då vill jag ha ordning på cykeln först.
Har renoverat förgasarna (rengjort,bytt oringar,nålar,ställt flottörer)bytt stift,olja,ny bensin, mätt upp kablar,t-hattar,spolar, "spjällägesgiv"? osv.... Vajrarna löper lätt, har sprayat stargas som fasen å inget tecken på tjuvluft, skruvat blandskruvar som fasen, synkat grovt m. carbtune. 2"mod, ART slipon är vad jag vet är gjort maskinellt. Mikunis munstycken HM: 127,5 nåt ?: 2,5, nålarna näst överst. Får inte han till å gå ner på tomgång, hänger sej på 2500-3000rpm när han e varm så fort man rör gasen, går vettigare när han e kall (lite) blir tokig, ideèr?? Liksom dags å börja övningsköra nu å har inga pengar till att lämna in den :( Ps vill bara tillägga att ni som funderar på å köpa en, köp! Min första mc, är 194cm, 98kg och den är både bekväm, snygg, billig att äga och vågar man vrida om riktigt kommer det lite kiss i byxan på en ovan ;) Tack så länge!! MVH Patrik

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Har bytt drivpaket på min pärla ikväll och jäklar vilken skillnad det vart! Desvärre råkade vi klantigt nog att dra sönder sensorrotorn så mätaren visar 25% för låg hastighet nu... :hihi
Nån som har en sån liggandes? Cmsnl har ju, men känns halvdrygt att betala 23 Euro i frakt och VAT för en sån liten sak :va

På söndag ska vi försöka räta ut en buckla i tanken, samt att jag ska meka lite i framlampan också.
Nån som vet om det går att forma om tailen? Har nämligen en buckla där med, men vet inte riktigt hur jag ska fixa till det...

Last edited:

hasspen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Ingen
Några frågor:
Finns det någon på detta forum som har, eller känner någon som har, en bensintank till övers till en Bandit 1200 -96?
Gärna en vinröd, men andra färgen kan vara OK.
Jag har problem med rost i överfyllnadsröret vilket innebär att tankar jag mer än 3/4 så läcker bränslet ut direkt.

Sen undrar jag om denna 2" mod som många pratar om.
Är det inte samma sak, eller kanske till och med bättre, att sätta på s.k. podfiler direkt på förgasarna?
Min tanke med det är att det kan vara schysst att ha kvar original luftbox vid en eventuell försäljning.

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Joker84; Tomgångsskruven? Justera när motorn är varm.

Last edited:

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Nu är banditen såld. Eller rättare sagt inbytt mot en tokfräsh Gsx1250FA :)

Ronnotter

Ny medlem
Gick med
22 May 2012
Hoj
Bandit 1200 S
Hej!

Det är så att jag köpt en Bandit 1200 -01 med slipon till, och den går dåligt på lågt varv. Så mina frågor är nu måste jag typ köpa ett dynojet kit å bestycka om den för att den ska gå bättre eller köper man munstyckena löst?

och måste man lämna in hojen för bänkning?

är det svårt att göra det själv? har inte skruvat så mycket hoj innan, men har skruvat ganska mycket bil.

Mvh Ronnie

Svampen78

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2012
Hoj
2003 Suzuki Bandit 1200
Jag märkte nyligen att det har tryckts ut fett från styrkronan på min bandit. Jag fann lite på oljekylet och en rejäl kladd på framskärmen.
Kan det vara så att tidigare ägare har tryckt i första mycket fett eller har kanske packningen gått sönder?

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Hej!

Det är så att jag köpt en Bandit 1200 -01 med slipon till, och den går dåligt på lågt varv. Så mina frågor är nu måste jag typ köpa ett dynojet kit å bestycka om den för att den ska gå bättre eller köper man munstyckena löst?

och måste man lämna in hojen för bänkning?

är det svårt att göra det själv? har inte skruvat så mycket hoj innan, men har skruvat ganska mycket bil.

Mvh Ronnie
Hej, synkning av förgasarna gjorde susen på min hoj. Gick kasst på låga varv. Dynojet när jag köpte den, själv monterat Bos slipon, ingen bänkning.
Jag hade gjort de här stegen ett i taget och kollat om de hade hjälpt.
1. Synka förgasarna
2. Rengör lågfartmunstyckena
3. Dynojet och bänkning

jobbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Hoj
Honda CBR 1100XX Super Blackbird -07
Hej!

Ny på Bandit 1200 tråden. Vet inte om min fråga till alla er
här redan e besvarad tidigare eller inte, men jag undrar var
kan man få tag i diverse tillbehör till min 1200S -04:a?

Väldigt tacksam för tips av alla slag!

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...