Tack för svaret! Synka förgasarna, hjälper inte det - rengör och byt ut slitna delar!
Hej Anders, Den har gått 3200 mil.
Den går ungefär lika bra eller dåligt oberoende om den är varm. Kanske lite bättre när den är varm.
Vi väntar tills vädret ger med sig så får jag gå igenom förgasarna
Tack för svaret!
Har nu plockat isär förgasarna och 'rengjort' dem så gott jag kunde. De var I princip fläckfria, men det satt lite skit kring emulsionsrör och nål. Bytte dem och packningar på alla ställen, tyvärr var jag på pilot nålarna också så fick nollställa dem till tre varv. Testkörde efter det och då spottade och harklade förgasaren nr 4 lite när jag körde utan tank. Kan det vara vakuumslangen som begär mer bensin? Den var svårstartad så skruvade ut piloterna ett halvt varv till och nu startar den inte alls.. Har skruvat tillbaka till 3 varv och samma sak, den frustar till efter nån sekund men startar ej. Är ganska säker på att det har något att göra med pilotskruvarna.. Har ej kommit till att synka än tyvärr, men den gången jag fick igång hojen så var det fortfarande vajsing med hackande i körningen. Jag körde den på hubudstödet och man ser att kedjan rasslar till när man tappar fart. Jag tror att kedjan / drevet måste bytas ut. Har rengjort kedjan efter körning med wd40 och gnugg med trasa, därefter fettat in med o rings kedjesmörj och spänt den till 20mm slack
utan hjälp. Vad kan vara problemet? För löst spänd bult till bakaxeln? Drevet /kedjan ser fin ut i övrigt.. Kan det vara drevet som sitter i själva motorn (glömt namnet på den) eller någon del däri som är sliten?