Suzuki Bandit 1200-tråden

Jocke.s82

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2016
Ort
Ludvika
Hoj
Suzuki bandit
Ok tack för svar ska prova med 130 och sätta nålen i högsta läget(satt i näst högsta innan med bara slipon och gick bra då)
Har 35 på lågfart, original mikuni,kollat flottör nivåer
 

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Bandit 1200S 2004
Någon som vet vad som officiellt skall göras vid 5400 milaservice?
Och hur noga det är att göra det...
Har Googlat som fan men hittar inget.

Hon är så gammal nu så jag är inte så sugen på att kosta på henne lika mycket längre.
Även om hon skulle rasa helt har hon tjänat mig väl nog.
:tummenupp
 

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Bandit 1200S 2004
Tack som fan. Det där lilla schemat var precis vad jag ville ha. :)
Byta luftfilter borde jag göra då iaf. Aldrig gjort men det är väl pisslätt egentligen?
Bara lossa tanken och byta?
Mina mekanikerskillz slutar vid byta olja, filter och bromsbelägg annars typ.
 

johl

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Kil
Hoj
Suzuki GSF 1200 2000
2"-mod i Karlstadtrakten

Nu bombarderar jag med frågor som har med 2"-modden att göra:
Finns det någon i Karlstad-trakten som utför 2"-modden mot ersättning?
Vad kan det kosta?
Duger denna budget-ljuddämpare till? DanMoto Carbon GP
(jag har en sådan liggandes i garaget med tillhörande "baffel").

Och om man gör 2"-modden utan att byta avgassystem (d.v.s. man kör med original), vad händer då? Får man ut typ 10 hästar till, eller typ inget alls?


... och minst lika viktigt: när det är dags för besiktning, eller om jag bara känner för att montera original-ljuddämparen p.g.a. ljudet, måste jag fippla med förgasarna då? Är det svårt?
Jag har tummen nästan mitt i handen. Det mest avancerade jag har gjort är nog att byta bromsskivor fram, bromsvätska och luftat bromsarna samt bytt drivpaket.

Cykeln är en Bandit 1200 -00

EDIT: Svar på NÅGON fråga är väldigt uppskattat. Jag är helt grön på sånt här.
 
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
TJena banditfolket, är ni ute och åker? Såg en svart 1200S med lite gulddetaljer på Rosenhill igår, var det någon här?

Själv var jag ute och kände lite på grejerna efter att ha slängt på RS36 och annan pipa på min 1216. Fastnade visst på bild också fast det gick jäkligt sakta just här då det va ett par bromsklossar framför :crash

20170501182349-1ba0e646.jpg
 

MBP

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Norrköping
Hoj
VTR 1000 SP1 VFR750F
TJena banditfolket, är ni ute och åker? QUOTE]

Har blivit alldeles för lite körning....:gniss

Bandit 2.jpg

I år sitter det en 1216cc i ramen och bättre fjädring, börjar bli riktigt rolig att köra nu! :)
 

Bifogat

  • Namnlös.jpg
    975.1 KB · Visningar: 72
Last edited:

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Har faktiskt inte blivit så många mil ännu. Har ju också en B-King, men den känns alltmer som ett ånglok. Stor skillnad i viktupplevelse. Banditen är en jäkla lättkörd hoj. Vinterns projekt har enbart varit installation av ny ABS från en 09:a, samt lite mer städning i bak.

201704071.jpg
 

Glider 11

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2017
Ort
CornerCreek
Hoj
2001 Suzuki Bandit 1200, 2000 Yamaha Fazer 600, KLE 500, 1992 Suzuki Intruder 1400, 1998 Harley Davidson Night Train, 1988 GSXR 750
Hej,

Vågar man köpa en välservad Bandit 1200 som gått 5400 mil.

Nya bromsklossar fram/bak
Stålomspunna bromsslangar fram
Bytte olja, filter och tändstift ifjol
Ventilspelet justerades vid 5000 mil
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Hej,

Vågar man köpa en välservad Bandit 1200 som gått 5400 mil.

Ja det tycker jag absolut. Jag köpte min då den gått 7500mil. Motorn är en konstruktion som har hängt med väldigt länge, och är skottsäker. Det jag upplevde med min var att vid 10 000mil behövde ventiltätningarna bytas, möjligen skulle ventilstyrningarna fått sig en genomgång. Se till att byta olja och filter bara, om det sista bytet var förra året. Kan du också få reda på om det var stora justeringar vid ventiljusteringen, får du ett begrepp om hur slitna ventilerna är (dom går ner sig i sätena efter hand).
Är priset rätt så köp om du gillar hojen.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Ja det tycker jag absolut.
Instämmer! Min motor, köpt begagnad, har säkert gått bortåt 10 000 mil men funkar helt OK och drar ingen olja. Känner dock föregående ägare och vet att motorn regelbundet fått ny olja etc.
Att motorn tidvis fått och även nu får jobba hårt verkar den inte må illa av.
 
Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

Top