Suzuki Bandit 1200-tråden

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Har gått till RS fuggar på min.

Om någon är ute efter en CV40 brygga med ett tillhörande FactoryPro stage 3 kit inkl. lite extra main jets och K&N dual pod filter så skicka ett PM.
 

kågewatt

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2014
Ort
arjeplog
Hoj
bandit 1200-01
Jag vet inte hur man postar nytt ämne,så jag får tränga in mej här om det är okej.

Fråga: Håller på att ta lös kåporna fram och började med vänster sida. Alla skruvar lösa,men kåpan sitter fast i en plastflärp upp mot backspegeln. Har provat att dra den neråt/sida men får den inte att släppa! Vill inte börja utöva brutalmekanik för den ser inte speciellt stadig ut. Är det nåt speciellt man skall göra för att få lös den?
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Har gått till RS fuggar på min.

Om någon är ute efter en CV40 brygga med ett tillhörande FactoryPro stage 3 kit inkl. lite extra main jets och K&N dual pod filter så skicka ett PM.

Bumpar detta

Ingen som behöver fräna cv fuggar till en 1216? ;)
Min cykel gav 156 på gummit med dessa. :crash
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Hej.
Jag har lagt i R-kammar i min B12-02:a. Tagit hål i luftburken enl. instruktion, höjt nålarna med tre (3) rostfria brickor, bytt till stl. 20 på Pilot Jet, bytt till 115 på Main jet, öppnat till 3,75 varv på Pilot screw. Men.... från tomgång (1500 rpm) till 3500 rpm går den inte att använda. Det som gäller är: In med kopplingen och varva upp men sen händer det saker. Det blir jobbigt i gathörn, korsningar etc. Dessutom har jag problem med att nålarna lossnar dvs. plastplutten med O-ringen på som ska hålla ner nålen kommer ju längre upp p.g.a. att jag lagt på brickor på nålarna och den fastnar inte riktigt bra känns det som. Måste jag byta nålar måntro? och isåfall till vilken nål. Har letat efter DynoJet-kit men inte hittat nåt. Nån som har på hyllan???

Vet inte exakt bestyckning jag körde på men min gick klockrent med R-kammar, slipon, 2" mod och originalnålar. Gav 129 i bänken då. Så det ska lira utan dynojet eller FP nålar.
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Jag vet inte hur man postar nytt ämne,så jag får tränga in mej här om det är okej.

Fråga: Håller på att ta lös kåporna fram och började med vänster sida. Alla skruvar lösa,men kåpan sitter fast i en plastflärp upp mot backspegeln. Har provat att dra den neråt/sida men får den inte att släppa! Vill inte börja utöva brutalmekanik för den ser inte speciellt stadig ut. Är det nåt speciellt man skall göra för att få lös den?


Kan denna bild hjälpa dig hur det ser ut?
cowling.JPG
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Lite Bandit-porr :kär

IMG_45102065600686.jpeg
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Den var fan skitful. :dummer
Vem tänker? :tungan

:3freak konstigaste jag hört. ja lysena är inte vackra, jag skulle inte heller ha dem så, men de är klassiska endurance style så gillar man classic rejsing så är de spot-on.
i övrigt så den så sjukt vacker, fattar inte hur man kan tycka något annat? :kär
jag skulle förstås ha min 1216 motor i den istället ;P
 

Phillan

Ny medlem
Gick med
12 May 2013
Ort
Älvkarleby
Hoj
Bandit 1200N 2001
Hej!

Skulle vilja ha ett råd vilken olja jag skulle byta till. Har nu Biltemas racingolja, dock inte riktigt nöjd med den, känns som den slirar lite. Har funderat på castrol 20w50 power1 (gps) eller motul 15w50 5100.

Någon som kan rekommendera den ena eller andra? Hojen har originalkoppling. Är årsmodell 2001 och 1200cc
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Min gamla 1127 Gixxermotor skrotade kammar och ventilmekanism så nu har hojen fått en 1999 1157cc Banditmotor.
Hur mycket effekt kan man förvänta sig från en helt standard sådan motor med Mikuni RS36 förgasare/individuella K&N-filter och Vance&Hines SSR grenrör/mellanrör med väldigt öppen ljuddämpare?

_BC82592.jpg
 
Last edited:

Lajf

Sporthojsnörd
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Älvängen
Hoj
CB1300 & Rickman
Med lite tur tappar du inte så många av Banditens originalhästar :)
Roligt att min gamla motor lever vidare.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Med lite tur tappar du inte så många av Banditens originalhästar :)
Roligt att min gamla motor lever vidare.
Får se hur den pallar att användas lite aktivt...
Ang. tappade hästar: Är framme på sidan 33 i denna tråden, finns en hel del man kan göra för att få bättre nytta av de gamla grejorna. Gamla toppen tyckte RG att man kunde bygga om...
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Min gamla 1127 Gixxermotor skrotade kammar och ventilmekanism så nu har hojen fått en 1999 1157cc Banditmotor.
Hur mycket effekt kan man förvänta sig från en helt standard sådan motor med Mikuni RS36 förgasare/individuella K&N-filter och Vance&Hines SSR grenrör/mellanrör med väldigt öppen ljuddämpare?

_BC82592.jpg

Du får inte ut så mycket toppeffekt med B12 kammar men ett mulligt mellanregister borde du kunna få... med R-kammar i den och rätt bestyckad skulle jag gissa på 130 hjulhästar. Med en bra portning och lite högre komp kanske 145 - 150. Mina RS ville ha trattar, mellanregistret blev mycket bättre jmf med såna filter som du har rakt på fuggarna.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Du får inte ut så mycket toppeffekt med B12 kammar men ett mulligt mellanregister borde du kunna få...
Har läst tråden från sid 1 nu och har förstått att 115+ är OK och 120 ska man vara glad för. Men facit kommer, hojen är inackorderad hos en med bromsbänk tills det blir bra nog väder att köra hem den.


Mina RS ville ha trattar, mellanregistret blev mycket bättre jmf med såna filter som du har rakt på fuggarna.
Inuti i luftburk eller helt utan filter (myggnät räknas inte...).
 
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Har läst tråden från sid 1 nu och har förstått att 115+ är OK och 120 ska man vara glad för. Men facit kommer, hojen är inackorderad hos en med bromsbänk tills det blir bra nog väder att köra hem den.




Inuti i luftburk eller helt utan filter (myggnät räknas inte...).


Ingen luftburk, 50mm trattar och filtersockor över.
 
Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

Top