Bagisrille
Ny medlem
Är det någon med 1200s, original toppkåpa och dubbellysen som kan tipsa om hur man byter Positionslyktan i mitten utan att plocka ner kåporna?
Enligt verkstadsmanualen ska du lossa instrumentklustret med de två skruvar den är fästad med.Är det någon med 1200s, original toppkåpa och dubbellysen som kan tipsa om hur man byter Positionslyktan i mitten utan att plocka ner kåporna?
Ok, ska testa det. Tack!Enligt verkstadsmanualen ska du lossa instrumentklustret med de två skruvar den är fästad med.
Det var bara väldigt långa fingrar eller lämplig tång som fungerade utan att demontera hela kåpan.Ok, ska testa det. Tack!
Bara att gratulera. Har även haft en modernare hoj (B King) men den gamla Banditen gav mer körglädje, och den jag behållit. Kopplingen har en lite annorlunda konstruktion. Värdens största Seegersäkring jag sett.Jag har också köpt en bandit för två veckor sedan. Brorsans gamla, 2"-moddad men trasig koppling.
She's a keeper.
Bara att gratulera. Har även haft en modernare hoj (B King) men den gamla Banditen gav mer körglädje, och den jag behållit. Kopplingen har en lite annorlunda konstruktion. Värdens största Seegersäkring jag sett.
GSX-R/F 750 har inte samma koppling.Jag köpte den åt honom av en grisbonde i Skåne och han köra den lite där innan jag tog den till Sverige. Det är en hoj jag gillar att köra och då var den inte 2"-moddad så den är säkert roligare nu bara jag får kopplingen fixad men jag har ju ett halvår på mig.
Är det samma koppling på gixxer 750? Bilskroten här har haft en sån liggande. Funderade på att försöka köpa lös toppen från den hojen också.
Sen sitter det ett dubbellyse på den, biltema eller liknande så jag behöver hitta ett snyggare.
Jag hade en gsx1250 förrut. Älskade hojen, motor, vridet, allt. Utom att den kändes för tung i stadsmiljö o garage. Provat ha en ninja o daytona men bytt till Suzuki igen, en gsxs1000f och är supernöjd. Smidigare o mycket lättare. Har iofs inte kört nått riktigt fort eller på bana men landsväg känns som tidigare och stadstrafik och garaget känns så mycket bättre.Jag har en fråga som kanske någon här kan svara på. För tillfället kör jag GSX1400, fantastisk motor, med skrämmande vrid på låga varv. Helt otroligt, men tyvärr,…..jag upplever den som lite för tung och klumpig, iallafall i stadstrafik. Nu undrar jag om ett byte till Banditen vore lämpligt? Har denna oxå bra vrid? Den måste ju vara smidigare eftersom det är en ”mindre” hoj/motor? Vet inte eftersom jag aldrig kört en? Vad anser ni? Man kanske måste ner till 900-1000cc för det ska märkas skillnad. Skicket är som ny trots 20 år på nacken. Gott muller med Hurric.?View attachment 480370
Väl mycket bottenvrid, satte en Bandit 1200-motor i en gixxerram och kraschade inför stor publik när jag vred på i låg fart i en sväng. Spann loss, fick fäste igen och skickade piloten till väders i en fin highsider. Hade aldrig hänt med originalmotorn.En bandit 1200 med motor från en 1400 är lite av en drömhoj för mig. Jag gillar inte chassit på 1400an, för stort och sävligt för min smak.
Banditen har ju eg tillräckligt med bottenvrid, det är bara det där att man alltid vill ha mer.
Väl mycket bottenvrid, satte en Bandit 1200-motor i en gixxerram och kraschade inför stor publik när jag vred på i låg fart i en sväng. Spann loss, fick fäste igen och skickade piloten till väders i en fin highsider. Hade aldrig hänt med originalmotorn.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |