Äldre Mikunis plasttrottlar blir slitna i kanterna och kan utöver att åka upp/ner röra sig lite fram och tillbaka i styrspåren. Ger vid vissa varvtal ett vackert knattrande ljud som verkar uppskattas lite extra av kvastgubbar och vedträkastare längs vägarna.Jag förstår inte, sedan jag fick på mina flatslides har folk blivit så trevliga och står och vinkar i trädgårdarna när jag kommer
View attachment 443872
Min ligger på ca 0.7/milen
Dom är bra svarta, så den får nog för mycket bränsle. Man kanske ska prova att sänka nålarna ett hack?Låg ungefär på 0,55-0,6l/mil med orginalförgasare. Nu ca 0,6 med RS36'or. Hur ser dina stift ut?
Fortsättning på min bränsleslukande 1200. Jag har bytt alla flottörnålar, luftfilter men den får alldeles för mkt bränsle. Stiften är helt svarta och nått stift har lagt av pga för mkt bränsle. Är det lågfartsmunstyckerna som man ska gå ner på eller ska man prova att sänka nålarna ett hack?
Något förslag? Är tyvärr novis när det gäller förgasare.
Skickat från min F8131 via Tapatalk
Så när man ligger och långkör så är det lågfartsmunstyckerna som används?Börja med att skruva in blandskruvarna en och en tills den går dåligt sen ut ett halvt varv. Det är dem som påverkar
lågfartsmunstycken
Så när man ligger och långkör så är det lågfartsmunstyckerna som används?
Skickat från min F8131 via Tapatalk
Är på jakt efter grenrör
Från vilken modell kan man ta kompletta fotpinnar med infästningar som passar första generationens Bandit???
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|