ja. bak. Är rädd för att nån ska tro jag kör glidare nu...
Jag har köpt nya tändstift till min 1998:a, men kan inte hitta någon hylsa som passar. Hur har ni andra gjort? De nya stiften kräver 18mm hylsa, och det verkar även de gamla göra. Men alla hylsor jag hittat har antingen varit för korta eller för tjocka för att få ner i hålet. Mekonomen, AD-center och Biltema gick bet på att ta fram en passande hylsa.
Original verktygssats
Hmm, jag letar efter en fuggebrygga original till en 2001 Bandit 1200, BSR 36 vad jag har lyckats lista ut.
Nån som har en brygga liggandes och vill kränga av?
Har en BST36 från en B12 till övers om det skulle duga.
Skillnad typ
Förmodligen så funkar de lika bra så det är taget
Var inne på Motospeed idag för att kolla upp bränsleblandningen (tack Emil A). Bomsades upp till 102hk på hjulet (otrimmad). Det är bara det att motorn ska ge 98hk. Det är ju lysande!
Se där, det visste jag inte. Men Banditen får duga som den är he he, vill jag åka med muskler tar jag Kingen.De ger ca 100 på hjulet helt original. Sätt på ett slipon och k&n filter så ger den 110 utan ombestyckning. Lägg till sen 2" mod, gsxr-kam och ombestyckning så ger den 125-130 på hjulet.
Se där, det visste jag inte. Men Banditen får duga som den är he he, vill jag åka med muskler tar jag Kingen.
Vad ger en b-king för effekt?
B-Kingen har 184hk enl registreringsbeviset, men bara 162hk på hjulet bromsad tidigare i år (får nog smörja kedjan lite nästa gång jag bromsar den ).
Banditen har 98hk enl registreringbeviset, det var därför jag blev så förvånad att den gav 102hk på hjulet bromsad.
Om det är vad jag tror, är det ett smutsskydd för kopplingscylindern.
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|