andersbrink
hasenfrasen
B12'an från 96-00 går fett på full gas så det är ingen fara. Att den går lite klent på låg och mellan gör bara att hojen rycker lite men är inget skadligt.
Gör "2 inch mod" enligt boken, ta _inga_ genvägar och prova inte med eget "koncept". Den modden används av tusentals nöjda B12-ägare. Ändra absolut inte luftfiltret.
I korthet. Gör ETT enda 5 cm hål bredvid originalhålet i luftburken. Det finns en naturligt plats för det extrahålet. Installera 130 som huvudmunstycke (Sverige är kallare än USA) och storlek 35 på lågfartsmunstyckena. Det finns undantagsfall där original 37.5 funkar bättre på lågfart. Höj nålarna 1.00 till 2.00 mm. Antingen med M3-brickor eller med C-clipset på trottelnålen. Ställ flottörnivån till 14.5 mm och luftskruvarna för tomgången till 3 hela varv ut från LÄTT bottnade.
Absolut viktigast, använd ORIGINALMUNSTYCKEN, dvs munstycken som har Mikuni-loggan, dubbelfyrkanten, stämplade på sig - inga andra.
Gör "2 inch mod" enligt boken, ta _inga_ genvägar och prova inte med eget "koncept". Den modden används av tusentals nöjda B12-ägare. Ändra absolut inte luftfiltret.
I korthet. Gör ETT enda 5 cm hål bredvid originalhålet i luftburken. Det finns en naturligt plats för det extrahålet. Installera 130 som huvudmunstycke (Sverige är kallare än USA) och storlek 35 på lågfartsmunstyckena. Det finns undantagsfall där original 37.5 funkar bättre på lågfart. Höj nålarna 1.00 till 2.00 mm. Antingen med M3-brickor eller med C-clipset på trottelnålen. Ställ flottörnivån till 14.5 mm och luftskruvarna för tomgången till 3 hela varv ut från LÄTT bottnade.
Absolut viktigast, använd ORIGINALMUNSTYCKEN, dvs munstycken som har Mikuni-loggan, dubbelfyrkanten, stämplade på sig - inga andra.