nofea_r
Ny medlem
Ja men nu hade jag inte tänkt göra det då det redan vart gjort när jag köpte den Vad mena du att det är sämre på sikt sliter det mer på motorn eller
4st orginalmunstycken, vilket man bör använda kostar några kronor mer. Dessa kostar dock inga 1500kr.
Ja men nu hade jag inte tänkt göra det då det redan vart gjort när jag köpte den Vad mena du att det är sämre på sikt sliter det mer på motorn eller
Pirat a 20:- styck från AVA har så här långt rullat ca 4000 mil och duger för mig. Får jag problem är det bara att byta igen. Men visst....
Det skall tydligen vara svårt att få det bra utan bänkning med icke orginalmunstycken.
Nu har man monterat r-kammar på banditen , nu ska bara skiten ihop
Du måste skriva in sedan hur/vad skillnaden blev!
Själv ställer jag på nu på onsdag...är som ett barn som väntar på julafton!!
Jaha, då har äntligen 1216 kolvarna kommit. Nu blir det till att riva isär motorn och skicka iväg cylinderraden för borrning
För att göra fram gafflen hårdare i fjädring skruvar man ner eller upp på ställ skruvarna?
De där två bultarna sitter som f-n. Mina kåpfästen sitter i dem. När jag tog loss dem "knäppte" det till rätt bra. Dessutom behövdes det polare som höll i hojen för den flyttade på sig. Det behövdes inget annat än en krafthylsa och ett sånt där lednyckel 50 cm till hylsnyckelsatsen. Bultarna är ca 10 cm långa och verkar tillhöra de som håller ihop underdelen och överdelen av blocket.
på tal om att lossa bultar o grejer som sitter i motorn, är det en risk att man drar sönder gängor och sånt om man e vårslös? vet det hände en insident med min gamla gsx 400 som slutade med att jag fick köpa ny cylinder. iofs va d i samband med att ventlierna gick åt pipan, men ändå.
för jag e sugen på att ta av hela avgassystemet o puttsa sönder det, men vet inte om jag vågar ge mig på skruvarna!
på tal om att putsa avgasrör, blir era oxå gula i färgen? har en b12 96
sådär nu börjar det snart likna ngt efter vinterns plock.
Har blivit öhlins fjädrar i fram o gixxer i bak, blir lite bellypan med när jag lackar färdigt, så snart e de bara o plocka ihop. Nån som vet om det funkar bra att sätta såna där separata luftfilter på varje förknasare eller om det bara blir knas? ;-)
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
|
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
|
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|