Morsning!
Hyggligt nybliven banditägare med ett litet dilemma.
Har fått problem med någon, eller flera, av förgasarna. Började med läckage på golvet i garaget i liten skala, men nu har det blivit värre och det samlas bensin både i avtappningsslangen samt i luftfiltret och efter att ha lusläst samt googlat så tolkar jag det som att det förmodligen kan vara en flottör som har hängt sig?
Hojen har stått i 4 år (oklart om den har startats alls under denna tid) då den ägts av en farbror som passerat 85, inköpt till en hojfirma och där köpts av undertecknad i mars. Nytt batteri i mars, har funkat hyggligt men gått dåligt på låga varv så i maj gjordes en rengöring (ultraljud) samt synkning av förgasarna och byte av tändstift. Nu har den varit hemma och vilat i 2 veckor under semestern, funkade fint i söndags men efter ett monsunregn och parkering över natten så läcker den nu alltså bensin ut i luftburken.
Då jag har tummarna mitt i händerna, även om skruva ner saker är relativt enkelt, så vågar jag inte riktigt ge mig på detta.
Finns det någon som kan tänka sig att assistera med detta problem (läs skruva under glada tillrop) för en rimlig ersättning? Flak öl, kontant ersättning eller liknande? (Dock inget som involverar nakenhet
)
Har garage och en verktygslåda med begränsat innehåll och bor i Norra Stockholm.
Någon?