Suzuki Bandit 1200-tråden

Luftburk/Gummi till Bandit

Någon som sitter på en luftburk till Bandit, eller ev. bara anslutningsgummina? Håller på att modifiera min GSX luftburk med större förgasare och behöver främst gummi. Är även tacksam för förslag till alternativ.
 
Inazuma skrev:
Någon som sitter på en luftburk till Bandit, eller ev. bara anslutningsgummina? Håller på att modifiera min GSX luftburk med större förgasare och behöver främst gummi. Är även tacksam för förslag till alternativ.

Föreslår KN pod filter så behövs inte orginalburken längre www.holeshot.com säljer en ombestyckningsats med alles i till bandit1200. Olika satser beroende på före eller efter 00 på banditen. Men om du anger vilka större förgasare så finns det säkert fler som vet vad som passar.
 
Började det nya året med att montera en magspoiler och tailriser på min Bandit.
Tyckte personligen att min kära Bandit fick ett kaxigare utseende. :tummenupp

Bilder på min hoj
 
Last edited:
Luftburksmodden

Vad jag kan läsa mig till här på nätet så fungerar luftburksmodden (50mm hål i luftburken) på Bandit 1200 96-00. Är det någon som har erfarenhet av denna modd på nyare 1200:a?

Ska dynojetta och sätta in kn-filter men är osäker på om jag ska ta upp hålet i burken också. Min är en 04:a.
 
Fungerar era bakbromsar bra?
Jag tycker själv att min är helt kass.
Jag måste trycka ordentligt hårt för att lyckas att låsa bakhjulet. :mad:

Behöver även ni trycka för kung och fosterland för att låsa bakhjulet på era Banditer?

Jag har bytt belägg och kört ca 50mil med dessa utan att bromsverkan blivit bättre, något tips för att få bättre bromsverkan? :va
 
Trevligt! ser lixom aggressivare ut och "markerar" spisen :yoparty

Hur mycke högre blev aktern me tailrisern ?

Tja bakbromsen...måste tänka efter, känns som de va 100 år sen man satt på bågen nu....tycker nog att den gör sitt jobb ihop me framhejdarn, har iofs ABS på min, så nån låsning kan ja inte åstadkomma så lätt vicke fall, använder mestadels frambroms..



Elgasen skrev:
Började det nya året med att montera en magspoiler på min Bandit.
Tyckte personligen att min kära Bandit fick ett kaxigare utseende. :tummenupp

edit: monterade även tailriser idag.
 
Flytta tråden till mc-snack i stället, det är bra om teknik-mek forumet är just bara det utan stående trådar som denna, inget emot folket i tråden alltså.
 
B 12 skrev:
Hur mycke högre blev aktern me tailrisern ?

38mm enligt specifikation.

Den sänker bakhjulet så pass mycket så att det precis går att rulla bakjulet fritt på centralstödet.
 
Last edited:
Elgasen skrev:
Fungerar era bakbromsar bra?
Jag tycker själv att min är helt kass.
Jag måste trycka ordentligt hårt för att lyckas att låsa bakhjulet. :mad:

Behöver även ni trycka för kung och fosterland för att låsa bakhjulet på era Banditer?


Tycker också bakbromsen suger! Kanske prova stålomspunnet.
Din snöskyffel blev kanon,ramar in spisen snyggt :tummenupp
 
Någon som vet vad en helt original B12 -04 har på bakhjulet egentligen? Har hört att det ska vara mer än de uppgivna 98hk från många håll men aldrig fått det bekräftat. Och vad är det i motorn ungefär?
 
Enligt Maximum-Suzuki har den nya B12'an lite annorlunda kamaxlar och lite mer kusar. Kan det röra sig om två kanske tre hästar mer, i originalskick. Möjligen 102 eller så. Men 120 hästar på bakhjulet är ju enkelt att trolla fram med väldigt lite besvär.

I motorn? Spelar det någon roll?

Jag har en sprillans racetrimmad 88-89 750 S2-topp med 30/26.5 ventiler raceportad, APE fjädrar, titan-retainers. Allt nytt. Passar 1127-1405cc. Upp till 1216cc med CV36. 1216-1340cc RS38. 1340cc och större, RS40. Kammar - vad du tycker är lämpligt? 1127'an bör kunna krana ur 150 med originalförgasarna. 1157'an runt 145 med gsxr insugskam.

Intresserad? :D

15k. Det är för övrigt den som visas i "portningsskolan" på http://andersbrink.se/sv/trim/trim.htm
 
Har grillresterna varit en Bandit tro? tycker man känner igen böjen på ramen... :(

Nice me portningskolan förresten, inspirerande :tummenupp
 
Någon som vet vilken info (längd, dim, typ av nippel m.m.) som behövs för att beställa ett komplett sett med stålomspunna bromsslangar hos närmsta hydraulikfirma passandes Bandit1200N -98?

Är det prismässigt någon idé att köpa av någon lokal hydraulikfirma istället för färdigt på nätet? :va
 
Last edited:
Gör det enkelt för slangtillverkaren, montera bort dina gamla och lämna med som mall åt tillverkaren - då kan det inte bli fel, förhoppningsvis. Kopplingen skulle dock jag låta vara. Flexet i den icke-spunna slangen gör kopplingens övergång mjukare och du får ett mer balanserat ingreppsförfarande. Fast ska du slanga är den spunna att föredra. :D
 
Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Back
Top