Full Rulle skrev:Ps:Någon här som vet om en hugger till bandit 600 passar på 1200:an.
Inte samma sving och smalare bakdäck på 600:an så svaret borde vara nej.
Full Rulle skrev:Ps:Någon här som vet om en hugger till bandit 600 passar på 1200:an.
Bandit1200 skrev:Tjena!
Funderar på att dynojetta Banditen. Någon som vet vad jag kan förvänta mig i pretandaförändring? Jag har ett öppet Viper-bolton på, i övrigt inga moddar.
Blir det någon skillnad med eller utan kn-filter (efter dynojettning)?
Anders R skrev:Options:
Underkåpor lackade i orginalfärg
"Progressive" framfjädrar
Tonat kåpglas (+1 riktigt mörkt till salu)
Tonat lampskydd
Stålomspunna mörka broms och kopplingsslangar
Extra högljudda tutor osynliga under kåpan
ART avgassystem
Tändförställare
Ombestyckade förgasare
Extra lufthål i luftburken
Mörka miniblinkers både fram och bak
S-märke efter Paristuren
Spyball larm
Extra långa vacumslangar för synkning
Givi Monorack
I källaren:
Packväskor
Sidohållare
Motorskyddsbågar
Vinterprojekt:
Nya lysen eventuellt
Byte framgaffelolja
Byte bromsbelägg bak(fram bytta för 1600 mil sedan)
Sukta efter våren
Bandit1200 skrev:Jag har en -04:a, på den så är det visst inte aktuellt med luftburksmodden. Inkl du den modden i dian 15 hk?
Skulle aldrig klara av att inte ha knappen intryckt hela tiden...andersbrink skrev:Lustgas kanske? Har ett race-kit inklusive 2-1/2 lbs flaska som ligger, klarar av från 40-140 hästar extra.
andersbrink skrev:Det har iaf inte varit nån aktivitet på Bandit mailing-listan om några nya förgasarmoddar. Står det inte om det där... har det inte hänt.
Ingen mer som vill ha fler pollar i sin gamla gubbhoj, eller är det bara i Gästrikland/Hälsingland alla snabba B12'or finns?
Lustgas kanske? Har ett race-kit inklusive 2-1/2 lbs flaska som ligger, klarar av från 40-140 hästar extra.
Bandit1200 skrev:Kostar?
Bandit1200 skrev:Jag har en -04:a, på den så är det visst inte aktuellt med luftburksmodden. Inkl du den modden i dian 15 hk?
Det var lite mer, tex att kapa trottelfjädrarna 25 mm, hålet är 1,5 tum. E clipset sitter så att nålen är maximalt höjd, dvs närmast spetsen. Skruvarna är M4 10 mm långa. Det som är dyrt är tändförställaren om man inte som jag har turen att hitta en lätt begagnad till salu. Men med dagens dollarkurs kan man kanske köpa hela kittet till ett vettigt pris direkt från uppfinnaren.Anders R skrev:Bugeyes och jag har exakt samma moddning, samt vid provkörning av varandras hojar är den subjektiva upplevelsen att ingen skillnad finns. Jag bromsade min till 113 hk på bakhjulet i höstas. Helt oprepparerad på vägen hem från jobbet, skitig osmörjd kedja för lite luft i bakhjulet osv. Skillnaden på 04 kontra 01/02 är avgassystemet i stort. Så det är aktuellt med hål om man ombestyckar. 1.25 tums hål har jag för mig . 110 munstycken av den mindre "keihin" modellen a 20-30kr st ska det vara. Dessutom skall man flytta det sk e-clipet på nålen, skruva ut blandskruven till 3,75 varv osv. Dessutom behövs en tändförställare. Byte av flottörhusskruvar behövs för de går åt skogen när man tar loss dem. Jag har inte helt korrekta uppgifterna i huvet nu när jag sitter på jobbet.
BugEyes skrev:Det som är dyrt är tändförställaren om man inte som jag har turen att hitta en lätt begagnad till salu.
Anders R skrev:Uppfinnaren har gjort om sitt kit så den jag har säljs inte längre.
Elgasen skrev:Vilka filmsnuttar finns med Banditer?
Jag har följande:
bandit1200.wmv (Bänkning)
danger_zone.mpeg ("Seriös" Banditfilm med Mike Stitzer)
sunea_divx.avi (Sune visar hur lätt Bandit är att köra)
2000-12-09_Sune_Andersson_from_cobran.avi (Sune visar hur lätt Bandit är att köra)
UpOnOne_Ace_Cafe_2.wmv (Lite Banditlek på träff)
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|